Het grote 900RR Fireblade topic DEEL 107

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.119
7.843
Druten
*D Welkom in deeltje 107! *D



*O* *O* 900RR-topic Deeltje 107 *O* *O*

full



Waar het in 1992 allemaal mee begon, de introductie :}

http://motormeuk.nl/b/BOC (Motormeuk - Filmpje: Fireblade introductiefilmpje 1992)

Het interview met de vader des FireBlades :}

Tadao Baba - Father of the Fireblade

28a6g45.jpg


2012
Zondag 9 september BBQ-meeting @ Soesbabe
Foto's:
BBQ meeting

2011
Zaterdag 6 augustus BBQ-meeting @ Soesbabe

Zondag 16 januari lasergame Rotterdam
Foto's
Lasergamen

2010
Zondag 11 april 2010 Pannenkoeken meeting te Bennekom
Filmpjes
PLUS0006.AVI
PLUS0007.AVI
PLUS0008.AVI
PLUS0009.AVI
Foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album-GHALYM7B

2009
Februari 2009 Meeting @ Nijverdal bij PedRRo
Maart 2009 Wheelie lessen van Da Liks!!!
Juni 2009, BBQ bij Nitrogen!!!
Augustus 2009 Pannenkoekenmeeting
Zondag 18 oktober 2009 Snert-RRit Zuid-Holland/Zeeland
12 december 2009 Bowlingmeeting @ Scheveningen
Foto's:
Bowlen 12 dec 2009 MF

2008
BBQ meeting 2 augustus @ blademaster place
BBQ meeting september @ Nitrogen's place
https://www.motor-forum.nl/media/665835/full
https://www.motor-forum.nl/media/665836/full
https://www.motor-forum.nl/media/665837/full

2007
Honda CBR 900RR Posbank meeting 7 juli 2007
2e M&G CBR900RR Fireblade topic 2007


Burn baby burn })
2ih13j8.jpg
]
2afibsx.jpg



Historie van voorgaande delen van het CBR 900RR FireBlade Topic:
1A 1B 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 104 105...



hoe te maken navigatie steun voor balhoofd.
Hoe te maken navigatiesteun voor balhoofd

Inkorten demper, how to.
Demper inkorten, how to topic




grote online shop overzicht.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/325612//

2de hands onderdelen

Service Manuals

Kleurcodes van alle Fireblades
Honda Fireblade - Alle Fireblade Modelle von 1992 bis heute auf einen Blick

Complete Fireblade stickersets
http://motofocus.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=23_30_121_147&products_id=323

Ebay-link voor stickersets

http://www.ebay.de/itm/AUFKLEBER-SET-HONDA-CBR-900-RR-1993-ALLE-FARBEN-/380234743385?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5887c1be59 (AUFKLEBER-SET HONDA CBR 900 RR (1993) ALLE FARBEN | eBay)

Airfiltercleaning How to Clean a K&N Air Filter - K&N Filters Cleaning Instructions



Waarop te letten bij het aanschaffen van een ECHTE motor *D
Let ff op ratels/tikken in het blok.
1: Bijvoorbeeld de NAKS (nokkenaskettingspanner), kan een euveltje zijn van Honda. Deze hoor je als je de motor in zijn neutraal hebt staan, dan licht gas geven en weer loslaten. Als ie dan weer stationair loopt, dan hoor je een ratelt. Vaak als je deze hoort moet ie vervangen worden, is opzich geen grote kostenpost.
Maar het kan ook dat dan ook de ketting zelf vervangen moet worden omdat de ketting dan zo uitgerekt is dat de spanner daardoor zijn werk niet goed kan doen.
2: Andere ratel is het koppelingshuis, als de vorige eigenaar fanatieke wheeliër geweest is op de koppeling, dan kan het koppelingshuis ingeslagen zijn waardoor de platen ''teveel'' ruimte hebben waardoor ze harder gaan ratelen. Je hoort ze normaal wel iets te horen, het zijn immers beweegbare delen. Maar dit hoor je goed als vanuit het niets je het gas vol open gooit, dus veel vraagt van de motor in zijn (voornamelijk) 2e en 3e versnelling tot aan ongeveer 4000 toeren.
3: Let op beschadigde/ingeslagen stuurnokken (puntjes op het balhoofd en t-stuk die ervoor zorgen dat je stuur niet doorslaat tegen de tank. Als dit het geval is, kan het ertoe leiden dat er valpartijen plaats hebben gevonden (door te laat remmen of insturen). Je kan dan ook putjes zien in de zijkant van het frame. Het frame zou dan krom kunnen zijn.
4: Tevens kan de veer een zwak punt zijn, deze kunnen na verloop van jaren dienst doen nogal eens sponzig aanvoelen (niet goed veren).
5: Verder even letten op het standaard onderhoud: De balhoofdlagers, de vorkpoten checken op zwetende keerringen. Kijken of de ketting en tandwielen en de banden (profiel of bij lang stilstaan haarscheurtjes) goed zijn. Ook de remmerij even checken of deze niet sponzig aanvoelt.
6: Even naar de onderhoudshistorie vragen. Hoe vaak de motor een beurt heeft gekregen en/of hoe lang dat geleden is. Of er nog wat onderhoud aan zit te komen, niet onbelangrijk.
Over het algemeen zijn blade-blokken betrouwbare blokken en rijden ze super!



Ratels die voor kunnen komen in een motorblok, ter herkenning van de ratels:

Dit is het ratelen van een blok met een versleten NAKS:

http://www.youtube.com/watch?v=Xt8Sg4K3uvI

Je hoort het ratelen krrkrrkrrkrrkrrkrrkrrkrrkrr. Het klinkt echt als een ketting die over metaal getrokken wordt.

Zo klinkt een Fireblade met een kapot krukas lager:

http://www.youtube.com/watch?v=2S7qU2Esr7U

En dit is echt duidelijk een kapot big-end lager:

http://www.youtube.com/watch?v=VNeYED4q8iA



17" voorvelg upgrade voor de Fireblade SC28-SC33

Voor de Fireblade model '94-'97
- Voorvelg laatste type VFR 750 of CBR 600 F3, plug en play (incl remschijven)

Voor de Fireblade model '98-'99
- Voorvelg VFR 800 ('98-'02), remschijfvlakken 3,5mm af laten draaien en 2 wielbussen laten draaien die 2mm breder zijn dan origineel.



2ihmrzq.jpg
1992---2003
5eelia.jpg




Voor info over het racen met een BLADE, kun je hier een kijkje nemen.

Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)




Onderdelen poedercoaten?
MRB Badhoevedorp.
https://www.google.nl/url...g2=JvIfEIrU0iZJ9K47Gwt_3w

En het topic over coaten...
Velgen poedercoaten -> adressen & prijzen




Topicmembers:

Acura-Scott

13043259_1622121848050859_4397611944512730525_n.jpg


14517634_1691721061090937_67316244121954338_n.jpg


annanas

ba9cab40e817ff1c98b2c26e988036a3



ariebakvis

full



awolf

be7b345f86734f3571927d5e9c7bec43



cbaas

e6d522a59f83bbb9aa26a539bf5360fd



cone84

44aced4da00ef23a52a84bab098feb8a



Da Liks

4cdff8b327ac272463e10ab566e70f42



Denko

bM0WZQb.jpg



Davastatin' Dave

1781304_10201563570320120_740378631_o.jpg



erikje

3b4ac24c405db1d147e4de819850f97b



fayablaze

8e3e545737dae20e2f0b3e09d2ae9adc



Francis

a5e45dbcc052828830a875c24b63a738



fransli

4a1af2340144525b974adf3052a0b3cd



Guvner

aa3e2204b90adaf070b84c24feb840d7



HaRdCoRe-WeZ

c0f7485b74b5085bb58cb3a41dff4914



jaime1

6c0caf42d61c5d5af12074bfa6fa9ddb



Joep

15AX-1981_zpsdtrneaf0.jpg



Kasprr

13062921_10154077856734898_428961907733600373_o.jpg



Melvincent

mho9h8kxzzbme.jpg



Mindless

e35cbd15b1fa229bc442891465310895



MRT187

full



MvEssen

13178549_1010871565661239_4090934468821152785_n.jpg


13325602_1026810330734029_6878689721512761730_n.jpg



Nickel89

11258833_10205995664158026_4940514477650713078_o.jpg



nicksol91

0d0cd00a14e64f1ff6499ab1469bb230



Oerblade

QI14olZXAwpdkI7ufubuIXGUM2bqix64H_z5oFYeXHPIAAFMin7j8YvT0cMYSsjbBhiNJuQUSa6AUvU-dxiaH6OjtucWdSdI0XktfH4HwRnnOu2RrbD3nqQPQswC8oqmlZobBCfgYKPCJ31uvbog8vPTttbvt5-tKKWfGQIMiLd4FALWu-K3d_95S1Kbog7BeNDzAFLzx9PQ2TCNs9K2mC-dAaiHt6iR6BJABWe-UpEP78m8TJw-FsGDV8FuweAUSPlYSsyvoDIZVSIbqR5-fInQSA-POAL6mH7_IIH-Yf4CNuxNMXkuF2PysVLZySGaV8yckheq3l9WckBekdmwQaBl85XNgIZCObXG89FxvKKd8OB60sr40C1vFl6xhpBn5ltSP-mjmMfLvL2mxiYqfnrJD-FuSG2SxEjJiqkwP0_71ieF-0g22rC74FzyrG90S0xX1W-PdhXfZ-yz4m2RmuaofBTg1BF54E8NaOVEXiZYKLB-nHquy68sN2julQIhI1DC5ApxshgmanR1yIirPe4TY9oOXeAM8PeQq8GYfYcQ0exvdLE2eezJVT_9rYJhRaPSH-GzLaHQYid9GsaYABHD-rKEjS0=w400-h599-no


e405ec3a790f900527fe5b1d17843e33



Paulusssttt

DSC_1722_zps7lalvhre.jpg


DSC_1715_zpsl3feboam.jpg



Rayke22

360.jpg



rick1988

3a30af972e00888a7b32baf1aa67812b



RRKees

9fa49cf7ca833e8ce97e2166451ff68f



simon_says

c2a967e37a0c608601b9a26b1c3648ac



Sjaakie_70

0ed098d5003d2ae389d83acacde71778



Soesbabe

283c1786448e455a7d460233b2e1761c



srad-rob

84317620_105519141.jpg


84445323_2152891615.jpg



Starscreamer

3f32feeb3e4e42d2e50f79fc1bf09165



Steppie00

31572f12b2ddee7d5e0e019aaad95e18



storm88

a24856974011979731678284300297ab



Syshil

4551f61269cd9eed176b7f9545726d5f



Tall One

full



Thomas_D

lw2jPxUQ



Vuurmesje

75b9fb6d50fe3aad0a93494bfeefedc3



Whiteblade

b323750ecb12bf16165074a52d2fbc4e


En dan zijn er nog de knuffelallochtonen van dit altijd gezellige topic; (ex)900-rijders óf gewoon mensen die nou eenmaal niet weg te denken zijn uit dit topic :+

-artifex
-Benno
-Bill
-G. BRASLETTI
-Ghetto Bassie
-KonradW
-Lemmy
-moto_rick
-NightMagic
-Phyllis
-Rogerno1
-She_Devil




De kleine lettertjes:
Wil je met je 900RR in de beginpost? Meld het dan even en max 2 foto's.
Het is dan wel de bedoeling dat je ook met enige regelmaat in dit topic post natuurlijk anders word je verwijderd uit de OP.
Wil je wat veranderd hebben stuur mij dan een PB.
is voor mij ook makkelijker bij te houden.


 
Laatst bewerkt:
yesss :)
vandaag of morgen hoop ik een nieuwe spanningsregelaar binnen te krijgen :) !!

oja, joep, ik weer een extreme wijziging gemaakt aan m'n motor, wil je die toevoegen in m'n lijstje;

- wave disc achter
- HRC rempot cover

:9
 
Laatst bewerkt:
Ook weer aanwezig *D


Zit weinig vlees meer op dat steppie, wil je die vervangen of ga je de hele set vervangen?
Zie dat je ook andersom schakelt, heb ook nog zo'n pookje liggen, maar nog steeds niet gemonteerd...
Weet ook niet of ik dat ook nog ga doen, kijk nog wel ff, voorlopig eerst maar eens wat km's maken :]
 
Ik ben er ook bij, straks na school hopelijk de brembo blokjes voor voor binnen :) tevens nog een pakking voor mijn carbonnen demper gemaakt dus dan kan die er ook weer lek vrij op :9~
 
Ook weer aanwezig *D


Zit weinig vlees meer op dat steppie, wil je die vervangen of ga je de hele set vervangen?
Zie dat je ook andersom schakelt, heb ook nog zo'n pookje liggen, maar nog steeds niet gemonteerd...
Weet ook niet of ik dat ook nog ga doen, kijk nog wel ff, voorlopig eerst maar eens wat km's maken :]

Ik heb een keer dat rubber op m'n stepje grotendeels weggesneden, omdat het vervelend aanvoelde icm mijn laarzen.
Ziet er niet uit, maar rijdt wel lekkerder met bochten enzo (vind ik).

Omgekeerd schakelen is echt 10x beter imo.
Voornaamste redden dat ik dat had veranderd, is omdat de oldtimer ook omlaag opschakelt. :)
 
Iemand trouwens ervaring met carbon schuren en in de hittebestendige blanke lak zetten ? Ik heb op mijn Ixil demper nl lichte krasjes en hij is wat aan de doffe kant, iemand hier die mij kan vertellen hoe ik dit het netste/beste aan kan pakken ?
 
Iemand trouwens ervaring met carbon schuren en in de hittebestendige blanke lak zetten ? Ik heb op mijn Ixil demper nl lichte krasjes en hij is wat aan de doffe kant, iemand hier die mij kan vertellen hoe ik dit het netste/beste aan kan pakken ?
Ik heb het laten doen, dan krijg je het mooiste resultaat :Y

full
 
Iemand trouwens ervaring met carbon schuren en in de hittebestendige blanke lak zetten ? Ik heb op mijn Ixil demper nl lichte krasjes en hij is wat aan de doffe kant, iemand hier die mij kan vertellen hoe ik dit het netste/beste aan kan pakken ?
Ik heb het destijds licht opgeschuurd met waterproof schuurpapier en daarna gewoon blanke lak van de action er over. Bij mijn Bos demper werd het carbon niet heet maar handwarm.
 
Spanningsregelaar en accu vervangen, alles werkt weer en staat op juiste waarden :)
 
Wow!! Deel 107 alweer... :] En dan te bedenken dat ik de eerste 104 niet eens mee gekregen heb ;)

Ben helemaal voor een OP met 2 foto's zonder specs 8-)

@marco:
Mooi achterbandje! Velg decals ook nice heur..

@Dr_Insane:
Gaaf filmpje hoor 8-) :]
 
Iemand trouwens ervaring met carbon schuren en in de hittebestendige blanke lak zetten ? Ik heb op mijn Ixil demper nl lichte krasjes en hij is wat aan de doffe kant, iemand hier die mij kan vertellen hoe ik dit het netste/beste aan kan pakken ?


Ik zou hem eerst goed schoonmaken,ontvetten, en dan met waterproof 600 of 800 schuren/materen.
 
Bedankt voor de tips voor de demper ! Ik ga het zelf spuiten GB want ik weet niet of ik deze demper wel wil houden, vind het nu wel erg donker lijken aan de achterkant dus misschien komt er ooit wel weer een andere op :p

Maar heb eerst wel weer een ander klusje :(

Mijn koppeling is begonnen met doorslippen, iemand ervaring met een EBC race set ? Op platen,veren en een pakking na nog handig om andere dingen te controleren/bij voorbaat mee te vervangen ?

En ik heb gehoord dat het aan te raden is om minerale olie er in te doen i.p.v syntstisch, klopt dat ?

U wordt allen weer hartelijk bedankt voor u kennis :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan