Het grote bandit topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey ,
mijn rechter bedieningselement zit een beetje los op mijn stuur,
draait rond op het stuur en dat is dus niet zo fijn tijdens het schakelen
omdat als ik het gas dichtdraai het hele ding meedraait.

schroeven kunnen niet strakker en ik heb er ook al wat ptfe thread seal tussen zitten.
bij droog weer werkt dat perfekt maar zodra het regent draait de boel weer vrolijk rond.

heeft iemand hier een oplossing voor?
 
hey ,
mijn rechter bedieningselement zit een beetje los op mijn stuur,
draait rond op het stuur en dat is dus niet zo fijn tijdens het schakelen
omdat als ik het gas dichtdraai het hele ding meedraait.

schroeven kunnen niet strakker en ik heb er ook al wat ptfe thread seal tussen zitten.
bij droog weer werkt dat perfekt maar zodra het regent draait de boel weer vrolijk rond.

heeft iemand hier een oplossing voor?

Er hoort een nokje in de bovenste helft te zitten die in een klein gaatje in je stuur valt. Nokje er uit gevallen?
 
Er hoort een nokje in de bovenste helft te zitten die in een klein gaatje in je stuur valt. Nokje er uit gevallen?



dat gaatje heb ik gezien ja,

dat nokje ga ik ff naar kijken, is dat een los dingetje
of zit dat vast aan de behuizing en zou het afgebroken kunnen zijn?


 
Laatst bewerkt:
dat gaatje heb ik gezien ja,

dat nokje ga ik ff naar kijken, is dat een los dingetje
of zit dat vast aan de behuizing en zou het afgebroken kunnen zijn?





heb het net ff open geschroefd,
van een nokje is geen sprake meer, is afgebroken.

kan ik het losse bovenkapje MET nokje los kopen bij de dealert of
zit ik vast aan een complete unit van weet ik het hoeveel euri ?

-O-
 
Laatst bewerkt:
en als je nou eens goed dubbelzijdig tape gebruikt i.p.v. dat gladde teflon-tape?



de pest is dat als het droog is het strak zit maar zodra het gaat regenen dan komt er vocht bij en dan gaat ie glijden.


ik wil ook geen risico's lopen btw,
ik rijd 120/130 km per dag en ik wil het gewoon goed hebben.
;)
 
en als je nou eens goed dubbelzijdig tape gebruikt i.p.v. dat gladde teflon-tape?
isolatie tape (elektra tape). 1x om het stuur waar de unit om de stuurbuis zit.
het zal nooit 100% geborgt zijn maar is voldoende.
 
pfff..lekker dan...zal morgen maar eens de dealer bellen dan.
heeft iemand een onderdeelnummer/benaming?

ik heb nog geen wph ofzo.

voor twee jaar terug was de rechter unit 104 euro...
hier heb ik maar vanaf gezien omdat het mij ging om de killswichts
 
Tja die van mij er ook maar bij dan, :Y

full



;)
 
nokje kapot?

Isolatietape gaat prima, wel "dik genoeg"opbrengen.

OF:
Gaatje boren, schroefje erin met zelfde diameter als nokje.,
Daarna kopje afzagen/afslijpen met de dremel.
werkt prima.

Scheelt een hoop Euri.
 
104 euro..

omdat er een stom pinnetje is afgebroken?

dat d8 ik niet.

-O-

gewoon ff een paar slagen ducttape om je stuur...knoppendoosje erop en dan kan je de boel weer goed aandraaien omdat je stuur daar nu net ff dikker is.

als je voor zoiets lulligs een hele nieuwe knoppenunit gaat kopen ben je gek
 
heb sinds gister een goed afgestelde GSX-R750 '94 schokbreker aan me achterbrug hangen... gvd wat een verschil maakt dat met die standaard bullshit die er op zit :P

en heb die schokbreker niet eens aan moeten passen :) GSX-R1100 '91 past ook, maar daar had ik alleen lekke exemplaren van gevonden B| als iemand nog 2 lekke GSX-R1100 '91 schokbrekers wil hebben laat het ff weten :+

me rijwiel gedeelte is nu in principe af (WP voorveren, kroonplaat stuk laten zakken, GSX-R750 achterveer stalen remleidingen en een lekker breed stuur) stuurt nu echt ziekelijk goed :)

nu ben ik nog op zoek naar een goede koplamp, want me standaard fighterkappie begint een beetje naar z'n grootje te gaan... heeft iemand toevallig nog wat liggen op koplamp/kuipjes gebied?
 
heb sinds gister een goed afgestelde GSX-R750 '94 schokbreker aan me achterbrug hangen... gvd wat een verschil maakt dat met die standaard bullshit die er op zit :P

en heb die schokbreker niet eens aan moeten passen :) GSX-R1100 '91 past ook, maar daar had ik alleen lekke exemplaren van gevonden B| als iemand nog 2 lekke GSX-R1100 '91 schokbrekers wil hebben laat het ff weten :+

me rijwiel gedeelte is nu in principe af (WP voorveren, kroonplaat stuk laten zakken, GSX-R750 achterveer stalen remleidingen en een lekker breed stuur) stuurt nu echt ziekelijk goed :)

nu ben ik nog op zoek naar een goede koplamp, want me standaard fighterkappie begint een beetje naar z'n grootje te gaan... heeft iemand toevallig nog wat liggen op koplamp/kuipjes gebied?

Dat is mooi om te weten :) Komt die ook nog wat hoger te staan achter met die andere schokbreker? Of is die exact even lang als de originele?
Andere voorveren moeten er idd ook in, als ik op de bandit zit lijkt die voor al meer als de helft ingeveerd :?
 
Dat is mooi om te weten :) Komt die ook nog wat hoger te staan achter met die andere schokbreker? Of is die exact even lang als de originele?
Andere voorveren moeten er idd ook in, als ik op de bandit zit lijkt die voor al meer als de helft ingeveerd :?

standaard voorveren zijn een algemeen bekend drama, als je ergens geld aan gaat uitgeven op je bandit hebben die echt prioriteit #1

binnenkort ga ik mijn voorvork ff onderhouden en dan nog ff wat zwaardere olie erin aangezien hij het wel aardig doet met WP veren, maar ik zou ze toch nog iets stugger willen

met die 750 veer staat de motor volgens mij wel ietsje hoger, maar heb niet het gevoel dat het zo veel is. toen ik hem net had gemonteerd had ik de voorspanning op ongeveer 1/3 staan, toen was hij ongeveer even stug als de veer van de bandit op z'n hardst :+ (alleen dan met veeeeeel meer demping :} ) heb hem gister naar 2/3 voorspanning geschroeft en hij staat nu fantastisch geen gezwabber en golfbewegingen meer na een kuil of hobbel *D

ik weeg zelf bijna 120kg en dat vind een standaard bandit schokbreker niet zo fijn... laat staan als ik ook nog me vriendin achterop heb, dus bij mij moest daar echt wat aan gedaan worden :) echt een aanrader als je te weinig hebt aan het standaard rijwielgedeelte :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan