het grote 749/999 Ducati topic

Alleen als je de rest van de motor er bij neemt ^^. Wel grappig, toen ik de motor kocht had ik geen idee hoe gewild die dingen waren.

En ik overweeg om een RSV Mille R of een Factory te kopen. Maar moet eerst maar eens proefrijden.
 
Alleen als je de rest van de motor er bij neemt ^^. Wel grappig, toen ik de motor kocht had ik geen idee hoe gewild die dingen waren.

En ik overweeg om een RSV Mille R of een Factory te kopen. Maar moet eerst maar eens proefrijden.
Van een gen 2 999s naar een Mille R is in ieder geval wel een stap kan ik je vertellen, je moet van werken houden.
Ik drukte de Duc bijna op z'n kant nadat ik eerst op de Appie had gereden.. 😅
 
Wat voor bijzondere tankdop heb je dan?
1664012001738.png


Een dure schijnbaar. En lekker makkelijk, geen gedoe met openen met sleutel wanneer je bij de pomp staat.
 
Van een gen 2 999s naar een Mille R is in ieder geval wel een stap kan ik je vertellen, je moet van werken houden.
Ik drukte de Duc bijna op z'n kant nadat ik eerst op de Appie had gereden.. 😅
Ook wel eens op een GEN 2 gereden? Ik had stille hoop dat met de ohlins setup, en de lichtere wielen dat de RSV vergelijkbaar zou zijn in het bochtenwerk.
 
Sommige shocks zitten op PUR bushings, andere op kogelgewrichten.
Is om zijdelingse krachten op de demperstang en -zuiger te voorkomen.
 
Ook wel eens op een GEN 2 gereden? Ik had stille hoop dat met de ohlins setup, en de lichtere wielen dat de RSV vergelijkbaar zou zijn in het bochtenwerk.
Nee, wel op een 996. Vergeleken met een 996s rijdt de RSV zo licht als een veertje.
Het zal vast ook met de staat en instellingen van de vering en de banden te maken hebben.
 
Alleen als je de rest van de motor er bij neemt ^^. Wel grappig, toen ik de motor kocht had ik geen idee hoe gewild die dingen waren.

En ik overweeg om een RSV Mille R of een Factory te kopen. Maar moet eerst maar eens proefrijden.
Hangt van de prijs van het hele geval af 😋
 
Nee, wel op een 996. Vergeleken met een 996s rijdt de RSV zo licht als een veertje.
Het zal vast ook met de staat en instellingen van de vering en de banden te maken hebben.

Ik heb een tijdje een 748 en 916 gehad, die dingen vielen voor mijn gevoel haast de bocht in. Miste alleen wat vermogen. Maar ik ga rustig proefrijden, we zien wel wat het wordt.
 
Ik heb een tijdje een 748 en 916 gehad, die dingen vielen voor mijn gevoel haast de bocht in. Miste alleen wat vermogen. Maar ik ga rustig proefrijden, we zien wel wat het wordt.
Proefrijden op straat is in mijn geval compleet anders dan op het circuit, maar dat geldt vast niet voor iedereen.
De Mille klopte gewoon beter, ik ben niet klein, vind werken niet erg en wilde perse een 2 pitter.
Ik moet alleen het onbezorgde gevoel van vorig jaar terug krijgen, weer douwen ipv mooie lijnen.

Maar, zoveel meer vermogen heeft een Mille ook niet hè.
Op het rechte stuk knallen de nieuwere sbk's me allemaal voorbij en afhankelijk van de groep zie je ze 2 bochten later weer terug.
 
Klopt, maar proefrijden op het circuit wordt lastig haha!

Hier ook voorkeur voor een 2 cilinder. En super snel zijn ze gewoon niet meer. Maar vlot genoeg om te spelen met de oude 600tjes. Zodra je een ZX10 of een R1 tegen komt kun je beter even plaats maken.
 
Klopt, maar proefrijden op het circuit wordt lastig haha!

Hier ook voorkeur voor een 2 cilinder. En super snel zijn ze gewoon niet meer. Maar vlot genoeg om te spelen met de oude 600tjes. Zodra je een ZX10 of een R1 tegen komt kun je beter even plaats maken.
of een verdwaalde cb 🤭
 
Vandaag op de testbank bij Biggelaar geweest. Wat een geweldige winkel. Werkelijk elk hoekje is volgestouwd met Ducati onderdelen, een walhalla voor de techneut. Ik wilde de 749 graag op de testbank krijgen om te kijken of we het haperen bij wegrijden weg konden krijgen. Conclusie?

-Cilinders opnieuw gesynchroniseerd want die stonden volgens Toine vreselijk slecht. Hij hoorde dat pas vanaf 2000 RPM de horizontale cilinder 'mee begon te doen' (a.k.a dat het mengsel dan pas in de buurt van oké kwam)
- CO opnieuw afgesteld, dit kan ik zelf helaas niet doen omdat ik geen CO-meter heb.
-Eerste testrun gemaakt. Ik zag al op het scherm dat de A/F-ratio best goed stond; Toine gaf aan dat de mapping aanpassen geen zin had, deze was eigenlijk al perfect ('banaan' Termi 54mm full system i.c.m. DP filters en DP ECU).
-105 pk op het achterwiel, niet slecht voor een 749!
- Toine gaf aan dat hij bij kleine gasopeningen de waarde van de TPS-sensor zag schommelen tussen 1 en 2.5-3 graden, wat volgens hem vaker voorkwam bij 749/999s. Dit zorgde volgens hem (i.c.m. de voorheen slecht gesynchroniseerde cylinders) voor het soms stotteren bij de eerst gasopname. De aanbeveling van hem was om de TPS-sensor te vervangen.

@NOSfearatu jij hebt dit al eens gedaan toch? Heb je een artikelnummer of URL voor de vervangende TPS-sensor? Ik geloof dat deze ook op oudere Fiat's/Alfa's zitten? Heb al op OEMDucati.com gekeken maar daar kun je alleen het volledige gasklephuis kopen/vervangen....


Filmpje van de een na laatste run met ongeveer 4/5 gas (vandaar de 87 ipv 105 pk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan