het grote 749/999 Ducati topic

Vergeet niet je vork enzo te servicen. Keuringen, koppelingcylinder..waterpomp. die hebben er een beste tijd opzitten.
Heel langzaam warm laten worden.
Ik heb klanten die auto's van oudjes kopen en dan er normaal mee gaan rijden. (Defineer jormaal).
Vaak lekkages.....
 
Vergeet niet je vork enzo te servicen. Keuringen, koppelingcylinder..waterpomp. die hebben er een beste tijd opzitten.
Heel langzaam warm laten worden.
Ik heb klanten die auto's van oudjes kopen en dan er normaal mee gaan rijden. (Defineer jormaal).
Vaak lekkages.....
Öhlins voorvork kun je op wachten. Die gaat zowiezo lekken.
 
Ik ben van mening dat een motor dient om te rijden, maar weet niet zeker of ik dat zelf zou doen met dat exemplaar. Eentje die al gereden heeft, absoluut. Maar een maagdelijke motor, die zó leuk is om naar te kijken?
 
Iemand enig idee of onderstaande ``seat covers'' nog ergens te koop zijn? Heb deze foto gevonden in een UK 749/999 topic uit 2014-2015 maar helaas zijn de Ebay-URLs die daar in staan niet meer geldig. Ik vind mijn standaard zadel best wel glad, vooral als ik textiel aan heb nu met de koudere temperaturen.

Je hebt ook de comfort variant van Sargent en de Saxxon/Luimoto variant met zo'n gigantische Italiaanse vlag in de zijkanten, maar dat vind ik er niet echt geweldig uitzien helaas*D

271725384_4778556795565623_7278091253777633411_n.jpg
 
Iemand enig idee of onderstaande ``seat covers'' nog ergens te koop zijn? Heb deze foto gevonden in een UK 749/999 topic uit 2014-2015 maar helaas zijn de Ebay-URLs die daar in staan niet meer geldig. Ik vind mijn standaard zadel best wel glad, vooral als ik textiel aan heb nu met de koudere temperaturen.

Je hebt ook de comfort variant van Sargent en de Saxxon/Luimoto variant met zo'n gigantische Italiaanse vlag in de zijkanten, maar dat vind ik er niet echt geweldig uitzien helaas*D

Bekijk bijlage 1714687
Jij rijdt nu gewoon door dus begrijp ik? Hardcore.
 
Iemand enig idee of onderstaande ``seat covers'' nog ergens te koop zijn? Heb deze foto gevonden in een UK 749/999 topic uit 2014-2015 maar helaas zijn de Ebay-URLs die daar in staan niet meer geldig. Ik vind mijn standaard zadel best wel glad, vooral als ik textiel aan heb nu met de koudere temperaturen.

Je hebt ook de comfort variant van Sargent en de Saxxon/Luimoto variant met zo'n gigantische Italiaanse vlag in de zijkanten, maar dat vind ik er niet echt geweldig uitzien helaas*D

Bekijk bijlage 1714687
Wat bij mij werkte tegen een glad zadel was een goede leer reiniger. Daar werd het ook opeens mat van ipv glanzend zwart.

Verder geen idee waar je zo'n zadel kunt scoren.
 
Ik ben van mening dat een motor dient om te rijden, maar weet niet zeker of ik dat zelf zou doen met dat exemplaar. Eentje die al gereden heeft, absoluut. Maar een maagdelijke motor, die zó leuk is om naar te kijken?
Ik had die instelling vroeger ook. Veel te zuinig op de motoren. Vooral mijn SPS. Totdat ik in Italië een Australiër sprak. Hij had een hele verzameling zeldzame Guzzi’s en laverda’s hij reed op elke motor. Weer of geen weer. Hij vertelde. Je kunt er nog net zo zuinig op zijn en niet op rijden. Maar er komt een moment dat je er niet meer bent Dan komt de motor misschien bij iemand , die gaat er wel mee rijden door weer en wind. Waarom zou jij er nu dan niet van genieten. Een motor geeft t meeste plezier als je er op rijdt. En de reacties van mensen. Schilderijen zijn om naar te kijken zei hij. En hij heeft gelijk. In mijn beleving.
 
Je kunt bij bv Tiger Leathers je originele zadel opnieuw laten bekleden met een andere, stroevere stof en wellicht ook wat meer en betere vulling. Ik heb het idee dat Ducati bewust niet al te beste zadels monteerde om DP-zadels te verkopen :+
 
Ik had in de 749/999-facebookgroep dezelfde vraag gezet en binnen 10 minuten 5 antwoorden, dus de theorie van het verkopen van DP zitjes zou zo maar eens kunnen kloppen8)7:).

Ik ga de leerreiniger eerst maar eens proberen, thanks. In de facebookgroep werd ook gezegd dat de 749r/999r een ander type zadelcover hadden met meer ''rubberachtig'' leer. Bij Startwin hebben ze ook een ander artikelnummer: 59510522B voor de 'R' en 59510522A voor de gewone. @M.Biaggi#1! : kun jij dit bevestigen/ontkrachten???*O*
 
Ik heb een "interior matt cleaner" van stipt gebruikt. Was eigenlijk voor m'n auto stoelen, maar motor zadels werken schijnbaar ook prima. Het leder of kunststof oppervlak wordt weer mat, en het gladde gaat er af. Dasty schijnt het zelfde trucje te doen, maar ik ben over het algemeen voorstander om producten te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, dus dasty staat nog netjes in het keukenkastje.

1641897592950.png



1641897602030.png
 
Ik had in de 749/999-facebookgroep dezelfde vraag gezet en binnen 10 minuten 5 antwoorden, dus de theorie van het verkopen van DP zitjes zou zo maar eens kunnen kloppen8)7:).

Ik ga de leerreiniger eerst maar eens proberen, thanks. In de facebookgroep werd ook gezegd dat de 749r/999r een ander type zadelcover hadden met meer ''rubberachtig'' leer. Bij Startwin hebben ze ook een ander artikelnummer: 59510522B voor de 'R' en 59510522A voor de gewone. @M.Biaggi#1! : kun jij dit bevestigen/ontkrachten???*O*
Dat zou weleens heel goed kunnen want op mijn 749R zit een ander materiaal op het zadel..ik dacht dat één van de vorige eigenaren er misschien een cover over had laten trekken…maar waarom zouden ze dat doen als hij toch als museumstuk heeft gediend…maar dat zou dus inderdaad dat “rubberachtige”zadel kunnen zijn.
Deze dus;
 

Bijlagen

  • 22209219-1659-4011-94B2-1B4F8403E408.jpeg
    22209219-1659-4011-94B2-1B4F8403E408.jpeg
    255,2 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Die R van Startwin. Ben ik ook nog mee bezig geweest. Hier en daar bij gewerkt. 3 eigenaren gehad. En geen plaquette erbij. Die is kwijt. Hoe raak je zoiets kwijt ? 🤷🏻‍♂️
Toen ik elke advertentie op marktplaats (Ducati onderdelen) bekeek, zag je nog wel eens een plaquette voorbij komen.
 
Moet t of blanco zijn. Of anders net toevallig jouw motor en framenumner hebben. Ze zijn motor gerelateerd!
Ze waren niet blanco!
Het nummer van de kroonplaat stond er op.
Er was/is zo'n handelaar in onderdelen (uit Nunspeet dacht ik) die trok alles uit elkaar en verkocht alles los.
996R/998R Bayliss, Bostrom enz maakte niet uit.
 
In Duitsland. Kleinanzeigen wordt heel af en toe een plaquette aangeboden die zijn nog niet ingevuld. 🤷🏻‍♂️ Een oude van een bestaande motor heb je niks aan.
 
Ze waren niet blanco!
Het nummer van de kroonplaat stond er op.
Er was/is zo'n handelaar in onderdelen (uit Nunspeet dacht ik) die trok alles uit elkaar en verkocht alles los.
996R/998R Bayliss, Bostrom enz maakte niet uit.
Was in die tijd op zoek naar een 998 R. Toen hij (Nunspeet) een 998R op marktplaats had staan. Vroeg of hij de motor niet compleet wilde verkopen ? Nee !! Hij trok hem helemaal uit elkaar. En in onderdelen ging die weg. Zonde joh waarom.? Omdat ie toen in onderdelen meer opbracht !! 😩 waren fietsen bij met slechts 7500 km 🥲
 
Was in die tijd op zoek naar een 998 R. Toen hij (Nunspeet) een 998R op marktplaats had staan. Vroeg of hij de motor niet compleet wilde verkopen ? Nee !! Hij trok hem helemaal uit elkaar. En in onderdelen ging die weg. Zonde joh waarom.? Omdat ie toen in onderdelen meer opbracht !! 😩 waren fietsen bij met slechts 7500 km 🥲
Schijnt in Japan (en waarschijnlijk vele andere landen ook) zo te zijn.
Daar worden 749R en 999R vrijwel altijd in onderdelen verkocht…
 
Terug
Bovenaan Onderaan