Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Heb de neenemer
DSC_1402k.JPG
 
Dat weet ik niet, maar zou 't kunnen zijn. Ik heb de eindoverbrenging nog nooit open getrokken, maar dankzij jouw foto weet ik nu hoe het er van binnen uitziet. :t
 
Ff opgezocht waar je het overhad.
Ik vond 'm zwart bijzonderder volgens mij rijden er meer van die witte rond:X
Volgens mij heb je je niet zo heel erg goed ingelezen. De zwart/gele rolde standaard van de band. De kleurstelling die ik op mijn brommert heb losgelaten is nooit door BMW gefabriceerd en zijn er maar een paar van te vinden.
 
Volgens mij heb je je niet zo heel erg goed ingelezen. De zwart/gele rolde standaard van de band. De kleurstelling die ik op mijn brommert heb losgelaten is nooit door BMW gefabriceerd en zijn er maar een paar van te vinden.
Ik ging van deze uit:
Bmw-r80gs-1982-r80gs-r100gs-r80st-29004.jpeg

Dat is kennelijk een ander type
met de platte koppen.
 
Dat is de originele R80G/S, die mag je niet verkloten. Voor wat de afgebeelde GS opbrengt kan je ook een nieuwe R1250GS bij de dealer halen.
Mijn GS is een verbouwde 1990 R80GS paralever. Er zijn er veel van gebouwd en daardoor niet zo zeldzaam, dus achte ik het verantwoord om er de zaag in te zetten. Ik heb wel getracht dicht bij het origineel te blijven en hem herkenbaar als GS te houden. Het rood-witte komt weg bij het kleurschema van mijn vrouw d'r F700GS.

1583318827691.png
 
Hoi.

Da's de motor uit m'n ouwe zijspan.
Een 75/5, heb ik ooit eens nieuw opgebouwd en opgeboord naar 900cc, generator komt uit een ouwe Ford, of Opel, 30 jaar geleden, dus dat weet ik niet meer zo precies.

Generator met beugel tegen het blok gebout, een ouwe rotor afgedraaid en een pulley op geperst, meer vermogen en betrouwbaarder als het originele spul.

Of het te koop is?
In principe is alles te koop, als je maar geld genoeg meeneemt. :+

Groeten, Paul.
 
Hoi.

Vooruit maar weer. :+

IMG_1309.jpeg


Zo ziet het er achter het deksel uit.

Ouwe generator eraf, montage punten eraf en een pulley voorzien van de naaf/conus van een ouwe rotor.
Plaatje blik beschermt het touwtje van de ontsteking, versie 2.0.

Diameter van de pulley geeft de generator hetzelfde tt als dat donorblik, bij benadering.
Tussen de beugel en blok 2 vulbussen, anders kwam ik met de snaarlengte niet uit, zoveel ruimte heeft die generator niet, naar boven de tank, naar beneden de cylinder, en ene snaar te kort, volgende maat net te lang.

IMG_1310.jpeg


Van boven ziet dat er dan zo uit.
Een paar pas gemaakte vulbussen onder de moer, niks is vlak, daarbinnen.

Bij een latere motor moet dit spul aan de andere kant, zit een gietstuk van de carter ontluchting hier.

Specs; 55 A, 750 Watt bij 14 Volt.

Dat oem generatortje kwam met 14 A, 200 Watt bij 14 volt, ruim te kort voor een winterspan met wat extra lampen, en voor 2 mensch wat verwarmde handschoenen, voetzolen enzo.

Ben met dat spul 25 jaar elke winter door Scandinavie gekart, tot aan de noordkaap aantoe.
Toertjes van 2, 3, en 4 weken, oud en nieuw vieren in Finland, aan de Russische grens, leuk .*D

Groeten, Paul.
 
Hoi.

En dan haalde ik dat ding elk voorjaar uit elkaar, schoonmaken en conserveren.
Had je dat frame moeten zien, alleen de poeiercoat hield dat nog bij elkaar, rotte gewoon van binnen uit weg.

Pekel is rotzooi.

Groeten, Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan