het grote 749/999 Ducati topic

Ik wil van de winter mn 999s een beurt bij biggelaar laten doen. Tevens de kopen aanpakken. Daar verlies je oa 10 pk door een bult alu in de inlaat.
Iemand dit al eens laten doen?
Ik verwacht 1500 euro aan kosten ong??
900 beurt..en 600 koppen aanpakken??
Staat/stond op de website vermeld.
 
dank. Dat zie ik idd staan..maar heeft iemand het ook wel eens laten uit voeren?
ben benieuwd naar ervaringen.

Mijn 999S kocht ik toen de koppen al waren aangepakt. Maar, die tuning was in 2006 al gedaan. Toen was het niet mogelijk om de ECU af te stellen. Dat heb ik toen alsnog laten doen, gelijk met een grote beurt. ECU afstellen kostte EUR 350.

Resultaat was het meer dan waard. Zie bijgevoegde uitdraai. Dat is een run vooraf (wel getuned en afgesteld, maar géén ECU tuning) en een run achteraf (mét ECU tuning).

Veel meer eindschot, niet meer afslaan, toerenbegrenzer verlegd...

Edit: oh ja, ook lichter vliegwiel laten monteren. Klimt hij veel makkelijker in toeren. Kostte EUR 150.

Testbank vergelijk.jpg
 
Gisteren dus motor opgehaald en 150km er mee gereden. Reed geweldig, eindelijk! Het Termignoni systeem maakt een schitterend diep en veel zwaarder geluid dan het ssteem wat de vorige eigenaar erop had geschroefd. Ik vermeldde hier ook toen ik de motor net had dat ik hem heel hoogtoerig vond rijden met korte versnellingen; dat gevoel is nu helemaal weg. Dat kwam door het schellere geluid dat uit de vorige uitlaat kwam.
Nu dus een mooi, diep en rauw geluid. Ook loopt ie top, is geen enkele keer afgeslagen terwijl ik vaak voor het stoplicht heb gestaan!

Ik ga straks weer even rijden, terrasje pakken bij Wijk aan Zee denk ik en even wat foto's schieten. Ik begin nu al een beetje lol en vertrouwen terug te krijgen dus ik hoop dat ie het blijft doen zoals ie nu doet!

Heeft er iemand trouwens nog een carbon uitlaatbeschermer liggen voor de lange linkpijp voor een Termignoni systeem? Ik kan op internet eigenlijk heel weinig aanbieders hiervan vinden.

Lijstje wat ik nu iig nog aan wil pakken is niet zo lang:
- Langere zwarte rem- en koppelingshendel. Als ik ze nu inknijp kom ik met mijn pink tegen het knobbeltje aan het einde en vind het rode niet mooi.
- Wellicht een carbon voorspatbord.
- Nieuwe spiegelunits daar de vorige eigenaar deze heeft gebeund. Het kunststof binnenin is afgebroken en zit nu vast met een hoekstaaltje en boutje. Het houdt, maar als je er goed naar kijkt is het lelijk.
- Ooit nog een goud- of zwartkleurige voorvork met radiale klauwen, puur voor de looks. Over een tijdje maar eens rustig kijken wat past of passend is te maken.
- Ooit nog monoposto maken, maar die onderdelen zijn helemaal nergens te vinden voor een normale prijs.

Maar eerst even relaxed rijden :)
 
Goed om te lezen! Ik ben benieuwd waar je op uitkomt met de rem- en koppelingshendel. Ik heb het zelfde issue.
 
Gisteren dus motor opgehaald en 150km er mee gereden. Reed geweldig, eindelijk! Het Termignoni systeem maakt een schitterend diep en veel zwaarder geluid dan het ssteem wat de vorige eigenaar erop had geschroefd. Ik vermeldde hier ook toen ik de motor net had dat ik hem heel hoogtoerig vond rijden met korte versnellingen; dat gevoel is nu helemaal weg. Dat kwam door het schellere geluid dat uit de vorige uitlaat kwam.
Nu dus een mooi, diep en rauw geluid. Ook loopt ie top, is geen enkele keer afgeslagen terwijl ik vaak voor het stoplicht heb gestaan!

Ik ga straks weer even rijden, terrasje pakken bij Wijk aan Zee denk ik en even wat foto's schieten. Ik begin nu al een beetje lol en vertrouwen terug te krijgen dus ik hoop dat ie het blijft doen zoals ie nu doet!

Heeft er iemand trouwens nog een carbon uitlaatbeschermer liggen voor de lange linkpijp voor een Termignoni systeem? Ik kan op internet eigenlijk heel weinig aanbieders hiervan vinden.

Lijstje wat ik nu iig nog aan wil pakken is niet zo lang:
- Langere zwarte rem- en koppelingshendel. Als ik ze nu inknijp kom ik met mijn pink tegen het knobbeltje aan het einde en vind het rode niet mooi.
- Wellicht een carbon voorspatbord.
- Nieuwe spiegelunits daar de vorige eigenaar deze heeft gebeund. Het kunststof binnenin is afgebroken en zit nu vast met een hoekstaaltje en boutje. Het houdt, maar als je er goed naar kijkt is het lelijk.
- Ooit nog een goud- of zwartkleurige voorvork met radiale klauwen, puur voor de looks. Over een tijdje maar eens rustig kijken wat past of passend is te maken.
- Ooit nog monoposto maken, maar die onderdelen zijn helemaal nergens te vinden voor een normale prijs.

Maar eerst even relaxed rijden :)

Die spiegels zijn goud... was 160 euro pstuk kwijt oid....
 
Ding loopt als een kogel. Ik was een 1098 gewend, maar gevoelsmatig is deze net zo snel! Mooi hoor.

97FCC286-6E05-4979-B89A-AD8DA60A80CE.jpeg
 
Ook aftermarket hendels, betaal je ook gewoon 120 euro per stuk.

Voor een hendel……
 
Super dat ie het nu goed doet! Zou fijn zijn als dat zo blijft....
Bedoel je met die uitlaatbeschermer trouwens het schild op de foto? Die heb ik voor 45 euro inclusief verzenden van Ali. Is gewoon mooi spul!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210725-135438_Gallery.jpg
    Screenshot_20210725-135438_Gallery.jpg
    143,6 KB · Weergaven: 14
Super dat ie het nu goed doet! Zou fijn zijn als dat zo blijft....
Bedoel je met die uitlaatbeschermer trouwens het schild op de foto? Die heb ik voor 45 euro inclusief verzenden van Ali. Is gewoon mooi spul!
Ja die bedoel ik. Top! Bestel hem direct, dat kan ik wel even proberen voor die 45 euro.



Ben benieuwd wat de kwaliteit van het carbon is voor dat geld. Ik was/ben altijd een beetje principieel tegen het bestellen van dit soort spul dat uit de andere kant van de wereld komt, maar dit is wel verleidelijk :)
 
Geen ervaring met deze spullen, maar de ervaringen op de internationale 749/999 Facebook groepen zijn overwegend positief, viel mij op. Ik heb zelf ook naar deze monoseat gekeken, maar ik heb vorige week een originele Ducati monoseat + biposto 2005 frame (dat ik ga inkorten) op Marktplaats gekocht voor 170 euro. Af en toe komen ze wel voor redelijke prijzen voorbij!
 
Dat dacht ik ook bij mezelf... Bij een moderne fiets die standaard met een QS komt is echt wel rekening gehouden met de bak qua constructie. Daarnaast echt veel liever een Testa zonder QS dan de Pani bak met QS....
Maar kun je met een 749/999 dan ook niet opschakelen zonder koppeling, door even gas te lossen en meteen weer open te draaien, met een beetje druk tegen het schakelpookje? Dat werkt uiteraard alleen in hogere toerentallen en bij acceleratie, maar als je ook de QS in die gevallen gebruikt, moet dat toch kunnen? Zie maten op een nieuwe fiets met standaard QS ook wel opschakelen bij 3000 toeren en rustig rijden en dat lijkt me inderdaad funest voor de bak. Maar feitelijk is een QS niets anders dan opschakelen zonder koppelingen, maar dan met wat geautomatiseerde hulp...
 
Maar kun je met een 749/999 dan ook niet opschakelen zonder koppeling, door even gas te lossen en meteen weer open te draaien, met een beetje druk tegen het schakelpookje? Dat werkt uiteraard alleen in hogere toerentallen en bij acceleratie, maar als je ook de QS in die gevallen gebruikt, moet dat toch kunnen? Zie maten op een nieuwe fiets met standaard QS ook wel opschakelen bij 3000 toeren en rustig rijden en dat lijkt me inderdaad funest voor de bak. Maar feitelijk is een QS niets anders dan opschakelen zonder koppelingen, maar dan met wat geautomatiseerde hulp...
Dat kan bij mijn 749 wel. Keertje geprobeerd op een 80weg, constante snelheid met relatief weinig toeren (5 of zo?) en je tikt hem zo naar de volgende.
Het voelt voor mij onnatuurlijk en doe het dan ook nooit, maar het verbaasde me een beetje hoe makkelijk het gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan