het grote 749/999 Ducati topic

Gave fiets zeg!
Ik heb mijn 749 gisteren weggebracht voor grote beurt, nieuwe olie in de voorvork (eventueel nog andere veren), sportievere remblokken, race remvloeistof, montage van de rem-schakelset met omgekeerd schakelen en alles wat hij eventueel nog tegen komt..
Zal een centje kosten maar dan is hij hopelijk klaar voor wat circuitdagen komend jaar, en een beetje rijden op de openbare weg.
Volgende winter hoop ik hem te kunnen upgraden met race kuip, monoposto (al contact met een forum lid voor wat spullen, moet alleen nog zorgen dat ik het spul een keer kan ophalen) en een breil stickerset.

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen 😎
Beurtje gaat toch iets meer pijn doen dan gehoopt... Spanningsregelaar lijkt stuk en de koppelingsplaten zijn ook aan vervanging toe.
Remblokken die er in zitten zijn niet van de gewenst kwaliteit en we doen dus een grote beurt + vering service.

Dat wordt dus bijna de aanschafwaarde nog een keer aftikken..

Hopelijk zijn alle verhalen waar en is het een heerlijke fiets die 749 ;)
 
Nog een vraagje… heeft iemand toevallig een originele rem en koppelingshendel die ik voor een mooi prijsje mag overnemen?

Vanmorgen trouwens lekker stukje gereden. Duurde wel even voordat de 749 aansloeg, maar ging uiteindelijk wel! Ook voorband was behoorlijk zacht, kon hem met de hand vrij makkelijk indrukken. Even met de fietspomp opgepompt zodat ik iig even naar de pomp kon rijden voor meer lucht! Was even lekker
 
het kuipwerk van een 999 uit 2003 is die van gewoon abs materiaal , ik moet namelijk de mijne lassen;( en heb toevoegmateriaal nodig
Kun je niet een -in goede staat- gebruikt kuildeel krijgen in dezelfde kleur? Ik zie regelmatig hele nette kuildelen voorbijkomen.
 
Nog even wat 749R-plaatjes (voor de mensen die me niet op Instagram volgen):P
 

Bijlagen

  • IMG_5251.jpg
    IMG_5251.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 47
  • IMG_5317.jpg
    IMG_5317.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 35
  • IMG_5368.jpg
    IMG_5368.jpg
    37,1 KB · Weergaven: 34
  • IMG_5377.jpg
    IMG_5377.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 40
  • IMG_5394.jpg
    IMG_5394.jpg
    37,1 KB · Weergaven: 45
  • IMG_5410.jpg
    IMG_5410.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 51
Iemand enig idee of onderstaande ``seat covers'' nog ergens te koop zijn? Heb deze foto gevonden in een UK 749/999 topic uit 2014-2015 maar helaas zijn de Ebay-URLs die daar in staan niet meer geldig. Ik vind mijn standaard zadel best wel glad, vooral als ik textiel aan heb nu met de koudere temperaturen.

Je hebt ook de comfort variant van Sargent en de Saxxon/Luimoto variant met zo'n gigantische Italiaanse vlag in de zijkanten, maar dat vind ik er niet echt geweldig uitzien helaas*D

Bekijk bijlage 1714687
Het zadel van mijn 848 is op die manier bekleed,volgens mij door Verheul.
 
Nog een vraagje… heeft iemand toevallig een originele rem en koppelingshendel die ik voor een mooi prijsje mag overnemen?

Vanmorgen trouwens lekker stukje gereden. Duurde wel even voordat de 749 aansloeg, maar ging uiteindelijk wel! Ook voorband was behoorlijk zacht, kon hem met de hand vrij makkelijk indrukken. Even met de fietspomp opgepompt zodat ik iig even naar de pomp kon rijden voor meer lucht! Was even lekker
Wat versta je onder een mooi prijsje? 😉
 
Nog een vraagje… heeft iemand toevallig een originele rem en koppelingshendel die ik voor een mooi prijsje mag overnemen?

Vanmorgen trouwens lekker stukje gereden. Duurde wel even voordat de 749 aansloeg, maar ging uiteindelijk wel! Ook voorband was behoorlijk zacht, kon hem met de hand vrij makkelijk indrukken. Even met de fietspomp opgepompt zodat ik iig even naar de pomp kon rijden voor meer lucht! Was even lekker
Ik heb volgens mij een koppelingshendel alu kleur. En remhendel zwart. 1 vd 2 kun je volgens mij gebruiken
 
M'n motor staat nu bij garage waar er aftermarket spul opgezet wordt, dus zodra dat gefixt is kan ik even wat foto's voor je maken. Volgens mij zijn ze helemaal goed maar heb er niet heel kritisch naar gekeken nog.
 
Nog een vraagje… heeft iemand toevallig een originele rem en koppelingshendel die ik voor een mooi prijsje mag overnemen?

Vanmorgen trouwens lekker stukje gereden. Duurde wel even voordat de 749 aansloeg, maar ging uiteindelijk wel! Ook voorband was behoorlijk zacht, kon hem met de hand vrij makkelijk indrukken. Even met de fietspomp opgepompt zodat ik iig even naar de pomp kon rijden voor meer lucht! Was even lekker
Ik zet alle banden van mijn voertuigen met de fietspomp en aparte drukmeter op druk. Zou die luchtpompen bij de benzine pomp niet al teveel vertrouwen. Mensen staan wel raar te kijken als ik de banden van mijn auto met fietspomp op spanning breng. Maar ach mijn wielrenbandjes gaan ermee op 7-8 bar dus dan kan die 2-3 bar auto/motor ook makkelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan