het grote 749/999 Ducati topic

E110C201-9080-4562-BD4A-87C5BD809BA2.jpeg
01F0905E-F16D-4D9E-8664-CAA4181D6F23.jpeg
DF0003BD-30DB-4477-BD53-0B7F3BD0E3AC.jpeg
 
Kan iemand mij helpen (of bevestigen) in het mijn zoektocht?

Ik zoek voor mijn projectje een setje remschijven voor een voorwiel dat eigenlijk uit een panigale komt, maar waarbij de remschijven een te grote offset hebben, om te passen in de voorvork+kroonstukken die ik wil gebruiken. Nu is het op het web lastig te vinden, welke duc schijven, welke offset hebben. Ik zoek een setje schijven met 10mm offset, zoals in onderstaand plaatje.
Klopt het dat o.a. een 999 een 10mm offset schijf gebruikt? Ook wordt de offset soms gemeten van onderkant schijf tot hart van het remgedeelte, maar ik zoek schijven met een offset gemeten van onderkant schijf tot bovenkant schijf (zoals F in bijgevoegde afbeelding). Brembo geeft b.v. geen offset aan in de catalogus.

Iemand die hier wat over wil en kan delen?? Mijn dank is groot :) :)
 

Bijlagen

  • remschijf afmetingen.JPG
    remschijf afmetingen.JPG
    83,3 KB · Weergaven: 11
  • remschijf 78B40880.JPG
    remschijf 78B40880.JPG
    128,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Niets mis met overspoten carbon vind ik..
Carbon is nu niet per se mooier dan een kleurtje (sorry Tinne), dus grotendeels gespoten en hier en daar zichtbaar vind ik top.

Ducati blijkbaar ook, zij doen het ook zo.
 
Niets mis met overspoten carbon vind ik..
Carbon is nu niet per se mooier dan een kleurtje (sorry Tinne), dus grotendeels gespoten en hier en daar zichtbaar vind ik top.

Ducati blijkbaar ook, zij doen het ook zo.

Kwestie van smaak, hoef je natuurlijk geen sorry voor te zeggen.
 
Niets mis met overspoten carbon vind ik..
Carbon is nu niet per se mooier dan een kleurtje (sorry Tinne), dus grotendeels gespoten en hier en daar zichtbaar vind ik top.

Ducati blijkbaar ook, zij doen het ook zo.
Echt wel carbon is al mooi van zichzelf, zonde om over te spuiten, punt, einde discussie _O-
 
Hoi allen!
Ik heb gisteren een 749 gekocht met de intentie hiermee circuit te gaan rijden (heb nog een Hypermotard 1100 Evo SP voor op straat). Het is een oud type met een rood gecoat frame.

Specs
- EVR koppeling... hoe kom ik er achter of dit een slipperclutch is?
- Termignoni uitlaat, en ik vermoed dat hij een keer opnieuw gemapped is.. Zelfs onder de 3000 toeren loopt hij namelijk soepel en volgens de reviews is het dan standaard een bokkig lastig ding
- Healtech Quickshifter

Plannen:
- Grote beurt incl. kleppen (indien nodig, het schijnt 2 jaar geleden gedaan te zijn maar geen bon)
- Vering controle, misschien servicen/upgraden
- CNC rem-schakelsetje voor omgekeerd schakelen (tips? of iemand iets liggen?)
- Setje valdoppen
- Spiegels/kentekenplaat e.d. verwijderen
- Misschien wat stickertjes? Nog geen idee. Die rode stickers zijn me in elk geval wat too much. Misschien de koplampen afdekken of ander kuipje (na verwijderen lampies)
- Misschien de originele uitlaat terug, wat wel erg jammer is gezien het fijne geluid uit de Termi.

Bedoeling is dat het redelijk low budget blijft
:)
 

Bijlagen

  • D982B8F7-0F8D-4105-982E-5DC9F8B4E608.jpeg
    D982B8F7-0F8D-4105-982E-5DC9F8B4E608.jpeg
    388,6 KB · Weergaven: 29
  • AE42CD1B-062A-4B46-972D-DD4578A767EF.jpeg
    AE42CD1B-062A-4B46-972D-DD4578A767EF.jpeg
    434,7 KB · Weergaven: 30
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Mijn 749 loopt soepel als een moderne twin onderin. Geen idee waar dat over gaat dus. Meest zuivere gasreactie ooit ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan