Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Word niet mijn combi , is van een maat van mij .
Altijd gezellig bij hem in het hok .
 
Die bij mij is ook een heinrich-tank maar dan gemaakt door werner rennschlussel. In deel twee van dit topic staan nog foto's van de tank op de motor.
Zal morgen foto's maken/plaatsen .

Nog iets op de telefoon gevonden

Sooow, da's een flink "bommetje" Zo te zien ook net iets hoger dan de mijne (35 liter) wat de 5 liter verschil verklaart.

Enneh... is 't niet Reinschlussel? Die naam komt voor op koekel.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier bekend met Apfelbeck? Kom dit zomaar tegen op internest.

BMW%20Apfelbeck%20(1).JPG


BMW%20Apfelbeck%20(2).JPG


En http://www.bmbikes.co.uk/photos/video/apfelbeck.mov

EDIT: Ik heb al iets gevonden: BMW 500 cc-zijspanracer - Wikipedia & http://www.voz.co.at/2015A/20150208.pdf Begrijp ik 't nou goed, 120PK uit een R100 RS?
 
Laatst bewerkt:
120 pk werd ook door de BOTT racers uit een R100 gehaald. Onmogelijk is het niet. Die Apfelbeck lijkt meer op de 700cc automotor dan de motorfiets motor. Het is dus ook geen BMW motor maar een eigen ontwikkeling.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik weet niet precies hoeveel de BMW gelopen heeft. Ik heb hem een jaar of 4 geleden gekocht van de nabestaande van de eerste eigenaar. De km teller was kapot en heb ik gerepareerd, de teller staat nu op 62000. En ik denk niet dat ie heel veel meer gelopen heeft als ik kijk naar de originaliteit, slijtage en het geringe olieverbruik.

Hoi,

Duplex ketting gaat inderdaad heel erg lang mee. Wat ik vaak doe is de ketting tussen nokkenas tandwiel en krukas tandwiel bij elkaar knijpen en dan onderaan op het nokkenas tandwiel controleren of er speling zit op de ketting (of je 'm van het tandwiel kunt bewegen naar onderen). Als je dat kan is het zeker tijd voor een nieuwe maar zoals gezegd, dan moet het blok echt veel gelopen hebben, aangenomen dat er altijd fatsoenlijke en voldoende olie in gezeten heeft.

Groet, frake
 
Hoe ben je aan die verstevigingen gekomen? Meestal wordt het frame in de lengte verstevigd, zoals HPN dat doet.

HP doet het ivm de versteviging ivm de veel grotere krachten door de lange veerwegen.

Deze verstevigingen zijn voor het flexen tussen het balhoofd en het draaipunt van de achterbrug (en de achterbrug zelf).
Dit zijn redelijk veel gebruikte verstevigingen, balhoofd buis tov hoofdluis en versteviging rond het draaipunt van de achterbrug.
Google maar eens.
Voorbeeld :
BMW Frame Braces
13552794948741490936006.jpeg

Airhead Frame Braces
aaaagoldbikea.jpg

Phast by Phillips
parts-frame-braces3.jpg

1542492992531.png
 
Laatst bewerkt:
Die Michel streben ken ik ook wel. Ik doelde eigenlijk op de platen rond het balhoofd. Meestal worden daar platen in de lengte gebruikt. Daar zie je een verplaatsing van de beweging naar achter. Bij jou maak je voor mijn gevoel een hard punt direct achter het balhoofd.
 
Die Michel streben ken ik ook wel. Ik doelde eigenlijk op de platen rond het balhoofd. Meestal worden daar platen in de lengte gebruikt. Daar zie je een verplaatsing van de beweging naar achter. Bij jou maak je voor mijn gevoel een hard punt direct achter het balhoofd.
We gaan het zien of het werk, maar ook van deze versteviging zijn voorbeelden te vinden.
Het is door iemand bedacht die er wel kijk op heeft, ik heb er vertrouwen in. Chassis Factory – Ontwikkelt, bouwt en onderhoudt
 

Bijlagen

  • 4671705Sport_Rahmenverstaerkung.jpg
    4671705Sport_Rahmenverstaerkung.jpg
    12,5 KB · Weergaven: 24
Ik heb ooit eens een heel epistel over alle typen carter-pannen van BMW uitgeprint, maar waar ik het gelaten heb?
Als je de tussenringen van Edelweiss, Israël en Siebenrock bedoeld, die verlengstukjes zien er anders uit. Niet zoals deze alsof het 3 ringen aan elkaar zijn zeg maar.

Zie links bij de pakkingen.
Siebenrock-Oelwannendist-60190220_990_INET01_17.JPG


Deze verlengers zijn ook 'hoger' ivm. de dikte van de carterringen.

Gevonden, en wederom uitgeprint: Airhead oil pans
 
het lonkt om van die 27pk weer 50 te maken … ipv r45 koppen en 26 mm carburateurs en tamme nokkenas
r65 koppen en 32 mm carburateurs en andere nokkenas ( heb ook gelezen andere zuigers ) ?
of eigenlijk zo laten ….
 
Terug
Bovenaan Onderaan