het grote allesomvattende bmw boxer topic II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoiets zou het inderdaad kunnen worden. Dat is wat ik in gedachten heb, 50 euro voor een lamp. Maar ik heb het liefst een Bosch, of Hella lamp gebruikt.
Ideaal zou een kompleet K75 sprotje zijn met de bevestiging er bij.
Vraag het eens aan Hellracer, die heeft nog wel eens een geinig idee op dat gebied. :Y
Die heeft wel een ronde lamp, maar dan Japans. Dan kijk ik liever nog even verder. Hij heeft ook een RS kuip liggen. Dat vind ik ook wel grappig, een K75RS *D
 
Zo staat hij er nu bij:

full
 
full


De koplamp.
A. niet mooi, zo'n vissenbak.
B. Hij hangt nu in de rubbers van het tellerhuis (brooddoos) dat geeft een heel "dynamisch" lichtbeeld.
 
haha. :P

Damn, ik betrap me erop dat ik regelmatig aan het kijken ben of er leuke tweedehands R65 motortjes online staan... Nog een paar jaar!
 
Ga je er ook nieuwe cilinders op zetten? Dan heb ik wel interesse in de oude. Onze R60/6 rookt intussen uitbundig, daar zou ik graag 800cc nicasil op zetten. Maar goede gietijzeren bussen wil ik ook niet uitsluiten.

Ben zojuist aan het teruglezen geweest.

De cilinders die hier af komen zijn eerste versie Nicasils maar wil ik wegzetten voor de Ralfie.
Van de R60/6 zijn ook cilinders afgekomen maar deze zijn van dezelfde kwaliteit als die van jullie.
 
Vandaag nog even wat kunnen doen aan het upgrade=blok.
Nw. distr. ketting had ik al gedaan. Met een aangepaste pincet de schakel met het slotje aan de voorkant erin gekregen.
Tevens natuurlijk de spanner en geleider vernieuwd.


full
 
Laatst bewerkt:
Heb de 1000 cilinders wat lichtjes gestraald+ bestaande stoterstangenpijpjes geverfd met galvana tot 350 Celcius.
Ook maar nieuwe zuigerveren erop. Zat tenslotte randje max. tolerantie.
Bij een eerder project had ik ze met deze toleranties hergebruikt, was achteraf niet zo'n goede zet( olieverbruik).
Heb nog even in twijfel gestaan om de 800cc koppen erop te zetten maar dan heb je weer niet die prestatie die ik eigenlijk wil.

full
 
Koppen gelijk maar even aangetrokken op 35Nm, nachtje laten staan en morgen natrekken.
Nieuwe krukaskeerring moet ik ook nog hebben in mijn voorraad.
Eerst in weekend maar eens de kettingkast zwart maken en koelribben opschuren.




full
 
Beetje doorsleutelen en zoveel mogelijk Boxerdelen erop zetten.
Hier moet toch wat van te maken zijn.
Ik heb plaatjes van die dingen met R100RS kuipen er op. Dat ziet er wel heel gelikt uit. Ik kan beginnen met het monteren van /7 knipperlichten.
Iemand die wil doneren? een buisje zoals achterop een boxer en een zwart plastic knipperlicht? Dan maak ik op de onderste kroonplaat boxer knipperlichten.
Valt ie toch weer een beetje onder de boxers.
 
Ik heb plaatjes van die dingen met R100RS kuipen er op. Dat ziet er wel heel gelikt uit. Ik kan beginnen met het monteren van /7 knipperlichten.
Iemand die wil doneren? een buisje zoals achterop een boxer en een zwart plastic knipperlicht? Dan maak ik op de onderste kroonplaat boxer knipperlichten.
Valt ie toch weer een beetje onder de boxers.


Jammer, ik kan je niet helpen aan nog bruikbaar materiaal. De laatste sloper die ik kocht was het stangetje doorgeroest en het water stond nog in de knippers.
Heb nog wat losse glaasjes en plastic maar die passen niet op elkaar en geen reflector.
Stangetjes maak ik zelf van RVS.
Je moet toch eens naar Hardenberg komen, tenminste 1x jaar, betaalbare BMWdelen.
Zowel R als K.
 
Ik heb nog wel knipper voor achter van een /7 liggen.
15,00 eypo incl. verzending.
je kan mij mailen op loomanapestaartjewerkstudentpuntnl


Begin is er. Heb nog een RS bovenkuip en misschien nog wel lowers, deze laatste ietswat beschadigd.
Uiteraard met kuipsteun.


Halflive, mocht je tzt het blok in een Boxerframe willen bouwen dan heb ik nog wel een RSframe voor je.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan