Het grote 900RR Fireblade topic DEEL 107

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen.
Wat een treurig weer vandaag (Noord-Gelderland). Ach aan de andere kant is het wel een mooie gelegenheid om de uitlaatloze fireblade onder handen te nemen.
Waren er nog meer die initieel van plan waren vandaag de hort op te gaan met de blade?
 
Ik zou lekker gaan sleutelen aan de Blade. :Y
T is erg koud buiten idd en niet echt zonnig helaas.
Ik blijf iig lekker binnen. :+
 
Gaaf! Handig om dat gezien te hebben i.p.v. zelf te ondervinden met een WPHB. :)

Zeker handig, vooral als je het grote onderhoud zelf wil gaan doen.
Wat ik heb ondervonden is dat als je het blok uitelkaar haalt het tegenwoordig zo compact in elkaar zit dat je wel eens dingen vergeet/over het hoofd ziet. Leg alles geordend in groepjes bijelkaar en maak aantekening/foto's van hoe het zit.

Een wijze les is om zeker niet te haasten en bij twijfel toch het handboek te checken. Voor je het weet kan het spul er weer onderuit omdat je iets overhoudt of verkeerd gemonteerd hebt. |(

Gelukkig heb ik hier een ervaren rot in het vak lopen die handige trucjes weet om zaken los te krijgen waar het voor een normaal mens stopt. Dat heeft me al vaak genoeg uit de brand geholpen O-)
 
Ik zou lekker gaan sleutelen aan de Blade. :Y
T is erg koud buiten idd en niet echt zonnig helaas.
Ik blijf iig lekker binnen. :+

Ga ik zeker doen, zal de voortgang wel met foto's illustreren ;)
Toch er maar iets van deze dag proberen te maken op deze manier...

Edit; eerst maar starten met koffie om zo een goede 'basis' te leggen O-)
 
Laatst bewerkt:
Zeker handig, vooral als je het grote onderhoud zelf wil gaan doen.
Wat ik heb ondervonden is dat als je het blok uitelkaar haalt het tegenwoordig zo compact in elkaar zit dat je wel eens dingen vergeet/over het hoofd ziet. Leg alles geordend in groepjes bijelkaar en maak aantekening/foto's van hoe het zit.

Een wijze les is om zeker niet te haasten en bij twijfel toch het handboek te checken. Voor je het weet kan het spul er weer onderuit omdat je iets overhoudt of verkeerd gemonteerd hebt. |(

Gelukkig heb ik hier een ervaren rot in het vak lopen die handige trucjes weet om zaken los te krijgen waar het voor een normaal mens stopt. Dat heeft me al vaak genoeg uit de brand geholpen O-)

Dat is inderdaad de beste manier.

Ik heb 2 jaar terug het hele blok uit elkaar gehad om de versnellingsbak te fixen en als je geordend werkt, een WPHB hebt en genoeg aantekeningen/foto's maakt moet het goedkomen :)
 
Straks F1 kijken, nog geen zin om aan mijn blok te sleutelen. Heb nu ook niet de plek om geordend te werken. Het is een zooitje in de schuur.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen.
Wat een treurig weer vandaag (Noord-Gelderland). Ach aan de andere kant is het wel een mooie gelegenheid om de uitlaatloze fireblade onder handen te nemen.
Waren er nog meer die initieel van plan waren vandaag de hort op te gaan met de blade?

Ik moet de remvloeistof van de achterrem nog even vervangen (ik gebruik hem nooit, maar anders kan ik daar weleens commentaar op krijgen bij de technische keuring donderdag :p )

Ook moet ik het startrelais nog even vervangen, de huidige schakelt niet altijd als ik op de startknop druk :X
 
Ik moet de remvloeistof van de achterrem nog even vervangen (ik gebruik hem nooit, maar anders kan ik daar weleens commentaar op krijgen bij de technische keuring donderdag :p )

Ook moet ik het startrelais nog even vervangen, de huidige schakelt niet altijd als ik op de startknop druk :X

Wordt een productief dagje vandaag als ik het zo hoor.
Ik denk dat je met het vervangen van het startrelais een groot plezier gaat hebben, beter optijd fixen dan een keer staan en dat je de motor moet aanduwen! (dan is een licht gewicht sportmotor toch best zwaar)
De startmotor zelf is verder wel ok?
Heb bij een GL1200 van de startmotor de koolborstels vervangen, deed letterlijk wonderen voor het starten. In plaats van met veel moeite rondkomen tikt deze nu na een klein drukje op knop gelijk aan.
 
Zeker handig, vooral als je het grote onderhoud zelf wil gaan doen.
Wat ik heb ondervonden is dat als je het blok uitelkaar haalt het tegenwoordig zo compact in elkaar zit dat je wel eens dingen vergeet/over het hoofd ziet. Leg alles geordend in groepjes bijelkaar en maak aantekening/foto's van hoe het zit.

Een wijze les is om zeker niet te haasten en bij twijfel toch het handboek te checken. Voor je het weet kan het spul er weer onderuit omdat je iets overhoudt of verkeerd gemonteerd hebt. |(

Gelukkig heb ik hier een ervaren rot in het vak lopen die handige trucjes weet om zaken los te krijgen waar het voor een normaal mens stopt. Dat heeft me al vaak genoeg uit de brand geholpen O-)
Zeker relaxt als je een ervaren rot in het vak erbij hebt, kan je een hoop van leren.
Zou ook nog wel eens een motor-technische cursus willen volgen (desnoods opleiding). Vind het erg interessant, zeker omdat het totaal iets anders is dan mijn dagelijkse werk. Maar afgelopen jaren weinig vrije tijd, dus weinig mogelijkheid gehad om eens goed in die materie te kunnen verdiepen. Maar wie weet komt dat nog eens...
 
Laatst bewerkt:
@ Kasprr: Heb het zadel nog weten te scoren *D , zal aankomende week binnen komen. Ben benieuwd hoe dat gaat zitten... :]

full
 
@ Kasprr: Heb het zadel nog weten te scoren *D , zal aankomende week binnen komen. Ben benieuwd hoe dat gaat zitten... :]

[afbeelding]

Ziet er goed uit. Zelf zoek ik zoiets nog voor een 1000, ik ben eigenlijk het meest benieuwd of je hier nog hoger door gaat zitten (persoonlijk vind ik dit fijner omdat ik met een behoorlijk opgevouwen houding op de motor zit)

De tussenstand tot nu toe.
full


Heb gesloten om het blok er onderuit te halen en de uitlaatpoorten schoon te maken en teven kijken hoe ik een afgebroken bout kan verwijderen van een van de blok ophangpunten. Vond dat nogal onwenselijk.

ps. een beste klus zo in je eentje :+

Edit, nu dat ding nog op de werkbank zien te krijgen. Denk dat ik het blok dmv de takel op een stoel met wielen ga zetten en die richting ga uit duwen, pff zie eral tegenop.

Zo tijd voor een tweede bak koffie voor de 2e helft :)
 
Laatst bewerkt:
Pfffff....ziet er heftig uit.
Wel gaaf dat je t zelf kan doen en de tijd en ruimte er voor hebt. ;)
Veel succes kerel. :)

F1 is aan de gang he dus gereedschap ad kant en ff meekijken en duimen dat Verstappen 1e word. *O* :+
 
Laatst bewerkt:
Pfffff....ziet er heftig uit.
Wel gaaf dat je t zelf kan doen en de tijd en ruimte er voor hebt. ;)
Veel succes kerel. :)

F1 is aan de gang he dus gereedschap ad kant en ff meekijken en duimen dat Verstappen 1e word. *O* :+

Thanks :)
Ik heb de stream aanstaan op de laptop in de schuur, alleen momenteel is de race te spannend om aan de motor te zitten werken.. :P

Edit, was het kijken waard. Pakt meteen de eerste plek na zijn team wissel!
 
Laatst bewerkt:
Zo, de nabeschouwing overgeslagen en maar met de motor verder gegaan.
Blok staat op de werkbank en ik kan zelfs nog rechtop lopen :+

Denk dat ik al met al toch de kop ga lichten, de roet aanslag is echt ernstig en ik kan het niet goed verwijderen zolang de kleppen in het blok zitten. Ik heb het sterke vermoeden dat 5 van de 8 uitlaat kleppen het (zogoed als) begeven hebben. In de roet aanslag zie je duidelijk lichtere plekken zitten waarvan ik denk dat deze door olielekkage worden veroorzaakt. Zie deze foto:
full


Gelukkig hoeft een koppaking niet duur te zijn: http://italyracing.ceti.pl/pl/produkt,7596,uszczelka-glowicy.html

link gefixed, toch niet de url parser stop bij een komma |(
 
Laatst bewerkt:
Zo, de nabeschouwing overgeslagen en maar met de motor verder gegaan.
Blok staat op de werkbank en ik kan zelfs nog rechtop lopen :+

Denk dat ik al met al toch de kop ga lichten, de roet aanslag is echt ernstig en ik kan het niet goed verwijderen zolang de kleppen in het blok zitten. Ik heb het sterke vermoeden dat 5 van de 8 uitlaat kleppen het (zogoed als) begeven hebben. In de roet aanslag zie je duidelijk lichtere plekken zitten waarvan ik denk dat deze door olielekkage worden veroorzaakt. Zie deze foto:
[afbeelding]

Gelukkig hoeft een koppaking niet duur te zijn.
klepseals vervangen dus en je link doet het niet
 
Laatst bewerkt:
Yep, die heb ik al liggen, alleen was ik er vanuit gegaan dat dit de kop op zijn plek gedaan kan worden (kan ook wel met een touw in de cilinder of deze onder luchtdruk zetten, maar de kop lichten is beter in dit geval)
 
Zo, de nabeschouwing overgeslagen en maar met de motor verder gegaan.
Blok staat op de werkbank en ik kan zelfs nog rechtop lopen :+

Denk dat ik al met al toch de kop ga lichten, de roet aanslag is echt ernstig en ik kan het niet goed verwijderen zolang de kleppen in het blok zitten. Ik heb het sterke vermoeden dat 5 van de 8 uitlaat kleppen het (zogoed als) begeven hebben. In de roet aanslag zie je duidelijk lichtere plekken zitten waarvan ik denk dat deze door olielekkage worden veroorzaakt. Zie deze foto:
[afbeelding]

Gelukkig hoeft een koppaking niet duur te zijn: http://italyracing.ceti.pl/pl/produkt,7596,uszczelka-glowicy.html

link gefixed, toch niet de url parser stop bij een komma |(


Vind t er persoonlijk niet zo heel heftig uit zien hoor!? :?
Kweet niet hoeveel KM het blok heeft gedraaid maar t zal best wat zijn en er van uit gaan dat de Blade erg rijk staat afgesteld is die aanslag niet gek. (scheelt ook of er met open pijp gereden is of standaard)
Hoezo ook dat de uitlaatkleppen die t begeven hebben?
Wat Per al aangaf,gewoon de seals vervangen dan en t zooitje schoonmaken en t zal weer prima gaan lopen denk ik.
Ga je ook nog zuigerveren checken evt.?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan