Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bosso, volgens mij heb jij de standaard carterpan voor de BMW-boxers na 9-80 gekocht. Die heeft een 0.25 liter grotere inhoud dan de carterpan van de modellen van voor 9-80 en dus kom je (zonder oliekoeler) op een totale inhoud van 2,5 liter (i.p.v. 2,25 liter). Het verlengstuk dat jij nu hebt gekocht is volgens mij bedoeld voor het plaatsen van een carterring of een extra diepe carterpan, waardoor de olievoorraad groeit naar 3,5 liter. Mogelijk is het tussenstuk dus te lang en heb je het standaard aanzuigstuk met zeef van de boxers na 9-80 nodig.
Bij mijn R100RT (1979) leverde geflowde koppen, aangepaste Woessner-zuigers i.c.m. de standaard (nieuwe) kleppen op de dynojet-testbank bij Mile Pajic 66 PK aan het achterwiel op. Dit gemeten bij 7.000 RPM dus 250 RPM onder het rode gebied (uit veiligheidsoverwegingen). Omgerekend naar krukas-PK's zou ik dan bij 7.250 RPM in de buurt van de 80 PK moeten komen. Dus bij jouw BMW zal meer dan 80 (krukas) PK's zeker mogelijk zijn.
80 pk aan het achterwiel is ook prima te doen. Edelweiss doet dat regelmatig. Boven de honderd pk wordt wat kostbaarder maar kan ook.
Hoi allen .
Ik heb nog onderdelen van mijn oude g/s over .
Handkappen ,scherm ,startmotor ,voorvork , 2x tank ( 24ltr en 40 ltr ) en nog wat klein onderdelen .
Als iemand nog iets zoekt ? kan ook eventueel hier foto's plaatsen .
Gr hippie