Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Ook daar is goed aan te komen. Helaas heb ik die niet voor je. Let wel op wat je koopt, meet even op zodat je geen oude kroonplaten koopt met poten van 41 en een beetje.
 
BMW R51
94008b8e-b7f2-42c1-be1d-b5a2af0b3242.jpg
b701fcc5-d67b-487a-9982-e8c3941e5a50.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dag jongens! Ik ben bezig met een r45 om te bouwen naar een bobber... Heeft er iemand een digitaal werkplaatshandboek van een bmw r45? Betreft bouwjaar ‘85?
Alvast bedankt!
 
Vorige week maandag moest ik voor een boodschap in Zijderveld zijn. Daar dat dit dorpje op de route van het avondritje van MC Trajectum (mijn motorclub) van juni 2018 ligt en het redelijk mooi weer was, besloot ik om die 100 km lange toerrit nog eens na te rijden. Toch weer heerlijk getoerd (net voordat de strooiwagens een dag later weer in actie kwamen).
 

Bijlagen

  • 5-IMGP8671.jpg
    5-IMGP8671.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 13
  • 6-IMGP8672.jpg
    6-IMGP8672.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 17
  • 8-IMGP8674.jpg
    8-IMGP8674.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 14
Wat zit er op de plaats van de carbs?
Ik zie ook geen gasklephuizen,
Zou dat ding wel rijvaardig zijn?
Het is een turbo, er zit ergens onder/achter dat loodgieterswerk op de plaats van het luchtfilter een carburateur.
Je kunt er geen bocht mee om maar rechtuit zal het ding wel willen.
 
Het is een turbo, er zit ergens onder/achter dat loodgieterswerk op de plaats van het luchtfilter een carburateur.
Je kunt er geen bocht mee om maar rechtuit zal het ding wel willen.
Zoutvlakte op de achtergrond , zal wel voor snelheid zijn .
 
Mengsel door de turbo heb ik nog nooit gezien, zal nogal wat geven als je na vol vermogen de gasklep toe draait, die turbo is in staat om de carburator naar binnen te trekken?
Blijf het een rare opstelling vinden.
 
Mengsel door de turbo heb ik nog nooit gezien, zal nogal wat geven als je na vol vermogen de gasklep toe draait, die turbo is in staat om de carburator naar binnen te trekken?
Blijf het een rare opstelling vinden.
Gezien de motor is gemaakt om eigelijk alleen vol gas mee te rijden is regelbaarheid is hier veel minder van belang.
 
Om de een of andere reden hebben ze de centrale buis en de wieg voor de voorste motorbouten een centimeter of tien verlengd. Dat zal zijn om de rechtuit stabiliteit te verbeteren maar daar zijn betere manieren voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan