Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Ik ben ook benieuwd hoe ie geworden is. Heb hem al eens gezien bij je thuis, toen ie voor de deur stond, vond het toen al een mooie motor!
 
Ik ben ook benieuwd hoe ie geworden is. Heb hem al eens gezien bij je thuis, toen ie voor de deur stond, vond het toen al een mooie motor!
Ik ga er eind van de week weer naar toe. Hij wordt nu opgebouwd en zal weer foto's maken. De monteur denkt een week of 2 nodig te hebben. Hij werkt niet continue aan de motor maar doet ook andere klussen die iets meer haast hebben.
 
Ik ga er eind van de week weer naar toe. Hij wordt nu opgebouwd en zal weer foto's maken. De monteur denkt een week of 2 nodig te hebben. Hij werkt niet continue aan de motor maar doet ook andere klussen die iets meer haast hebben.
Ik ben ook nieuwsgierig naar het eindresultaat, temeer daar ik ook een R65 heb, die ik denk ik niet meer zal weg doen.
 
Hier zal ik op blijven rijden totdat ik mijn rijbewijs niet meer verlengd krijg, om wat voor reden dan ook.
Ik ben 61, voel me nog jong, maar ik denk ook wel dat dit mijn laatst aangeschafte motor is. Hij is goed genoeg om nog 30 jaar mee te gaan.
 
volgens mijn vrouw ben ik ook aan mn laatste bezig dus gaan er nu twee op MP.
maar ik ben ook iets verder op de slijtageladder.
 
In style 😎
IMG_20230301_143930.jpg
 
Bij mij is het geen restauratie naar nieuwstaat maar opkrikken naar 100% betrouwbaarheid. Zo blijven de onderpoten donkergrijs en de chokehandel versleten grijs. Ook het motorblok wordt niet gestraald, alleen maar vet- en olievrij gemaakt. Alle verslijtpunten worden nagemeten en evt. verholpen. Ik ga as. donderdag weer kijken en neem een fototoestel mee.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is het geen restauratie naar nieuwstaat maar opkrikken naar 100% betrouwbaarheid. Zou blijven de onderpoten donkergrijs en de chokehandel versleten grijs. Ook het motorblok wordt niet gestraald, alleen maar vet- en olievrij gemaakt. Alle verslijtpunten worden nagemeten en evt. verholpen. Ik ga as. donderdag weer kijken en neem een fototoestel mee.
Prima toch, dat zou ik ook doen als het bij mij straks nodig mocht zijn. Vandaar dat ik jou "project" met interesse volg.
 
Wie weet hier meer van. Of is het zeeland dorp in Brabant of provincie zeeland. Of classic races Wemeldinge......
 

Bijlagen

  • IMG_20230314_175436.jpg
    IMG_20230314_175436.jpg
    158,3 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Vandaag weer bij de knalpot langs geweest. Het frame met aanhangsels is gestraald en gespoten, glimt als een eikel in de manenschijn. Al de patina is zo ongeveer verdwenen, ook de koplamp, de koplamporen en de onderste veerpoten zijn gespoten.
Het anker had bij meggeren een isolatieweerstend van ca 5 M-Ohm naar het metaal en dat is te weinig. Die is dus ook vervangen.

DSC00470.JPG

Frame vanaf de rechterkant bekeken.


DSC00471.JPG

De draadboom uitgelegd en gelabeld

DSC00472.JPG

En het frame vanaf de linkerkant.

Alle vervangen onderdelen zijn bewaard en zitten in de rode bak en een kartonnen doos op de tafel rechtsboven in de laatste foto.

De roestvast stalen bochten en balanspijp lagen ook klaar om gemonteerd te worden als het zover is.
Ik zal weer moeten wennen om heel zorgvuldig om te gaan met de motor :+
 
Laatst bewerkt:
Nou hoorde ik vandaag een verhaal voor de eerste keer. Het zwart van de koplamp en de tank verschilt iets omdat de tank BMW zwart is en koplamp Bosch zwart. Ik heb het hier over de /5. 🤔
 
Het frame is ook een andere kleur zwart. Het zijn de delen die onafhankelijk van de kleur van de motor zijn. Ze zijn gewoon Ral 9001 terwijl de motor Avus zwart is, een eigen BMW kleur.
 
Ik vind dat je kleine foto's maakt. Maar de combo ziet er netjes uit. Hoske dempers zo te zien, ik zou het niet op een span verwachten, maar wel leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan