Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Dhr. Bosso

Пу́тін хуйло́!
24 mei 2012
40.572
102.990
Paviljoen 11.
Jawel, we zijn alweer aan het derde "Grote alles omvattende BMW Boxer" topic toe. Waar verstokte Airheads/Luftköpfen rijders met elkaar in discussie gaan, maar elkaar ook tot het uiterste helpen. Wat voor intense vreugde *O* , doffe ellende :( , geslaagde oplossingen *D , maar ook ontroerende verhalen en verslagen :') gingen hieraan vooraf?

1) Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

2) het grote allesomvattende BMW boxer topic II




Tip van Flip; hou het hoofd koel. :W

Op verzoek van @halflive , hier enkele plaatjes ter verduidelijking voor welke BMW motorblokken dit topic nou bedoeld is.
Twee wielen, twee cilinders, en 2 kleppers!


23-bmw-r80-na-restauratie-deel-achterkant1.jpg


bmw-r80-7-cilinder-links.jpg


115500_979.jpg


Boxermotor_uit_de_BMW-7_serie.jpg


UlisMotorradladen_2104204.jpg


k-IMG_9420_2591_4.jpg




Bouwjaren van 1969 tot en met 1996. Classic is klasse! :t

maxresdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
'Derde alles omvattende BMW Boxer-topic. Hou het hoofd koel!' > 'Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen'
 
Na een jaar of 4 geen motor te hebben gereden ben ik dankzij de vele aangepaste oude R's van BMW die her en der voorbij komen sinds kort toch weer in het bezit van een motor. Benieuwd wat hier allemaal voorbij komt.
Hier een foto van mijn brik met wat info. R100R uit 1992 met een tank van een model uit de jaren 70 en zadel van een Triumph. Meeste aanpassingen zijn gedaan door de vorige eigenaar maar de uitlaat en spiegels heb ik er recent zelf op gezet. Van de koplamp ben ik niet wild al past het wel in het Scrambler idee en als ik een ronde plaats lijkt hij op 80% van alle andere BMW customs dus weet nog niet echt wat ik daarmee wil. Voorlopig maar eerst lekker rijden en kleine dingetjes verbeteren.
full
 
Laatst bewerkt:
De tank is van een /5.
Je kleppendeksels zitten verkeerd om.

Kijk dat is nog eens informatie. Ik vermoed dat de kleppendeksel dan op zijn kop zit of bedoel je de rechter op de linker?
Waaraan kun je dit overigens zien en kan het kwaad?

Edit: gezien de uitsparing voor de bougie vermoed ik dat je bedoelt de linker op de rechter.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is nog eens informatie. Ik vermoed dat de kleppendeksel dan op zijn kop zit of bedoel je de rechter op de linker?
Waaraan kun je dit overigens zien en kan het kwaad?

Edit: gezien de uitsparing voor de bougie vermoed ik dat je bedoelt de linker op de rechter.

:Y

Niet dat je de eerste bent hoor. Komt vaker voor, en kan inderdaad geen kwaad.
 
Kijk dat is nog eens informatie. Ik vermoed dat de kleppendeksel dan op zijn kop zit of bedoel je de rechter op de linker?
Waaraan kun je dit overigens zien en kan het kwaad?

Edit: gezien de uitsparing voor de bougie vermoed ik dat je bedoelt de linker op de rechter.
De uitsparing is hetzelfde, maar als je links en rechts verwisseld lijkt het net alsof de motor opstijgt. De lijnen horen horizontaal. Hoewel je bij deze tank natuurlijk bolle klepdeksels hoort te hebben.
 
Bedankt heren voor de verduidelijking. Het was me inderdaad wel opgevallen dat het er scheef uit zag maar kon er niet precies de vinger op leggen waar hem dat nu precies in zat.

Ik ga het wel veranderen en in de winter gaan de koppen er toch af voor revisie.

Ik weet dat er eigenlijk ronde koppen ophoren maar vind dit persoonlijk ook wel wat hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan