Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Bor_S

MF veteraan
29 mrt 2005
1.371
33
Oosthuizen
Ik heb zelf geen ervaring maar het schijnt dat als je terug gaat naar een standaard frame je ineens begrijpt waarom dat ding een Gummikuh genoemd wordt.
Merk idd zeker wel dat hij stijver is, dit is dan wel bij circuit gebruik, op de weg kom je (ik) niet tot het punt dat ik dat merk.

Rijd niet met USD, maar wel een dikkere als de originele vork (K75, 41.7 tot 37mm (dacht ik)).
Ook is de K75 vork voorzien van een originele zware vorkbrace, sterker als de plaatstalen beugel van de R100.

Voor terrein gebruik komen er andere krachten op het frame, denk aan klappen in de vering. Op het circuit is het belangrijk dat de verbinding tussen balhoofd en achterbrugdraaipunt (en de brug zelf) minder flext.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 4strokerules

groote brommert

Die hard MF'er
17 dec 2005
770
72
haarlem
Als jij niet tot dat punt komt doe ik dat ook niet :N
Ik heb nog een R90/6 met mikuni's staan helemaal uit elkaar, ik hoef dus geen verstevigingen te lassen:t
Weet iemand mss waar ik snelle nokkenasse kan vinden voor de R90/6? Ik vind die alleen voor de R80 en R100 vanaf '78.
 
Laatst bewerkt: