Het grote Benelli TNT topic

Zit er een kettinggeleider op je achterbrug? Bij mij zat die er niet op toen ik 'm kocht. De ketting heeft toen ook een stuk uit het aluminium frame gevreten. Kan zo maar zijn dat de ketting daarom ook je band raakt.

Kettinggeleider monteren is een grote klus, aangezien de achterbrug er compleet uit moet.


Hoi Kuki,

Er zit een kettinggeleider op. Was afgelopen zaterdag voor onderhoud naar een Benelli dealer en die wist me te vertellen dat de een er last van hebt en de ander niet. Dat er geen oorzaak bekend is en onverklaarbaar is.
Gelijk maar een rondje Belgie en een stukje kust van Frankrijk mee gapakt na het onderhoud. Goed voor 1000 km op een dag, had geen reet meer over toen ik thuis kwam maar oh zo genoten..... :]
 
Er zitten nu nieuwe in, waarschijnlijk ook van een auto... Maar nu bijna 800 euro verder en nog niet opgelost... Vandaag zelf de injectoren maar eens los gehaald en de injector van cilinder 1 heeft toch een iets minder mooie spray dan de andere 2.
Lijkt er dus op dat deze de boosdoener is, dus nu maar eens op zoek naar nieuwe injectoren....


En? Wil het een beetje gaan of......
 
En? Wil het een beetje gaan of......

Op het moment nog steeds niet, met TuneECU aan de gang geweest om de boel nog iets beter te krijgen, maar het probleem is nog steeds niet weg.
Ga nu proberen een afspraak te maken om hem goed te laten tunen, daarmee hoop ik dan dat het echt opgelost is.

Afgelopen weekend wel op weg geweest en heeft zich wel prima gehouden, maar ideaal is het nog niet.
 
Helaas wegen emigratie moet ik mijn motor in de verkoop doen. Zie hieronder de link.
MF te koop topic : Benelli TNT 1130 sport evo 2007
Met vele accessoires en alle originele onderdelen.

Het mooie weer is in aantocht.
20160817_153249.jpg
 
Zo, even nieuw leven inblazen ;)

Na een Aprilia RSV en twee Tuono's werd het tijd voor een wat andere Italiaan. Mijn oog viel op een groene TNT 1130 die bij Stretta te koop stond. Proefrit gemaakt en gelijk verkocht! Dus op de trailer mee naar huis genomen.


Er zijn niet veel Nederlandse websites waar je spullen voor Benelli kunt kopen.
Hebben jullie nog tips voor webshops met onderdelen en accessoires voor de Benelli? :)
 
Zo, even nieuw leven inblazen ;)

Na een Aprilia RSV en twee Tuono's werd het tijd voor een wat andere Italiaan. Mijn oog viel op een groene TNT 1130 die bij Stretta te koop stond. Proefrit gemaakt en gelijk verkocht! Dus op de trailer mee naar huis genomen.


Er zijn niet veel Nederlandse websites waar je spullen voor Benelli kunt kopen.
Hebben jullie nog tips voor webshops met onderdelen en accessoires voor de Benelli? :)

Hij is gaaf 👍🏻😍 al een tijdje mijn achtergrond van m’n mobiel 😁
 
Ha iedereen,

ik rijd nu sinds 2006 onafgebroken op deze mooie twiewielers. Mijn huidige motorpark bestaat uit een Aprilia Tuono Factory 2007, en een Benelli Tre-K 1130. Die laatste heeft sinds kort wat problemen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
De Benelli wilt niet meer starten. De bobines lijken de geest te hebben gegeven (grijze kit zichtbaar/blubbert langs de zijkant van de bobines). Nieuwe bobines zijn erg kostbaar tegen 150, - per stuk. Ik heb gelezen dat je voor deze motor ook een bobine van een citroen kunt gebruiken. Weet iemand hier meer van af?
 
Mijn TomTom Rider mount met een busje prima op de bouten van de handlebar, maar daarbij kon je de contactsleutel eigenlijk niet goed meer bereiken. Dus een custom plaatje RVS laten maken met dit als resultaat.

jN53CsL.jpg


Ru9O2ZY.jpg


bFG5CTK.jpg


rVaTZd7.jpg



En ja voor de bouten die je nu zit komen nog kortere exemplaren om het iets netter af te werken ;)
Happy mee!
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Goedemorgen!

Ik ga komende zaterdag voor een Benelli TNT 1130 kijken.

Weet iemand of hier ook een open koppelingskorf op past ivm droge koppeling?



$_86.jpg
 
Onderhoud luistert redelijk nauw. Kijk of je een zo gedetailleerd mogelijke onderhoudshistorie kunt achterhalen.
Zou een aankoopadvies vragen bij Marc van Stretta in Zwolle. Die weet alle ins- en outs. :)
 
Even af laten stellen bij Stretta met nieuwe mapping.
Is al gedaan in het verleden, hij is daar onderhouden geweest.

Ben soepele 4 cilinders gewend, dus dit is even wennen denk ik 😂👍


Hoe zetten jullie de tnt op een bok? Geen plek voor bobbins achter.

En hoe reset je de dagteller met de gereden kilometers?
 
Twee goede vragen, ik worstel zelf vooral met de eerste. Heb een GP bok van Datona, maar zelfs met de 'niet-bobbins' adapters past het niet. De brug is te breed. Iemand ervaring met een paddockstand /oplossing die wel past? :D
 
IMG_20200419_164734_255.jpg
IMG_20200419_164819_855.jpg


Ik blijf het een eigenaardige machine vinden 😂
Heeft een beetje een eigen willetje, onderin de toeren het karakter van een 2 cilinder en boven de 6000 toeren het karakter van een 4cil.

Het trekt wel veel bekijks merk ik al.
 
Is al gedaan in het verleden, hij is daar onderhouden geweest.

Ben soepele 4 cilinders gewend, dus dit is even wennen denk ik 😂👍


Hoe zetten jullie de tnt op een bok? Geen plek voor bobbins achter.

En hoe reset je de dagteller met de gereden kilometers?

is dit geen optie?
 

Bijlagen

  • EE4044B3-83BF-43BC-A900-4D8CAB9B5B26.jpeg
    EE4044B3-83BF-43BC-A900-4D8CAB9B5B26.jpeg
    169 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan