het grote 749/999 Ducati topic

Wat dat origineel betreft daar heb ik niet zo’n moeite mee als het upgrades zijn bijv een rempomp of een koppelingsslave
Bij mijn eigen motorfietsen is letterlijk niets meer origineel
Het lijkt me het ergst als je een circuit fiets treft
Garantie lijkt me wel lekker , of het moet zoveel schelen dat je een buffer hebt
 
Kilometers zegt lang niet alles...De combinatie kilometers, onderhoud en staat moet het doen.

Mijn 999 heeft 15.000 kilometer op de teller, ik kon hem goedkoop krijgen, maar moest daarna wel in de buidel tasten om achterstallig onderhoud weg te werken.

Ik was bij mijn zoektocht eigenlijk van plan om met garantie bij een bedrijf te kopen, maar daar heb ik ook fietsen zien staan met verborgen schades. Dus dat zegt ook niet alles...
Maar als ik het overnieuw zou moeten doen zou ik gaan voor een fiets met maximaal 30.000 kilometer, onversleuteld en origineel, met garantie!
Eens dat een motor kopen bij een dealer ook niet garandeert dat je een goeie motor koopt, maar dat hoeft financieel gezien ook geen probleem te zijn.

Als ik naar mezelf kijk, ik kocht mijn 749s bij een dealer en veel gedoe mee gehad. Spontaan afslaan, lekke voorvorkkeerring, kapotte dynamo en nog wat andere dingen. Dat afslaan is verholpen door een nieuw gasklephuis te monteren en wat andere dingen. Als ik dat als particulier had gehad had het mij een vermogen gekost. Nu kost het me veel energie en heen en weer rijden, maar afgezien van wat benzine heeft het me niets gekost. Dus superblij dat ik een “slechte” motor bij een garage heb gekocht ipv particulier of zo :)
 
Als het nieuw is wel. Ze willen ook wel es lekken intern. De slaves al helemaal. Die van oberon bv zijn way beter en eeuwige garantie.
Ze stonden vroeger heel veel op marktplaats, heb ze wel eens willen kopen voor mijn monster , kwam er achter dat ze niet voor niets er van af wilden
En heb dus maar een paar andere radiale er op gezet
 
Meen je dat?
Als je een oberon, of wat dan ook erop gooit weet je niet wat je meemaakt.
Met 1 vinger te doen..
hebben we het nu over remmen of koppelen? M'n rempomp heb ik vervangen voor een RCS19, kan ik iedereen aanraden. De koppeling op een 999 met korte hendel is eigenlijk net te zwaar.
 
Dus superblij dat ik een “slechte” motor bij een garage heb gekocht ipv particulier of zo :)
Bij een goede motorzaak, dat maakt het verschil.
Als ik een motor zou verkopen die bij het eerst volgende kruispunt afslaat dan zou ik het probleem ook oplossen, ondanks dat ik geen bedrijf heb.
 
Las pas een verhaal dat iemand een duc kocht van een gerespecteerd clublid
Dat liep ook niet goed af , er mankeerde van alles aan en dingen die gebeurd zouden zijn waren niet gedaan
Je kan tegenwoordig niet veel mensen meer op hun blauwe ogen vertrouwen
 
Ik ben vanavond bezig geweest met het brandstoffilter. Gelukkig zag alles er nog verrassend goed uit!
Uit het oude filter kwam nog wat zwarte meuk nadat ik er wat luchtdruk op had gezet. Maar ik had eigenlijk verwacht dat het erger was.
IMG_20210731_191954.jpg
IMG_20210731_201034.jpg
 
Nog maar wat 999 spam. Ik had al een jaar een Ali kuipset in de schuur hangen, vandaag maar eens op de motor geschroefd.

Wat betreft kwaliteit komt het natuurlijk niet in de buurt bij origineel, maar voor het geld is het best een prima set! De kleur is oké, het spuitwerk ziet er goed uit en zelfs de stickers zitten er goed op. Bij montage overigens wel een boormachine nodig, maar dat is algemeen bekend met dat Chinese spul.
FILAA.jpeg
FILAV.jpeg
 
Dat denk ik ook, met het rode frame er onder. Om een replica te maken zou je natuurlijk de tank en wielen mee moeten spuiten, maar voor een circuit dag af en toe is dit prima.
 
Ik heb een Ali set op mijn 748sp en idd is het voor het geld wel prima maar meer ook niet. De combi van een 1e generatie 999 Kuip op een 2e gen lijkt mij ook het mooiste 👍
 
Alles kwam prima los. Ik ben nog het langst bezig geweest om de slangen van het filter zonder schade los te wringen. De meest irritante klus vond ik om alle brandstof uit de tank te krijgen.
 
Die truc kon ik nog niet! Ik heb een electrische pomp gebruikt (niet aan te raden! zijn daar niet voor geschikt)

De slangen zijn inderdaad hard kunststof. Het filter zat ooit in een grote beurt pakket van ducatiparts-online, maar was identiek aan wat er op zat. De O ring heb ik hergebruikt, deze zag er prima uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan