het grote 749/999 Ducati topic

Zou een Dark niet matzwart moeten zijn? Heb ik niet duidelijk aangegeven, maar deze 999 is wel degelijk hoogglans zwart. Weet bv. dat de Dark Monsters ook allemaal matzwart zijn.
 
Screenshot_20210924-113252.png
 
Ik ben evt. aan het kijken naar een 2005 999 biposto in het zwart. Normaal vind ik dat een Ducati rood moet zijn maar om heel eerlijk te zijn kan dit zwart mij ook wel bekoren. Kan iemand mij vertellen of deze combinatie ooit origineel door ducati is geleverd? Ik vind het vrij belangrijk om een zo origineel mogelijke motorfiets aan te schaffen 😁
Is idd ooit origineel geleverd.
De ducati 999 nero,momenteel zijn deze echt gewild in engeland.

Henk!!!
 
Vandaag eindelijk m’n Oberon slave cil voor de koppeling gemonteerd. Ik vond het apart dat er geen afdichting tussen de cilinder en het blok zat, vooral omdat er zo veel vuil tussen kan slingeren van de ketting. Maar na wat googelen schijnt dat zo te horen.

Echt een verbetering in kracht die nodig is om te koppelen heb ik nog niet gemerkt. Van de week maar eens een stuk rijden, kijken of het dan merkbaar is.
 

Bijlagen

  • 19366E08-87D5-4694-BE82-10454671505A.jpeg
    19366E08-87D5-4694-BE82-10454671505A.jpeg
    234,3 KB · Weergaven: 17
  • D2626D02-1326-4E65-AD32-43FF3F2105C5.jpeg
    D2626D02-1326-4E65-AD32-43FF3F2105C5.jpeg
    161,7 KB · Weergaven: 16
Ik wilde vooral een koppelingscilinder die niet lekt, het lichter koppelen had een prettige bijkomstigheid geweest. Maar 2 veren uit de plaat halen? Gaat dat geen onbalans opleveren?
 
Zelf nooit gedaan maar wat ik zo hoor van mensen die het wel gedaan hebben heeft het geen invloed. Uiteraard 2 tegen over elkaar stekende veren eruit halen.
 
Wat ik denk dat het doet is je koppeling doen slippen..

Heeft er iemand nog een origineel achterlicht / remlicht combinatie liggen?
 
Ik heb ook een slipperclutch erop... maar wel met 6 veren.
De oberon erop...en hoppa...veel lichter te bedienen. :)
Same here, 48t slipper er in en dus nu de Oberon er op. Van de week nog eens rustig kijken, en nog een keer ontluchten voor de zekerheid.

Ook zag ik dat mijn push-rod verkeerd om gemonteerd zat (2 o-ringen aan rechterkant blok ipv kant vd koppelingscilinder), dit plus het feit dat de lekke cilinder er nog redelijk nieuw uitzag doet me denken dat de Oberon de 3e koppelingscilinder is die op het blok zit. Schiet lekker op :)
 
Same here, 48t slipper er in en dus nu de Oberon er op. Van de week nog eens rustig kijken, en nog een keer ontluchten voor de zekerheid.

48 is echt beter ja, sowieso altijd N en soepeler.
Hier ism andere cilinder ook lichte bediening.
Ook zag ik dat mijn push-rod verkeerd om gemonteerd zat (2 o-ringen aan rechterkant blok ipv kant vd koppelingscilinder), dit plus het feit dat de lekke cilinder er nog redelijk nieuw uitzag doet me denken dat de Oberon de 3e koppelingscilinder is die op het blok zit. Schiet lekker op :)

Heb ik ook gehad, iemand toch niet opgelet.
Toen dus ook lekkage.
 
Als je dan zoveel geld uitgeeft aan het spuitwerk (wat mijn inziens als compositie niet echt gelukt is) waarom dan Ducati Corse er onder een hoek onder zetten die geen enkele lijn met de fiets maakt. En waarom van die wazige foto's......
 
Als je dan zoveel geld uitgeeft aan het spuitwerk (wat mijn inziens als compositie niet echt gelukt is) waarom dan Ducati Corse er onder een hoek onder zetten die geen enkele lijn met de fiets maakt. En waarom van die wazige foto's......

Kwestie van smaak 🤭
Sowieso snap ik nooit als mensen er nog ‘999’ op gaan plakken in vooral een lelijk lettertype en heel groot.

En over de foto’s…wil je verkopen? En zou je zelf iets kopen met zulke slechte foto’s?
 
Kwestie van smaak 🤭
Sowieso snap ik nooit als mensen er nog ‘999’ op gaan plakken in vooral een lelijk lettertype en heel groot.

En over de foto’s…wil je verkopen? En zou je zelf iets kopen met zulke slechte foto’s?
Misschien dat de vrouw des huizes wil dat 'ie de schuur verlaat... En dat eigenaar stiekem niet wil wegdoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan