Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Ik heb zelf geen ervaring maar het schijnt dat als je terug gaat naar een standaard frame je ineens begrijpt waarom dat ding een Gummikuh genoemd wordt.
Merk idd zeker wel dat hij stijver is, dit is dan wel bij circuit gebruik, op de weg kom je (ik) niet tot het punt dat ik dat merk.

Rijd niet met USD, maar wel een dikkere als de originele vork (K75, 41.7 tot 37mm (dacht ik)).
Ook is de K75 vork voorzien van een originele zware vorkbrace, sterker als de plaatstalen beugel van de R100.

Voor terrein gebruik komen er andere krachten op het frame, denk aan klappen in de vering. Op het circuit is het belangrijk dat de verbinding tussen balhoofd en achterbrugdraaipunt (en de brug zelf) minder flext.
 
Laatst bewerkt:
Als jij niet tot dat punt komt doe ik dat ook niet :N
Ik heb nog een R90/6 met mikuni's staan helemaal uit elkaar, ik hoef dus geen verstevigingen te lassen:t
Weet iemand mss waar ik snelle nokkenasse kan vinden voor de R90/6? Ik vind die alleen voor de R80 en R100 vanaf '78.
 
Laatst bewerkt:
Krauser-frame jpg.jpg
 
Leuk voor de vorm en als investering. Maar in de praktijk valt de winst en de kwaliteit van de koppen ernstig tegen. Maar als je toevallig een complete Krauser fiets in je schuurtje hebt staan is dat een leuke pensioenvoorziening.
 
Leuk voor de vorm en als investering. Maar in de praktijk valt de winst en de kwaliteit van de koppen ernstig tegen. Maar als je toevallig een complete Krauser fiets in je schuurtje hebt staan is dat een leuke pensioenvoorziening.

Naar zeggen heeft de mijne ook ooit Krauserkoppen gehad, maar ik heb daar nooit bewijs van gevonden.
Ik heb nog ergens het adres van de eerste eigenaar, maar die is verhuisd, of gestopt met roken.
 
ooit in een ver verleden in een Belgisch morortijdschrift over die 4-kleps Krauserkoppen gelezen, en later vruchteloos naar gezocht, ook naar het tijdschrift, maar bestaan ze nog wel? (die koppen bedoel ik)
(nu niet meer van toepassing, heb geen "luftköpfen" meer)
 
Ja, ze bestaan nog. Volgens mij worden ze ook weer geproduceerd maar met een nog beroerdere kwaliteit als voorheen.
 
Let op wat je koopt !! een "snelle" nokken-as is nogal een algemene uitspraak. Wat wil je? meer kracht in het middengebied, of bij hoge toeren ? Is een heel andere "snelle"nokkenas welke je daarvoor nodig hebt.
Ik was ff op vakantie
Daar zeg je idd wel wat,vooral meer kracht onderin is interessant (maar inleveren bij hoge toeren liever niet).
Er is bar weinig informatie te vinden dat is bij bijvoorbeeld een nokkenas voor een auto wel anders.
 
Als jullie het geen topic vervuiling vinden wil ik dit ook even hier onder de aandacht brengen.

 
Ik heb ook twee vierkleppers. Maar ik ben er van overtuigd dat BMW vanuit technisch oogpunt beter stoterstangen had kunnen houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan