Het grote Benelli TNT topic

Mooi zijn ze zeker :9~

[http://i39.tinypic.com/6teoo7.jpg (afbeelding)]

Maar ben er zelf niet heel erg over te spreken :o
Had verwacht dat ze veeel beter waren. Remdruk is erg goed, alleen de vertraging een stuk minder. Zou kunnen dat het ook aan mijn remblokken ligt. Als ze wat nat zijn remmen ze nog minder goed :X

Als ze versleten zijn maar een ander setje proberen.

Edit: Zie dat de TNT er wat ander klauwen op heeft zitten. Zou natuurlijk kunnen dat die wel een heel stuk beter remmen :Y

THNX!! :}

Grote kans dat mijn Brembo's anders zijn dan de jouwe gezien de bouwjaar (2005 vs. 2009) en het model; over de Brembo's op de 1130 (waarvan de 899 afgeleid is)wordt zeer positief geschreven *D
 
Laatst bewerkt:
Mooi zijn ze zeker :9~

[http://i39.tinypic.com/6teoo7.jpg (afbeelding)]

Maar ben er zelf niet heel erg over te spreken :o
Had verwacht dat ze veeel beter waren. Remdruk is erg goed, alleen de vertraging een stuk minder. Zou kunnen dat het ook aan mijn remblokken ligt. Als ze wat nat zijn remmen ze nog minder goed :X

Als ze versleten zijn maar een ander setje proberen.

Edit: Zie dat de TNT er wat ander klauwen op heeft zitten. Zou natuurlijk kunnen dat die wel een heel stuk beter remmen :Y



Sorry, dat ik me als niet-Benelli eigenaar meng in de discussie. Maar ik zat hier toevallig te lezen (ik houd van Italo fietsen) en ik denk dat ik je antwoord weet.

Jouw remklauwen zijn de laatste niet-radiale remklauwen die Brembo in haar Gold-line heeft gemaakt voor gebruik op supersportieve motoren. De op de TNT toegepaste niet-radiale klauwen zijn goed maar een generatie ouder.

Over deze remklauwen zijn destijds heel veel lovende woorden geschreven. Het waren destijds de beste klauwen die er te krijgen waren. Ducati heeft ze toegepast op de 998R en ik heb ze op de Mondial. Wel toepassen met kevlar/stalen leidingen. Het zou zo maar eens kunnen dat jouw blokken verglaasd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, dat ik me als niet-Benelli eigenaar meng in de discussie. Maar ik zat hier toevallig te lezen (ik houd van Italo fietsen) en ik denk dat ik je antwoord weet.

Jouw remklauwen zijn de laatste niet-radiale remklauwen die Brembo in haar Gold-line heeft gemaakt voor gebruik op supersportieve motoren. De op de TNT toegepaste niet-radiale klauwen zijn goed maar een generatie ouder.

Over deze remklauwen zijn destijds heel veel lovende woorden geschreven. Het waren destijds de beste klauwen die er te krijgen waren. Ducati heeft ze toegepast op de 998R en ik heb ze op de Mondial. Wel toepassen met kevlar/stalen leidingen. Het zou zo maar eens kunnen dat jouw blokken verglaasd zijn.


Vind het best hoor als je meeleest en reageert. Gezien je onderschrift ben je een echte "Italist". Hoe meer mensen er meelezen, des te meer er (misschien/hopelijk) vallen voor de charmes van de TNT *D :Y

Inderdaad is de combi met kevlar/stalen remleidingen natuurlijk het beste :Y
Dat Sprarx remblokken verglaasd zijn zou best kunnen, aangezien ze met regen nog minder werken :X :X :X Mijn blokken zijn net ingeremd en beginnen nu "op kracht" te komen :Y

De stalen remleidingen vond ik meteen 1 van de pluspunten op mn TNT, naast de vele overige speciale (bij Benelli) standaard onderdelen die je bij veel andere fietsen via de aftermarket moet aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad is de combi met kevlar/stalen remleidingen natuurlijk het beste :Y
Dat Sprarx remblokken verglaasd zijn zou best kunnen, aangezien ze met regen nog minder werken :X :X :X Mijn blokken zijn net ingeremd en beginnen nu "op kracht" te komen :Y

De stalen remleidingen vond ik meteen 1 van de pluspunten op mn TNT, naast de vele overige speciale (bij Benelli) standaard onderdelen die je bij veel andere fietsen via de aftermarket moet aanschaffen.



Jouw Gold-Line klauwen heb ik ook op een Bimota van me zitten en die remmen ook prima, zei het iets minder dan die waar we het hier boven over hadden.

Op de SB6R zaten jouw versie Gold-Lines destijds ook en ik kan me nog testen herinneren waarbij de journalisten zich afvroegen of het remvermogen niet over-the-top was.
De tijd verlegt grenzen....
 
Laatst bewerkt:
Jouw Gold-Line klauwen heb ik ook op een Bimota van me zitten en die remmen ook prima, zei het iets minder dan die waar we het hier boven over hadden.

Op de SB6R zaten jouw versie Gold-Lines destijds ook en ik kan me nog testen herinneren waarbij de journalisten zich afvroegen of het remvermogen niet over-the-top was.
De tijd verlegt grenzen....

Heb je een totaal-plaatje?

Bij Stretta in Zwolle staat ook een heeeel erg :9~ :9~ -Bimota, met alles erop en eraan :Y
 
Goeiemoggeltjes! :W

full


Nieuwe week, nieuwe kansen om weer extra km-tjes onder de dikke 190-slof te laten verdwijnen *D
 
Hier nog geen dames hahahaha, zou misschien ook een hoop vaste fans kunnen trekken :P

En idd nieuwe ronde nieuwe kansen Pietje :] :]

_O- _O- Vaste fans zat, die via de dames-ploatjes in het 1000RR-Topic hier ook meekijken :P
 
Laatst bewerkt:
Sorry, dat ik me als niet-Benelli eigenaar meng in de discussie. Maar ik zat hier toevallig te lezen (ik houd van Italo fietsen) en ik denk dat ik je antwoord weet.

Jouw remklauwen zijn de laatste niet-radiale remklauwen die Brembo in haar Gold-line heeft gemaakt voor gebruik op supersportieve motoren. De op de TNT toegepaste niet-radiale klauwen zijn goed maar een generatie ouder.

Over deze remklauwen zijn destijds heel veel lovende woorden geschreven. Het waren destijds de beste klauwen die er te krijgen waren. Ducati heeft ze toegepast op de 998R en ik heb ze op de Mondial. Wel toepassen met kevlar/stalen leidingen. Het zou zo maar eens kunnen dat jouw blokken verglaasd zijn.

Verglaasde remblokken.. zou heel goed kunnen :Y Remdruk is namelijk wel perfect. Alleen bijten ze niet zo goed. Ik weet dat de vorig eigenaar de achterste al heeft vervangen voor Brembo exemplaren omdat ze wat piepten.

Info is uiteraard altijd welkom :} Er is genoeg wat ik nog niet weet :Y
En tja italo fietsen.. passie :Y :9~ 8-)
 
Verglaasde remblokken.. zou heel goed kunnen :Y Remdruk is namelijk wel perfect. Alleen bijten ze niet zo goed. Ik weet dat de vorig eigenaar de achterste al heeft vervangen voor Brembo exemplaren omdat ze wat piepten.

Info is uiteraard altijd welkom :} Er is genoeg wat ik nog niet weet :Y
En tja italo fietsen.. passie :Y :9~ 8-)
ik denk dat het er gewoon mee te maken heeft dat je op de Blade een heel ander niveau qua remmen gewend bent. Deze remmen stammen qua ontwerp uit begin negentiger jaren en zijn qua stopkracht en dosering niet te vergelijken met de modernere remmen. Ze vertragen heus prima, maar er zit gewoon een paar generaties verschil in de techniek...desalniettemin zien ze er wel vet uit :)
 
ik denk dat het er gewoon mee te maken heeft dat je op de Blade een heel ander niveau qua remmen gewend bent. Deze remmen stammen qua ontwerp uit begin negentiger jaren en zijn qua stopkracht en dosering niet te vergelijken met de modernere remmen. Ze vertragen heus prima, maar er zit gewoon een paar generaties verschil in de techniek...desalniettemin zien ze er wel vet uit :)

Top op dit moment heb ik het gevoel dat de Brembo's op mn TNT tot cker net zo goed remmen als de radiale Tokico's op mn 2005-Blade :Y (wel rekening houden met het verschil in gereden km's)
 
Laatst bewerkt:
Top op dit moment heb ik het gevoel dat de Brembo's op mn TNT tot cker net zo goed remmen als de radiale Tokico's op mn 2005-Blade :Y (wel rekening houden met het verschil in gereden km's)
gevoel is ook belangrijk :+ maar mocht je erachter komen dat het een pietsje minder is, dan heb je iig een verklaring :)
 
Hee Piet, heb je die TnT nou al ingereden en er al eens lekker mee geknald ? 8-) :P

Het weer laat een avondritje nog niet direct toe, maar zodra dat het geval is hebben we wel weer even kontakt he ;)
 
Hee Piet, heb je die TnT nou al ingereden en er al eens lekker mee geknald ? 8-) :P

Het weer laat een avondritje nog niet direct toe, maar zodra dat het geval is hebben we wel weer even kontakt he ;)

Had gisterenavond of vanavond wel een stukje willen rijden maar voor ik het wist was't alweer vrij laat en donker :X

Teller staat inmiddels bijna op 550km en komende vrijdag gaan we naar Waxweiler (Du) en das +/- 370km. Zaterdag een toerrit van 200 en zondag weer terug. Waarschijnlijk vrijdagmorgen de dealer alvast bellen voor de eerste service-beurt in de loop van volgende week. Als dat gebeurt is maggie eindelijk (een heel stuk verder) open! :Y :Y :Y
 
Misschien kun je es een reviewtje tiepen over het verschil in beleving op deze bike tov je blade? Na je aanstaande tripje heb je daar vast wel een beeld bij :)
 
Misschien kun je es een reviewtje tiepen over het verschil in beleving op deze bike tov je blade? Na je aanstaande tripje heb je daar vast wel een beeld bij :)

Na komend weekend zal ik aardig wat kwijt kunnen over de rij-eigenschappen gedurende de eerste 1500km :Y

Zojuist ff ge-Googled op 899s-Review en alvast een leuk artikeltje (met mooie rating) gevonden: MCN - Benelli TNT 899s

full
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hebben we hier maar 1 benelli TNT eigenaar op MF met een internet connectie... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan