Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Ok was jouw tank :+ ..en eigenlijk niet zo veel veranderd meer verfijnd wil nog veel meer maar moet nog gebeuren 8-) ..ja meer rijden ga ik zeker doen :]
 
Ook een tank-vraag hier .
Ik heb een 24 ltr tank met een verzonken tankdop die je op slot kan doen .
Dat slotje rammelt aardig in de tankdop , hoe is dat te repareren ?

bvd hippie
 
Deze sloten hebben de reputatie altijd stuk te gaan als ze op slot zijn. Kun je meteen een gat in de dop boren om hem weer los te krijgen!
 
Deze sloten hebben de reputatie altijd stuk te gaan als ze op slot zijn. Kun je meteen een gat in de dop boren om hem weer los te krijgen!
Ik heb hem nooit op slot . maar dat gerammel word irritant , dacht eerst dat er iets onder de tank los zat |(
 
Wellicht speling op de cilinder van het slot? Misschien een paar druppels secondenlijm erin?
 
Heren gisteren op een BMW r1150r gereden nu heb ik het stuur een beetje omhoog versteld omdat ik vond dat de stuureinden een beetje afhingen maar nu het volgende hoe kan ik nu de bedieningen weer wat horizontaal zetten waar zit de bevestiging?
 
Heren gisteren op een BMW r1150r gereden nu heb ik het stuur een beetje omhoog versteld omdat ik vond dat de stuureinden een beetje afhingen maar nu het volgende hoe kan ik nu de bedieningen weer wat horizontaal zetten waar zit de bevestiging?
Hoi kwajesaki .
Dit topic is meer voor oude twwekleppers.
Normaal gesproken is de bediening geklemt met een imbus-boutje of zoiets .
Als je die losdraait dan kan je de bediening verdraaien .
 
Laatst bewerkt:
Heren gisteren op een BMW r1150r gereden nu heb ik het stuur een beetje omhoog versteld omdat ik vond dat de stuureinden een beetje afhingen maar nu het volgende hoe kan ik nu de bedieningen weer wat horizontaal zetten waar zit de bevestiging?
Hetzelfde als bij de luchtgekoelde boxers, schakelaars er af en daarachter zit de imbus.
En nou wegwezen met je oliekoeler :(
 
.
full
 
Zo terug van Spa, weer een editie van de BikersClassics gereden, was top.

Was echter ingedeeld in een klasse waar ook een heleboel dikke japanse 4 en 6 cilinders in zaten, kwam dik vermogen te kort.
Maar gelukkig stuurt de R100 prima en ook de remmen zijn nu up to date, heb menig dikke fiets met het remmen terug gepakt en hier en daar ook zo een dikke fiets gewoon buitenop voorbij gereden, er hebben er vast een paar raar opgekeken dat ze door zo een toerfiets voorbij zijn gereden.
Was top, hieronder een foto van de fiets zoals hij er vrijdag voor klaar stond.

Als ik een leuke actie foto op de kop kan vinden zal ik die ook nog plaatsen.
Nog even iets anders, op zoek naar PK's, de motor is als voorzien van : twin-spark, 40mm dell-ortos, open uitlaten, een 324 nok, lichtere zuigers en drijfstangen (Siebenrock 1000cc) en nog wat kleine zaken. Nu lijkt de volgende stap het bewerken van de cilinderkoppen. Heeft iemand een goed adres ?

full
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je voor de koppen bij Edelweiss motorsport terecht moet. RBJ van het BMW GS forum heeft daar ervaring mee. Nu zou ik wel eerst naar de prijs vragen, RBJ gaat daar nogal soepel mee om. Ik vind het mooi dat je ondanks het kietelwerk toch het klassieke, originele uiterlijk hebt weten te handhaven. Wel vette remmen (en vork) en toch het snowflake voorwiel, netjes.
 
Laatst bewerkt:
:/ heb er ook al negative verhalen over gehoord .

Edit rjb heeht volgens mij ook contacten met motorrevisie emmeloord .
Klopt, RJB had problemen met zijn cilinders, maar dat is allemaal weer opgelost. Helaas pas nadat het op internet geschreven was. Ik ben geneigd dat als exemplarisch te nemen, Edelweiss doet veel, als ze echt troep zouden maken was het snel over.
 
Hallo allemaal, ik heb ondertussen contact gehad met Roel. Goede tips gehad.

Ben nu op zoek naar een set koppen om aan te pakken. Het is niet nodig dat deze koppen perfect zijn. Versleten geleiders en kleppen die niet 100% zijn is geen probleem.
Iemand iets liggen tegen een schappelijke prijs?
 
Hallo allemaal, ik heb ondertussen contact gehad met Roel. Goede tips gehad.

Ben nu op zoek naar een set koppen om aan te pakken. Het is niet nodig dat deze koppen perfect zijn. Versleten geleiders en kleppen die niet 100% zijn is geen probleem.
Iemand iets liggen tegen een schappelijke prijs?

Koppen heb ik helaas niet voor je. Maar ik zou wel graag willen weten welke ontsteking en bougies jij gebruikt.
 
Koppen heb ik helaas niet voor je. Maar ik zou wel graag willen weten welke ontsteking en bougies jij gebruikt.
Rij met Iridium bougies van NGK en een Silent Hectick ontsteking.
Deze laatste zou echter niet voldoende instelbaar zijn, als je echt serieus gaat tunen. Wellicht dus binnen kort te koop 😉
 
Hallo allemaal, ik heb ondertussen contact gehad met Roel. Goede tips gehad.

Ben nu op zoek naar een set koppen om aan te pakken. Het is niet nodig dat deze koppen perfect zijn. Versleten geleiders en kleppen die niet 100% zijn is geen probleem.
Iemand iets liggen tegen een schappelijke prijs?
Ik heb ze niet voor je, maar zoek je iets specifieks? 40mm koppen of mogen het ook latere koppen of van een kleiner type zijn?
 
Ik heb ze niet voor je, maar zoek je iets specifieks? 40mm koppen of mogen het ook latere koppen of van een kleiner type zijn?
Het is mij niet duidelijk wat de verschillen zijn tussen de diversen modellen. Mijn motor is van "79.
Passen latere koppen op de cilinders op model "79 model ?
Zijn de koppen van een later model met grotere kleppen?
Kopen van een kleiner model lijkt met niet handig, lijkt mij dat eventueel de kanalen en kleppen ook kleiner zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan