het grote allesomvattende bmw boxer topic II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het carter past.
Maar moderne cilinders van na '75 hebben een grotere boring en passen niet op de /5 carters.
De cilinders kunnen toch tot 900 cc opgeboord worden ? En misschien wel tot 1000cc.

Dan zijn er nog wat andere afwijkingen onder het voordeksel, maar als je het voordeksel er bij hebt is het grootste deel mee te leven.
Persoonlijk zou ik /5 onderdelen alleen voor een /5 gebruiken. /6 en /7 laten zich beter mengen.
 
Hoi mensen,
Ik ben sinds gister bevrijd van den bmw..
Ik wilde 'm graag leuk vinden en het karakter van het blok is geweldig maar zeker na de korte levensduur van de startmotoren was ik er zat van en heb ik er geen vertrouwen meer in.. en als je niet meer lekker op een motor zit..

Ik weet- denk ik- dat 't anders kan.. maar goed.

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken en het speurwerk in de bizarre kwestie rond mijn motor.
Als 1 van jullie het licht ziet en een jawa wil, hesiteer niet me te contacteren..,
 
Jammer. Ga je niet verder kijken naar een ander exemplaar. Duidelijk was dat je gewoon een pechding had, terwijl er toch zat goede motoren zitten, zeker als je zoekt naar eentje die al eens geheel gereviseerd is!
 
Ben de xt aan ut opknappen en wacht op onderdelen.
65gs loopt nog wel , maar heb het gevoel dat er nog meer aan de hand is.
lijkt me een mooi leer project voor me( is m'n eerste bmw).
De 75/5 is compleet op de carb's na, maar past de v bak er zo op en hoe zit 't met de electronica.
De versnellingsbakken tot 1985 passen zo. Daarna is het bedieningsmechanisme van de koppeling veranderd. Als je een bak hebt waar dat op zit maakt het niet uit.
Voor carburateurs heeft Keihin een modelletje waar de ombouwers gek op zijn, anders Dell Orto.
 
De versnellingsbakken tot 1985 passen zo. Daarna is het bedieningsmechanisme van de koppeling veranderd. Als je een bak hebt waar dat op zit maakt het niet uit.
Voor carburateurs heeft Keihin een modelletje waar de ombouwers gek op zijn, anders Dell Orto.
Bedankt voor alle antwoorden , ga eens nadenken wat ik nu precies wil.
 
Net als Rudy rij ik al vanaf 1981 op BMW 2-kleps-boxers. In die hele periode maar twee periodes "vreemd gegaan" (6 weken een Moto Guzzi 1000SP en 4 jaar een HD Electra Glide :X ).

Met de BMW's in totaal de volgende problemen gehad:
1 x lekke koppakking (R50S van 1961);
1 x defecte drukgroeplager (75/7 van 1977);
1 x defecte bobine (R90S, mijn eerste, van 1977);
1 x defecte achterwiellager (R90S, mijn tweede, van 1976);
1 x defecte rotor (R90S, dezelfde, van 1976)
1 x scheurtje in een remschijf (mijn huidige "naakte" R100RT van 1979)

En (godzijdank slechts) 1 x een afgebroken uitlaat-klepschotel die, door zich in de startmotor te boren, het motorblok van mijn R100 van 1982 geheel ruïneerde!. B|

Afgezet tegen de ongeveer 200.000 km die ik in totaal op deze BMW's gereden heb, valt dat mijns inziens best mee en hebben de problemen nooit "Sammie-proporties" aangenomen. :}
 
Laatst bewerkt:
Netjes!

Ik kan niet wachten tot ik weer het besteedbaar inkomen heb om weer een leuke R65 aan te schaffen. :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb laatst mijn R80/rt kaalgemaakt en een beetje aangepast.
Nu heb ik nog een nette tank/zijkapjes voorspatbord in metallic bordeuaxrood over
zie link:
http://link.marktplaats.nl/m788630761
Er zit ook nog een achterspatbord in kleur bij, maar die is rechts beschadigd door de buddy.
De buddy is er trouwens ook nog bij, maar daarvan moet de slotpin weer vastgezet worden (ingescheurd in de bodemplaat)
Iemand hier?


Zo is 'ie overigens geworden, ik moet alleen op termijn een ander stuurtje, want ik zit nu iets te veel voorover.
full


grt,

Bas
 
de motor is leuk zo .
is die ook opnieuw gespoten? wat is het voor een kleur.
 
Nu heb ik nog een nette tank/zijkapjes voorspatbord in metallic bordeuaxrood over
De buddy is er trouwens ook nog bij, maar daarvan moet de slotpin weer vastgezet worden (ingescheurd in de bodemplaat)
Iemand hier?


Zo is 'ie overigens geworden, ik moet alleen op termijn een ander stuurtje, want ik zit nu iets te veel voorover.
[afbeelding]

grt,

Bas


Mooi geworden na de sloop.

Wat is de MF prijs?

Hier ook een hoger en breder stuur gemonteerd, zit en stuurt prima.
full
 
Laatst bewerkt:
Moest even weten of ik een Honda VFR 800 Vtec bij kon houden met optrekken, scheelde maar bar weinig moet ik zeggen.

 
Hallo,

Kleur is RAL 7021 (feldgrau, maar dan glanzend).
MF-prijs: 200 euro's

Wat is dat voor stuurtje? waar vandaan?
mooi bagagedragertje.

grt,

Bas


Stuur zou ik niet weten, ook te koop bij sloop (ook nieuw) iets breder dan van BMW.
Stuurt prettiger met rechtop zitten.
Rekje ooit zelf gemaakt van 8mm rond van bouwmarkt, goed 'koud' te buigen en gemakkelijk te hobby-lassen.
 
ik denk dat de opmerking over het voorspatbord op mij slaat, nee dit is een politievoorspatbord.
@flat-twinner, dank ik zal me er eens in gaan verdiepen, eerst van het weekend maar eens wat kilometers maken.
Ik moet ook nog mijn R50 (R100-blok) met span testen, had een lekkende carb, als het goed is, is dat nu verholpen. Eerst maar eens kijken of hij droog blijft op de openbare weg. Want ik ben wel een beetje klaar met die stinkende schoenen :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan