het grote 749/999 Ducati topic

Vandaag mn spruitstuk laten lassen. En vanavond er weer op gezet. Alle pakkingen vervangen en loopt weer perfect en zonder lekkages :).
Co staat op 4.8 a 5 % op de korte bocht en en 3% a 3.5% op de lange bocht...
In theorie zou dat niet mogen....maar zie het bij autos ook.de kortste pijp heeft vaak net een hogere waarde.
Morgen de zijkuipen erop, met kleurverfrisser de zwarte delen opknappen. Woensdag ff gassen denk ik 😀
Ook op m'n laptop op de zaak JPDiag erop gefrot...morgen ff waardes checken en eventueel tps reset. Hoppa
 
Wat kun je allemaal met JPDiag? En hoe lastig is het om zelf op je laptop te krijgen en gebruiken?
 
Service reset, tps reset. ,co trimmen(wel 4 gasser nodig), sensoren controle op ja /nee. Waardes uitlezen en je snaren Op frequentie stellen. Foutcodes lezen en resetten.

Ik doe dat service reset, trimmen, tps en sensoren controle tov de 4 gasser.

Niet moeilijk. Downloaden. Unzippen.
Dan opstarten en thats it.
Als je hem aankoppelen wordt je ecu gezien..die gegevens kopieer je en stuur je naar jpdiag. Dan krijg je een full freelicence en kan je alles ermee wat hierboven staat doen.
Die kabelset kost ong 35 a 40 euro. Voor de opvolgende ducatis heb je een andere kabel nodig.
 
Thanks! Ging de motor na reset bij jou ook beter lopen? Ik zal eens proberen of ik het hier werkend kan krijgen.
 
Mijnes zat vol met foutjes vanwege accu swap enzo. Spanningsregelaar was ook hemelend.
Na wissen fouten en tps reset ging het al beter. Daarna co op ong 4.5 gezet en dat ging al stukken beter ja. Morgen even rijden. Vandaag geen tijd
 
Als dst rubber stuk is ben je kan je die niet per se los krijgen.
Je zal een revisiesetje moeten kopen. Kost ong 45 euro. Is gewoon oem brembo.
Hij zit er gewoon in gedrukt.. zonder segerring oid. Maar kans is groot dat je zuiger meekomt. Dus mag je de boel ontluchten enzo. Nu is dat sowieso wel handig om te doen op zowel je master als slave gezien je klacht. Wat je rempomp betreft.. m brembo heeft daar geen setje voor. Ze willen niet dat je ermee klooit. Op het ducati forum UK ook veel naar gezocht..is er gewoon niet zover ik weer. Of je moet een andere pomp kopen..of laten reviseren door brembo.

Ik heb het kruipen ook gehad bij mn zwarte. Zowel mn slave..als master was gaar.
Hm thanks allen! Sowieso gelukkig een garantiegevalletje weer (1 jaar garantie op een motor van 15 jaar oud...) maar was wel benieuwd. Kaart het sowieso even aan.
 
Nou met een nieuwe dynamowikkeling, grote beurt, montage uitlaatsysteem, montage nieuw gasklephuis en straks dit, zal de marge wel een beetje weggesnoept zijn als je naar de uren kijkt :+
 
Ik reed naar de dealer toe omdat ie nog uitvalproblemen had. Tien minuten bij die tent vandaan begon m’n motorlampje te branden en sloeg ie af nadat ik hem aan de kant had gezet. Vervolgens deed ie niets meer. Bleek dus dat de accu was leeggetrokken en niet meer bijlaadde door een kapotte dynamo.
 
Vandaag alles even kunnen testen.
Wel heeft het een boete van een BOA, bijna aanrijding met een Duitser en wat regen aan einde gekost...maar het was heerlijk om ff te rijden ermee :)
Screenshot_20210825-232805_Gallery.jpg
Screenshot_20210825-232813_Gallery.jpg
Screenshot_20210825-232845_Gallery.jpg
 
Blijft een vet ding!

Je weet trouwens dat je bij het plaatsen van foto’s gewoon foto’s uit je bibliotheek kunt selecteren ipv een screenshot posten? ;)
 
Benieuwd naar de BOA boete........

Was druk dus ging via een weg via een plein.
Daar mag je gewoon rijden. Maar gister was er markt. Die is om 16.00 klaar. En rondv 17.30 wilde ik over die weg.
De paaltjes met gesloten verklaring waren er ook al weg. Aan 1 kant...waar ik dus stond. Stond namelijk achter een busje die er door heen ging.
Helaas was een handhaver die mij staande hield en erover begon. Dus legde het uit...sorry sorry enzo.
Met z'n sleutel spinnend om z'n vinger zegt ie...helaas je krijgt een boete.
 
Heb ik een x een xtra verlichte tepel....kom jij weer klagen :+.

Nee hoor..ik wil er ook een ruitje op hebben zonder tepel.
Mag iets verhoogd..niet te.

kwam laatst een 749/999 tegen op het internet zonder tepel en met drl (bmw-achtige) ringen rond de koplampen.
 
Ik heb nog een aangepaste DP ECU flash liggen voor de 749. Als je er belang bij hebt moet je het maar zeggen. Kan het zo via de mail sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan