het grote 749/999 Ducati topic

Ik denk dat die dempers vooral scheuren omdat ze niet goed (lees: met 'spanning' in het materiaal) worden gemonteerd. Wat dat betreft zijn die Termignoni systemen niet echt je-van-het: vrijwel altijd duwen en trekken en 5x opnieuw proberen om het netjes gemonteerd te krijgen...|(:N

Maarja, uiteindelijk hoort er gewoon een Termi op een Duc en geen Akra o.i.d.:Y*D
De akrapovic is het mooiste systeem voor de 749R.
 

Bijlagen

  • kakra.jpg
    kakra.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 20
Iemand tips voor een rempomp voor op het circuit voor een 749 (of toevallig wat liggen?).
Ik heb helaas maandag een schuiver gemaakt op Zandvoort.. dus de 749 Breil mag weer opnieuw opgebouwd worden :( (schade is met name optisch, kuipwerk, achterkant, voetsteunen, rempomp lekt, etc.).
Koppeling is ook geraakt, hopelijk is die nog oke. Het carbon koppelingsdeksel is wel een heel stuk weggeschuurd.. Behalve remvloeistof zag ik ook nog wat koelvloeistof, hopelijk een restantje en geen kapotte radiator.
 
Ik heb nog een originele rempomp liggen, komt van een 749 af (al is die van de 999 hetzelfde). OEM slave cylinder van de koppeling evt. ook. Stuur me effe een DM!

Ik was maandag ook in Zandvoort (2theExperience), ik was al aan het twijfelen of die zwarte van jou was (te herkennen aan het witte velglint waar ik het eerder over had;)) maar ik heb hem na het inschrijven eigenlijk niet meer gezien. Jij reed met de TOMS cursus mee gok ik?
 
Iemand tips voor een rempomp voor op het circuit voor een 749 (of toevallig wat liggen?).
Ik heb helaas maandag een schuiver gemaakt op Zandvoort.. dus de 749 Breil mag weer opnieuw opgebouwd worden :( (schade is met name optisch, kuipwerk, achterkant, voetsteunen, rempomp lekt, etc.).
Koppeling is ook geraakt, hopelijk is die nog oke. Het carbon koppelingsdeksel is wel een heel stuk weggeschuurd.. Behalve remvloeistof zag ik ook nog wat koelvloeistof, hopelijk een restantje en geen kapotte radiator.
Balen! Een Brembo RCS19 vond ik een fantastische verbetering tov standaard.

En een gebruikte radiateur is in het ergste geval gauw geregeld.

De heren bij Ducatiparts-online hebben mij vaak gered met kleine onderdelen (nee, ik heb er geen aandelen), misschien hebben ze nog wat liggen voor je.
 
Iemand tips voor een rempomp voor op het circuit voor een 749 (of toevallig wat liggen?).
Ik heb helaas maandag een schuiver gemaakt op Zandvoort.. dus de 749 Breil mag weer opnieuw opgebouwd worden :( (schade is met name optisch, kuipwerk, achterkant, voetsteunen, rempomp lekt, etc.).
Koppeling is ook geraakt, hopelijk is die nog oke. Het carbon koppelingsdeksel is wel een heel stuk weggeschuurd.. Behalve remvloeistof zag ik ook nog wat koelvloeistof, hopelijk een restantje en geen kapotte radiator.
nieuwe vloeistof reservoirs erop. van 1098/848 passen op 749 rem en koppelingspomp met brembo aansluitnippel.
 

Bijlagen

  • P1070491.JPG
    P1070491.JPG
    60,8 KB · Weergaven: 23
Ik heb nog een originele rempomp liggen, komt van een 749 af (al is die van de 999 hetzelfde). OEM slave cylinder van de koppeling evt. ook. Stuur me effe een DM!

Ik was maandag ook in Zandvoort (2theExperience), ik was al aan het twijfelen of die zwarte van jou was (te herkennen aan het witte velglint waar ik het eerder over had;)) maar ik heb hem na het inschrijven eigenlijk niet meer gezien. Jij reed met de TOMS cursus mee gok ik?
Dat was ik inderdaad!
Ik deed de TOMS ja. Heb 3 sessies kunnen rijden + de oefenstarts, maar in de 3e sessie in Gerlach de druk op het voorwiel verloren, voelde al dat remmen vreemd aanvoelde en het volgende moment was ik het voorwiel kwijt :(
Scheen een gevaarlijke plek te zijn waarvoor ze nog hadden willen waarschuwen in de theorielessen.. Maar wegens een foutje in de planning kregen we die pas later..
Zag dat er meer mensen af gingen op dat punt.. En sprak nog iemand die met een highsider z'n been gebroken had dus ondanks de schade blij dat ik er lichamelijk heel goed vanaf ben gekomen (nog geen blauwe plek).

Dank voor je aanbod, ik zit nu te overwegen meteen te upgraden naar wat beters.. Misschien een Brembo RCS19 zoals hierboven aanbevolen maar hoorde ook over een Magura die een stuk voordeliger en ook heel goed zou zijn.
 
Iemand tips voor een rempomp voor op het circuit voor een 749 (of toevallig wat liggen?).
Ik heb helaas maandag een schuiver gemaakt op Zandvoort.. dus de 749 Breil mag weer opnieuw opgebouwd worden :( (schade is met name optisch, kuipwerk, achterkant, voetsteunen, rempomp lekt, etc.).
Koppeling is ook geraakt, hopelijk is die nog oke. Het carbon koppelingsdeksel is wel een heel stuk weggeschuurd.. Behalve remvloeistof zag ik ook nog wat koelvloeistof, hopelijk een restantje en geen kapotte radiator.
Zonde maar meest belangrijk is dat jij oke bent. Ik heb evt nog een gebruikte radiateur liggen. Let wel op dat je 2 verschillende modellen hebt dus goed foto’s vergelijken.
Maar kan natuurlijk ook zijn dat er idd door het op de zijkant liggen iets gelekt heeft.
 
Gister olie + filter en riemen van het museumstuk vervangen.
Geen idee hoe lang hij heeft stilgestaan maar het was starten lopen. 👌🏻👌🏻
Dit was stiekum wel de 2e start, durfde de eerste start niet te filmen 🤣🤣🤣
 

Bijlagen

  • 36F7629C-7BCF-47E7-AE38-0B97A21141BC.jpeg
    36F7629C-7BCF-47E7-AE38-0B97A21141BC.jpeg
    322,4 KB · Weergaven: 31
  • IMG_6480.MOV
    32,5 MB
Een gele S in ok staat die ook startte de eerste keer na 4 jaar binnenstaan.
De tweede keer ging ook nog.
Geen idee wanneer ie zin zal hebben in de derde keer. :+
 
Een gele S in ok staat die ook startte de eerste keer na 4 jaar binnenstaan.
De tweede keer ging ook nog.
Geen idee wanneer ie zin zal hebben in de derde keer. :+
Ik verhoog het bod... een rode S van de tweede generatie die nostalgische gevoelens oproept;):P.
 
Hier nog liefhebbers voor een origineel ducati carbon kuipset?
Gaat misschien in de verkoop.
Ik wilde het laten spuiten maar er kwam een complete nieuwe kuipset op mijn pad en als ik er met de verkoper uit kom dan gaat dit de handel weer in.

Rechter kuip met lichte krasschade, linker kuip nieuw en ongespoten en een rode schadevrije topkuip met wit gespoten vlak. Moet dus nog wel gespoten worden maar een hele mooie basis voor een project.
 

Bijlagen

  • E74B6721-E943-4FA9-B419-A895057AFD07.jpeg
    E74B6721-E943-4FA9-B419-A895057AFD07.jpeg
    478,8 KB · Weergaven: 25
  • E575966B-6D8C-4D6D-B97C-9ACE80379B99.jpeg
    E575966B-6D8C-4D6D-B97C-9ACE80379B99.jpeg
    337,6 KB · Weergaven: 23
  • 140D460A-F7DA-40EB-9CC3-F623018876EA.jpeg
    140D460A-F7DA-40EB-9CC3-F623018876EA.jpeg
    143,4 KB · Weergaven: 26
Dat was ik inderdaad!
Ik deed de TOMS ja. Heb 3 sessies kunnen rijden + de oefenstarts, maar in de 3e sessie in Gerlach de druk op het voorwiel verloren, voelde al dat remmen vreemd aanvoelde en het volgende moment was ik het voorwiel kwijt :(
Scheen een gevaarlijke plek te zijn waarvoor ze nog hadden willen waarschuwen in de theorielessen.. Maar wegens een foutje in de planning kregen we die pas later..
Zag dat er meer mensen af gingen op dat punt.. En sprak nog iemand die met een highsider z'n been gebroken had dus ondanks de schade blij dat ik er lichamelijk heel goed vanaf ben gekomen (nog geen blauwe plek).

Dank voor je aanbod, ik zit nu te overwegen meteen te upgraden naar wat beters.. Misschien een Brembo RCS19 zoals hierboven aanbevolen maar hoorde ook over een Magura die een stuk voordeliger en ook heel goed zou zijn.
Zandvoort is relatief gevaarlijk voor motoren, vaak gereden maar na een paar zware crashes gezien te hebben waarbij er iemand het niet overleefd had, kom ik er enkel nog met de auto om te racen en wijk ik met de motor uit naar Assen, Zolder of Mettet.
 
Zandvoort is relatief gevaarlijk voor motoren, vaak gereden maar na een paar zware crashes gezien te hebben waarbij er iemand het niet overleefd had, kom ik er enkel nog met de auto om te racen en wijk ik met de motor uit naar Assen, Zolder of Mettet.
Hmm, Zolder staat ook wel bekend om wat minder marge ten opzichte van vangrails.. Vond het ook een leuk baantje! Maar ik ben ook geen fan van Zandvoort op de motor. Helaas was de TOMS op Assen al vol dus vandaar dit gekozen.
Mettet ben ik ook wel benieuwd naar, zou ook leuk zijn met de Hypermotard denk ik :)
 
Mettet is mijn all time favorite baan! Heb hem met de HM en de 996SPS gedaan, voor beide leuk.

En inderdaad is Zolder ook niet helemaal lekker maar heeft iets minder gevaarlijke bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan