het grote 749/999 Ducati topic

Ik ken het fenomeen van een licht vliegwiel, maar dat gaat me hier niet mee helpen hoor vrees ik. Hij verslikt heel even bij fel gasgeven. Denk eerder dat het een mengsel of sync issue is.

Mijn 999S heeft een afgedraaid vliegwiel + ECU herschreven door Biggelaar (+geflowde koppen en 57mm vol systeem). Vliegt net zo snel in de toeren als een 600 supersport ;) Niks traag, instant power. Mocht je er dus vanaf willen dan is dat zo op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Trage gasrespons heeft mn 749 helemaal niet, de verbinding hand-motor-achterwiel heb ik nog op geen enkele motor beter geweten dan op deze. Het is, samen met de voortrein, voor mij zelfs de grote troef van het ding.

Afslaan aan de stoplichten is bij mij grotendeels verholpen door afstellen vrijloop en het nét wegnemen van de speling op de gaskabels. Sowieso heeft ie 't minder erg dan m'n cagiva raptor of yamaha tenere het hadden.
 
Laatst bewerkt:
Dit is het perfecte plaatje van deze serie en de laatste voor het Audi's werden ;)

Ik weet niet wat er terug komt. Wie weet hou ik 'm wel gewoon, heb er zeker geen haast mee. Als er iets terug zou komen is het waarschijnlijk wel weer Italiaans.
 
Ik heb zelf de originele uitlaat er ook nog bij, maar mijn voorkeur gaat uit naar DB Killers.
Tx voor het meedenken

Ik heb nog wel een setje liggen voor je.
full
 
Ja, ik vind dat idd ook beschamend.
Ik heb trouwens wat dingen geprobeerd waaronder de 'choke' een stukje erop/aan zetten. Ik heb echt de indruk dat het dan een heel stuk verbetert. Dus lijkt toch wel afstellen / synchroniseren te maken te hebben. Lees ook wel eea over gaskleppositiesensor. jammer, zijn nou net de dingen die ik zelf wellicht niet kan ivm geen apparatuur.

Ik zal ook het werkplaatshandboek eens uitpluizen wat daar geschreven wordt. Wellicht dat ik de smoorklephuizen ga reinigen om te zien of dat iets doet. En dan visueel het (synchroon) openen van de gaskleppen bekijken. Heb namelijk bij een 748 wel eens gehad dat het gat van de gasklapverbindingsstang was uitgelubberd. Dan krijg je ook zoiets.

Maar goed, alle tips en visies zijn welkom :)

Ik heb bovenstaande gedaan. Gasklephuizen uitgebouwd en gereinigd (wat een verschrikkelijke kl*te constructie is dat met die airbox.... :X :r :N ). Flinke klus geweest maar het resultaat mag er zijn: Het verslikken op het moment van oppakken vanaf stationair is 90% verbeterd. Met rijden heb ik er nu echt geen last meer van.
 
Goedemiddag,

Ik heb van het weekeind een 749aangeschaft ( volgende week mag ik hem ophalen ), maar: het is een 2004 749. ( geen S ) in de kleur geel, Vzv termignoni demper:)

Nu zaten de kuipdelen op mijn vorige 748s met snelsluiters gemonteerd. Dat was best handig.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de boutverbinding kan vervangen door snelsluiters en welke dan nodig zijn met behoud van fabriekskappen en bij voorkeur zonder teveel hak en breekwerk?

Foto’s volgen!
Alvast bedankt voor de reactie (s)
 
Het vervangen kan ik je niet vertellen... bij mijn motor zaten ze er al op. Informeer eens bij de Ducati specialisten in je buurt (geen idee waar je woont, maar Biggelaar is een bekende).
 
Mogge Peter,

Ik kreeg een foutmelding toen ik hier poste, hij staat herschreven ook in techniek.

Ik ga dot zeker even doen, die snelsluiters zijn gewoon supermakkelijk.

Bedankt voor de info :)
 
Geen idee of het op deze manier de bedoeling is maar ik probeer maar wat.
Heb me voorgesteld hier:

Voorstellen orphy

Ik wil deze motor graag te koop zetten in de hoop dat er een liefhebber voor komt maar ik krijg steeds de melding dat ik (nog) geen advertentie mag/kan plaatsen? Doe ik iets niet goed?(meest waarschijnlijk) Zoals op alle fora lukt het ook hier niet om een foto te plaatsen maar ook dat heeft waarschijnlijk meer met mijn skills te maken.....

Dus voor foto’s of meer info graag een mail of pb.

Mocht dit niet de manier zijn dan op voorhand mijn excuses 8-)
 
Heb je geen minimum aantal berichten nodig voordat je kan een advertentie plaatsen hier?
 
En jawel.... 749 opgehaald.... rijdt goed!!

Wat een karakter, zie onder :
Direct een workout gekregen, namelijk : lege tank indicator gaf leeg aan, op het moment dat..... jawel! Ik uitgerold op de vluchtstrook stond. Twijfel twijfel.... de vrouw bellen of ze benzine komt brengen of niet..... trots zat me in de weg !

Van diverse mensen hulp aangeboden gekregen, een stel op vakantie uit Londen, een vriendelijke vent op een gehuurde motorscooter en een BMW gs1200?? Rijder ( bedankt voor het flesje water )

Ik wilde de motor niet aan de kant van de a59 laten staan dus het ding naar het dichtstbijzijnde woonhuis geduwd, een beetje peut en nog een fles Spa, waarna het tankstation haalbaar was !

Allen nogmaals bedankt, ondanks de kleine kans dat jullie meelezen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan