Het grote BANDIT topic - deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de binnenpoot loshaalt krijg je er inderdaad meer smurrie uit, maar je kunt de keerring en de rest van de ringetjes die er nog omheen zitten er gewoon van bovenaf uitkrijgen als je dat niet doet. Schroevendraaiertje door de oliekeerring slaan en dan eruit pulken etc...
 
De hugger zit erop hoor hicham! Heb het bevestigingsplaatje nog ff gestraald, in de primer gezet en goud gespoten. Hij was nogal roestig :+ Ook de hugger en alles maar ff gepoetst en RVS boutjes gebruikt 8-) Nog hartelijk bedankt!

full
 
Damn poser, ziet er goed uit man die goude details samen met de hugger :} 8-) De velgen waren mij op de andere foto nog niet eens opgevallen (wel dat ze gepolijst waren, niet dat de binnenkant goud was :X )

Ik vind het kenteken er alleen een beetje raar bijhangen, kun je die niet rechtbuigen of met een lichte knik naar buiten toe buigen (ipv naar binnen). Heb zelf ook met een lichte knik naar buiten toe maar dat komt omdat ik iets meer van de taartschep heb laten zitten. Daar zit ook een knik in dus mijn kentekenplaat volgt die knik :P
 
Zo dus ... ;)

full


Kon ff geen foto vinden waar het duidelijke op te zien is.

Hier heb je niet zo het slappe-lul-effect bij de kentekenplaat :+
 
Ik ga over een week voor 4 maanden naar canada, en daarna ga ik weer een hoop doen aan de motor. Kijken of ik alle boutjes kan laten anodiseren, als dat te duur is dan nieuwe boutjes bestellen. Een grote beurt geven en een andere kentekenplaathouder en nog veel en veel meerrrrrrr!! :)
 
Bright; hugger staat zeer mooi op je bike. :} Hicham; lijkt of je uitlaat een stuk hoger ligt dan bv oa bij Bright. Voor het betere bochtenwerk? })
 
Ik ga over een week voor 4 maanden naar canada, en daarna ga ik weer een hoop doen aan de motor. Kijken of ik alle boutjes kan laten anodiseren, als dat te duur is dan nieuwe boutjes bestellen. Een grote beurt geven en een andere kentekenplaathouder en nog veel en veel meerrrrrrr!! :)

Buitenlandstage? 8-) Of werk? -O- Of vakantie? :9

Bright; hugger staat zeer mooi op je bike. :} Hicham; lijkt of je uitlaat een stuk hoger ligt dan bv oa bij Bright. Voor het betere bochtenwerk? })

Tailrisers, daardoor komt het montagepunt in het midden van de demper ook hoger ;) Deels ook optische illusie omdat de foto van rechtsonder is gemaakt en de motor naar links helt op de jiffy (wat ook nog eens een grotere hellingshoek is dan een motor zonder tailrisers) :P
 
Ik heb ook tailrisers op mijn motor ;) Dus het blijft enkel bij het optische bedrog van de foto :+

Ik ga voor 4 maanden studeren in Canada. Maar dat zal vooral veel feesten zijn :X
 
Als je toch het handboek wil volgen, en de poten uit elkaar haalt d.m.v. de onderste schroef (zat bij mij erg vast), is een goed passende imbus aan te bevelen.
Heb zelf meerdere pogigingen gedaan om hem weer vast te zetten(met nieuwe O-Ring)maar helaas,
Zelfs met een taps gemaakte bezemsteel (tegen het mee draaien),geen geluk gehad.

Op zaterdag morgen met mijn complete voorvork(zonder olie) naar Safe gegaan, verhaal uitgelegd. Met als antwoord: Koffie?
Na 3 slokken loopt monteur met voorvork te zwaaien en zegt: Klaar, Altublieft.

Duzz een LuchtTol in de nabije omgeving is ook geen overbodige luxe.

Kortom, haal niet zomaar die onderste schroef los....Ik heb mijn les geleerd.Aanrader.

Bedankt voor de reacties ten eerste!!!

Ik heb het handboek is nagekeken, en ik zie zo niet direct staan dat de schroef eruit moet, maar hij zit er idd wel in :9

Een luchthamertje heb ik wel liggen, dus dan komt dat vast ook wel goed :)

Ik heb alleen gehoord van een collega dat dikkere olie een schokkerig terugkomen van je vering kan veroorzaken, en dat je beter iets meer olie er in kan doen. Ik denk dat het die oplossing word!

Denk dat ik er morgenavond mee bezig ga, en we zien wel of het schip de haven haalt of onderweg strand :+



/edit
Raden jullie me aan om ook de "anti-friction metals" te vervangen?
/edit
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties ten eerste!!!

Ik heb het handboek is nagekeken, en ik zie zo niet direct staan dat de schroef eruit moet, maar hij zit er idd wel in :9

Een luchthamertje heb ik wel liggen, dus dan komt dat vast ook wel goed :)

Ik heb alleen gehoord van een collega dat dikkere olie een schokkerig terugkomen van je vering kan veroorzaken, en dat je beter iets meer olie er in kan doen. Ik denk dat het die oplossing word!

Denk dat ik er morgenavond mee bezig ga, en we zien wel of het schip de haven haalt of onderweg strand :+



/edit
Raden jullie me aan om ook de "anti-friction metals" te vervangen?
/edit

Hoi,

Met meer olie blijft de demping gelijk, de vork wordt progressiever. Schokkerig terugkomen ligt meestal aan niet goed doorpompen van de demper met nieuwe olie (blijft er lucht in zitten) of "spanning" op de onderste poten.

Weet niet wat je bedoelt met "anti-friction metals", de glijlagers? Hangt van de speling af, gewoon even bekijken.
Succes :]
 
Hoi,

Met meer olie blijft de demping gelijk, de vork wordt progressiever. Schokkerig terugkomen ligt meestal aan niet goed doorpompen van de demper met nieuwe olie (blijft er lucht in zitten) of "spanning" op de onderste poten.

Weet niet wat je bedoelt met "anti-friction metals", de glijlagers? Hangt van de speling af, gewoon even bekijken.
Succes :]

Hij slaat dus minder snel door met wat meer olie begrijp ik?
Ik ben toch bij de dealer voor olie en keerringen, zal ook nog ff zijn mening vragen, en beslis ik daar wel :)

Het zijn inderdaad de glijlagers, maar k heb het id dat deze nog wel ok zijn, staat nu 35K op de klok.

En anders kan ik het altijd nog een keer vervangen als het nodig is :)

Bedankt voor alle reacties, en ik ga binnenkort maar is lekker aan het klussen *O*
 
Ik heb regelmatig gelezen dat mensen veel hebben aan dikkere olie, maar nog niet eerder gelezen dat mensen zomaar meer olie in de vork doen. Ik zou dan toch voor de eerste optie gaan :)

Verder ook niet zomaar dingen vervangen die niet per se nodig zijn natuurlijk ;) Toen ik een lekkende voorvork had heb ik alleen de oliekeerringen en stofringen vervangen en niets meer aan het handje. Alhoewel het nu soms een beetje vochtig wordt, maar dat komt omdat ik soms nog hard land na een wheelie :X

Ik heb ook tailrisers op mijn motor ;) Dus het blijft enkel bij het optische bedrog van de foto :+

Ik ga voor 4 maanden studeren in Canada. Maar dat zal vooral veel feesten zijn :X

Wat voor studie heeft Canada dat Nederland niet heeft? Zeehondjes knuppelen?
hooliesmile.gif
:+

Succes en veel plezier in Canada iig :W

Hier is mijn Bandit 650... Kheb hem sedert afgelopen woensdag *O* *O* *O*

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Gefeliciteerd met je nieuwe bike, ziet er mooi uit man die kleurencombo :9
 
Laatst bewerkt:
Hier is mijn Bandit 650... Kheb hem sedert afgelopen woensdag *O* *O* *O*

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Leuk apparaatje heb je daar! :)
Toch heeft het wel wat die kleuren.

Vindt alleen dat olieleidinkie over je spatbord wat vaag hangen, verder is ie Goedgekeurd. })


Ik heb het handboek is nagekeken, en ik zie zo niet direct staan dat de schroef eruit moet, maar hij zit er idd wel in :9

In mijne op blz: 144
 
Heej een nieuw topic :9

Ook maar even een fotootje plaatsen van mijn struikrover:

0354.jpg


Net een nieuwe kettingset gemonteerd met 14/48 tandwielen voor nog iets meer wheeliepower *O* , voor zover je daar kunt van spreken bij een 600 :9




Die uitlaat gaat niet zo snel aan het asfalt, jiffy, schakel- en rempedaal en crashpad net ff eerder :X :P
Bij mij is na het voetsteuntje de uitlaat wat de grond raakt ;)

0224.jpg
 
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH *O*

net mn eerste echte wheelie gemaakt :Y

waarschijnlijk was ie amper 10 cm hoog en niet langer dan 2 meter ofzo, maar het voelde uberlekker :D. Vanavond, na het uitgebreidt oefenen van meer wheelies ;) maar eens een piccie posten van mn bike...
 
Heej een nieuw topic :9

Ook maar even een fotootje plaatsen van mijn struikrover:

(Afbeelding)

Net een nieuwe kettingset gemonteerd met 14/48 tandwielen voor nog iets meer wheeliepower *O* , voor zover je daar kunt van spreken bij een 600 :9

Wat is je topsnelheid nu? -1 voor en -1 achter is dat toch?

Ik heb nu zelf -1 voor en volgens mij gaat ie ergens in de toerenbegrenzer bij 220 km/h in de zesde versnelling. Tegen de tijd dat mijn kettingset op is ga ik waarschijnlijk -1 +2 doen. Dan haal je op top iets over de 200 km/h en dat vind ik zat. Snel optrekken is leuker dan die paar keer voluit gas ;)

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH *O*

net mn eerste echte wheelie gemaakt :Y

waarschijnlijk was ie amper 10 cm hoog en niet langer dan 2 meter ofzo, maar het voelde uberlekker :D. Vanavond, na het uitgebreidt oefenen van meer wheelies ;) maar eens een piccie posten van mn bike...

Bandit 600 of 1200? :P

Woon je toevallig ergens in de buurt van Amsterdam? Wou in de namiddag of vanavond ook nog ff stunten, misschien kunnen we ergens afspreken als je in de buurt woont :Y
 
Wat is je topsnelheid nu? -1 voor en -1 achter is dat toch?

Ik heb nu zelf -1 voor en volgens mij gaat ie ergens in de toerenbegrenzer bij 220 km/h in de zesde versnelling. Tegen de tijd dat mijn kettingset op is ga ik waarschijnlijk -1 +2 doen. Dan haal je op top iets over de 200 km/h en dat vind ik zat. Snel optrekken is leuker dan die paar keer voluit gas ;)Bandit 600 of 1200? :P

Woon je toevallig ergens in de buurt van Amsterdam? Wou in de namiddag of vanavond ook nog ff stunten, misschien kunnen we ergens afspreken als je in de buurt woont :Y

Is idd -1 voor en +1 achter. Met 14/47 had ik een topsnelheid van 220 op de testbank (dus echte km's) en ook in duitsland uitgetest 8-) . Nu heb ik de top nog niet getest maar zou op 215 uit moeten komen als de begrenzer ingrijpt. Het nadeel van 14/48 is dat je al 7000 toeren maakt bij 120 km/h en daardoor kan gaan vervelen bij lange ritten. Ik had eerst 15/50 willen hebben maar toen bleek dat mijn dealer niet direct groter als 48 kon bestellen en ik hard toe was aan een kettingset heb ik maar 14/48 gepakt. Maar het is idd hoe je zegt die top rij je maar een paar keer, hard optrekken is veel leuker.
 
Ja die -1 +2 had ik ook gebaseerd op wat er zoal te koop is, tenminste... dat denk ik :P Ik keek op een onderdelen site en daar verkochten ze maximaal 49 tands voor achter. Geen idee of of 50 tands ook bestaat anders zou ik -1 +3 overwegen, maar dat is dan ook echt de grens. De magische 200 km/h grens :+ Anders gaat de motor wel erg 'traag' op topsnelheid ;)

Inderdaad soms wel even wennen de extra hoge toeren die je maakt. Had een keer iets van 3 weken niet gereden (en dat is heel lang voor mijn doen! _O- ) en probeerde op een gegeven moment op te schakelen maar er gebeurde niks. Ik al half in paniek dat m'n versnellingsbak naar de klote was, bleek ik allang in de 6 te zitten :W
 
Vraagje,

mijn voorvorkpoten zijn krom gegaan en nou ben ik op zoek naar nieuwe. Heb ze gevonden op Siccama Sales.nl voor 114 eutjes. Wel een redelijke prijs dacht ik zo. Past de voorvork van een 1200 ook op een 600?


Grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan