Het grote Allroad topic deeltje 2!

Ben er ook helemaal happy mee. Vanochtend voor het eerst een stukkie mee wezen toeren/vlammen hier in de buurt. Het mooie is dat je door de kuip het comfort hebt van een Tenere, maar dat ie door het lage gewicht (151kilo) en het brute vermogen rijdt als een enduro. Voor relaxed rondtokkelen is ie niet zo geschikt, maar voor een sportief ritje des te meer })

GroteFoto-FDJPUWCK.jpg


Was trouwens goed te doen hier in deze contreien. Weliswaar veel wind, maar daar heb je niet echt last van. Grond was wat hard, maar niet keihard. Het is ook zo goed als droog; bijna stoffig! Lekker rustig op de paden met dit weer, je komt nauwelijks iemand tegen.

HJ
 
Laatst bewerkt:
zal veronderstel ik wel fantastisch rijden !

als dit er mee mogelijk is wil het al iets zeggen ,
al zit er daar wel andere voorveren in ,

mooi filmpje van baja 1000 voorbereiding


wat opvalt altijd in die baja races is dat ze daar steeds rijden zonder voorkuip ,
dus geen rally uitvoering maar meestal gewone blote voorkant ...

wat zou de reden hiervoor zijn ? of zou dat gewoon een wedstrijd regel zijn
 
Laatst bewerkt:
Komende tijd even soort van motorloos, gisteren het tenereetje met zijn 36 vriendjes in de vrachtwagen achtergelaten op de kade van Dakar. Met beetje mazzel over een paar weken weer ophalen. Hij heeft zich 4583km prima gedragen.
photomrt21164455.jpg

Gr patrick
 
zal veronderstel ik wel fantastisch rijden !

als dit er mee mogelijk is wil het al iets zeggen ,
al zit er daar wel andere voorveren in ,

Ik durf je rustig te bekennen dat ik deze motor nooit tot op z'n limiet zal kunnen/durven rijden.

Vergeleken met de Tenere is het vermogen is best wel bruut. De vering slikt alles (of eigenlijk rijd ik nog niet hard genoeg). Davert met gemak met 120km/u over een zandpad... hoewel de rechtuitstabiliteit dan minder is dan de Tenere... kwestie van gas open blijven houden, dan blijf je wel recht door gaan...

mooi filmpje van baja 1000 voorbereiding


wat opvalt altijd in die baja races is dat ze daar steeds rijden zonder voorkuip ,
dus geen rally uitvoering maar meestal gewone blote voorkant ...

wat zou de reden hiervoor zijn ? of zou dat gewoon een wedstrijd regel zijn

Geen idee. De mannen in bv. Dakar hebben bijna allemaal een kuip, maar die rijden dan ook bijna iedere dag 1000km waarvan ook veel verbinding. Dan is achter een kuip kruipen en uit de wind zitten minder vermoeiend dan op een naakte enduro.

En ik ben een Dakar wannabee (en dat zal ook zo blijven ;) )... Maar ook voor mijn favoriete tijdverdrijf, avonturieren in mijn of iemand ander z'n 'achtertuin' is een kuip perfect. Kan bv. over de snelweg naar Brabant kachelen, een roadbookritje doen en weer terug. Is prima te doen.

HJ
 
Laatst bewerkt:
Komende tijd even soort van motorloos, gisteren het tenereetje met zijn 36 vriendjes in de vrachtwagen achtergelaten op de kade van Dakar. Met beetje mazzel over een paar weken weer ophalen. Hij heeft zich 4583km prima gedragen.
[afbeelding]
Gr patrick


Hoe bevallen die dempers?? En heb je beide DB killers erin??

Ik heb enkel de laatste erin maar op een of andere manier sluit die daardoor niet 100% aan op de linkpijp. Hij lekt niet maar zit wat los. Daarbij is de sticker er bij mij af gefakkeld (kan door het een tijdje rijden met std mapping). En begon bij mij de achterste db killer los te trillen. Bij het vastzetten ben ik toen de circlip verloren :/ (KTM690E)

Foto van me spiegels momenteel:

2j2suhe.jpg


Dit werkt echt verrassend goed :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je het nu over de Tenere van Patrick of over de 690 van mij :?



Hee! Dat soort spiegels heb ik ook al eens naar zitten kijken. Waar heb je deze vandaan?
 
Laatst bewerkt:
die gaan niet om je stuur passen , zijn spiegeltjes
die aan je stuuruiteinden gemonteerd worden :+
 
Ook nog maar even hier pos(t)en dan.
Omdat iedereen zo'n beetje in de woestijn rijdt, heeft de tenere club besloten om een modderbad te organiseren. Afgelopen zaterdag was het zover en bevroren ledematen, sneeuw en modder hebben de pret absoluut niet kunnen drukken! Was een memorabel avontuur!! *O* *O* *O*

dt96v


bjri7


imag0361_20130324_1875290841.jpg


dsc03416_20130324_1913903701.jpg


En weer thuis.
535887_10151841145494569_2016265491_n.jpg


Zodra de sneeuw hier in Roosendaal weg is zal ik de broem eens gaan afspuiten.
Oja, dat gevaarte achterop is en luchtfilterkast. Daar heb ik niet mee rondgereden ;)
Onder de lufika zit een gereedschapstas en daaronder zit een reservetank(rood) die voor deze gelegenheid leeg was ;).
 
ben gistermiddag de XL maar eens gaan verwennen met een flinke onderhoudsbeurt.

eerst even warmdraaien, (blokje blijft toch erg mooi rond draaien) toen olie eraf... :?
toch wel een beetje heel er metallic achtige olie wat eraf komt....

toen zijdeksel eraf om het zeefje te kunnen schoonmaken (xl500s heeft geen oliefilter, alleen maar een zeefje), lag ook wel wat rommel in.
maar in de buurt van de kickstarter vond ik een stalen lipje... bleek de nok van de automatische kleplichter te wezen. maar hij start prima, ook zonder is die met een beetje handigheid prima door TDC te krijgen en daarna aan te stampen.

toen nokkenasketting maar eens controleren

full


holy shit, wat een ruime ketting... het is dat er links wat delen zitten die het belemmerden anders had ik hem nog best een stukje verder naar links kunnen bewegen...
beetje gedesillusioneerd ben ik na een tijdje het deksel er maar weer op gaan schroeven, want zo'n slappe ketting dat is vast nooit goed... dat wordt het blokje splitsen dacht ik. En dat doe ik later dan wel een keer....
maar na een tijdje begon het toch te knagen, omdat ik nog steeds niet goed had begrepen hoe die handmatige spanner nu precies zou werken... dus ik dacht, laat ik dat nog maar even uitvogelen voor ik hem aan de kant schuif, dan heb ik iig nog weer iets geleerd vandaag.
dus zo gezegd zo gedaan en wat denk je: tsjak; kettingkje zit weer net zo mooi op spanning...
ik wist al dat de brommert 7 jaar lang geen onderhoud had gehad... maar nu is het dus zeker.
Ik ga er maar even vanuit (voor mijn gemoedsrust) dat de metallic olie komt door de slijtsporen van de ketting en dus heb ik gisteravond nog maar even het stellen van de klepjes, luchtfilter verschoont, vanochtend een nieuw gat voor de zijstandaard in het frame gelast en vanmiddag ben ik eindelijk een paar uur wezen off roaden. Top man, wat heb ik dit gemist!

De XL doet eigenlijk precies dat waar ik op hoopte. Het gaat niet te hard, al kun je wel lekker speedwayend driftend door de bochten van de hardere zandpaden.
Zo'n lichte off/all road heb ik nog niet eerder gehad, maar het is echt dolle pret om al trailend over een mountainbike single track te hobbelen, rustig in zijn 1. heb zelfs een paar kleine boomstammetjes weten te nemen zonder op mijn bek te gaan.
Kortom ik is een blij man dat ik niet alleen eindelijk weer iets met noppen heb, maar nog blijer dat ik er nu ook mee kan rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Iemand een tip? Bij het losdraaien van de olieaftapplug kwam er een deel van de draad mee uit het motorblok! Hoe los ik dit op?
 
Standaard dB killers zitten er gewoon in. Laatst bij 40dkm wel demperwol laten vervangen en extra popnagels laten zetten omdat de linkerdemper wat speling had gekregen.

Ik zal eens kijken of die van mij nog garantie heeft, bij verdere inspectie is gebleken dat de pijp binnenin los zit en de dempingswol weg is :/ Ding kan dus het vermogen niet aan van een 690.

Heb inmiddels een SC projects demper besteld.
 
Iemand een tip? Bij het losdraaien van de olieaftapplug kwam er een deel van de draad mee uit het motorblok! Hoe los ik dit op?

helicoil googelen.

About-Helicoil-Stripped-Repaired-Hole.jpg
helicoil.jpg


Zal een vrij grote maat zijn. Of uitboren, nieuwe draad tappen en een bijpassende, grotere aftapplug bij zoeken... '(

In beide gevallen specialisten werk. D.w.z. blok uitbouwen en wegbrengen naar een motorrevisie bedrijf of machinebouwer oid.
 
Laatst bewerkt:
helicoil googelen.

[afbeelding] [afbeelding]

Zal een vrij grote maat zijn. Of uitboren, nieuwe draad tappen en een bijpassende, grotere aftapplug bij zoeken... '(

In beide gevallen specialisten werk. D.w.z. blok uitbouwen en wegbrengen naar een motorrevisie bedrijf of machinebouwer oid.

Niets specialisten werk hoor... Heb dit ook al gehad, gewoon mooi uitfresen en nieuwe draad intappen. Ben van M12 naar M16 gegaan. Echt heel makkelijk...
 
Ik zal eens kijken of die van mij nog garantie heeft, bij verdere inspectie is gebleken dat de pijp binnenin los zit en de dempingswol weg is :/ Ding kan dus het vermogen niet aan van een 690.

Heb inmiddels een SC projects demper besteld.


ben ook een DAM demper aan het terugbouwen op m'n 660. Ben benieuwd.
Voor €55,- dempwol en een door DAM gemaakte dB killer wordt opgestuurd.
Altijd het proberen waard. Uitlaatje zat bij de brommert toen ik hem kocht
 
Zo...even Oma wegjagen....

Sinds maandag ook in het bezit van een allroad...ouwe KLE500..

Genoeg plannen qua ombouw/aanpassen....

Grotefoto-JNZ3PFHX.jpg


Grotefoto-4NQLU86K.jpg


Vandaag de luchtkamers in de voorpoten op druk gezet, stationair loop netjes gezet, olie bijgevuld, Superbike stuur gemonteerd, ketting schoongemaakt en gespannen...

Grotefoto-SSTPOE34.jpg


Grotefoto-UCW3JTQY.jpg


Binnenkort een nieuw zadeldek en stalen remleidingen *O*

Daarna gaan we echt los.....tot die tijd vooral genieten van de KLE...
 
Terug
Bovenaan Onderaan