Het grote Benelli TNT topic

Hallo!

Gelukkig loopt dit Benelli TNT topic beter als het vorige.
Ik zal me daarom ook even opnieuw voorstellen.

Ik ben Wim (nelli) uit Stein (limboland) en rijd sinds vorig seizoen een Benelli cafe racer.
Momenteel heb ik 5000 klm. op de klok staan en hij bevalt uitstekend.
Het enige wat ik pas nog verandert heb is de standaard veerafstelling van de motor.
De voorvork heeft twee nieuwe veren van het merk Wilbers gekregen (veel strakker voor) en de shock achter heb ik een halve centimeter opgedraaid. Dit alles heb ik laten doen door Bitubo-raceService.nl een echte aanrader !!!!

full
 
Hallo!

Gelukkig loopt dit Benelli TNT topic beter als het vorige.
Ik zal me daarom ook even opnieuw voorstellen.

Ik ben Wim (nelli) uit Stein (limboland) en rijd sinds vorig seizoen een Benelli cafe racer.
Momenteel heb ik 5000 klm. op de klok staan en hij bevalt uitstekend.
Het enige wat ik pas nog verandert heb is de standaard veerafstelling van de motor.
De voorvork heeft twee nieuwe veren van het merk Wilbers gekregen (veel strakker voor) en de shock achter heb ik een halve centimeter opgedraaid. Dit alles heb ik laten doen door Bitubo-raceService.nl een echte aanrader !!!!

[afbeelding]
Echt een gave motor is dat!! :9~

Heb je een detail van die spiegel? Kun je die spiegel ook naar binnen laten klappen?
Wel een aparte spiegel trouwens, zeker niet orgineel benelli-spiegel?

:)
 
Toch wel echt gave fietsen maar ik vraag me wel altijd af hoe het met dagelijks gebruik zit. Worden deze dingen alleen voor het zondagse plezierritje gebruikt of zijn het ook nog wel een beetje fietsen waarop je gewoon van A naar B kan? Hoeft niet meteen een woon-werk fiets te zijn maar wat ik er tot nu toe over hoor is de betrouwbaarheid typisch Italiaans en mag je ze bij regen eigenlijk niet gebruiken.
Op het moment dat ik weer geld heb zou ik best een TNT willen hebben maar het is wel handig om te weten of een motor ernaast "wel handig" of "absoluut noodzakelijk" is.
 
@ cayman

Ik zal proberen of ik vanavond een gedetailleerde foto van de spiegels kan maken, maar het zijn orginele Benelli spiegels

@ Tres

Als ik eerlijk ben zou ik hem niet kopen voor woon werk verkeer. Niet dat je er geen 50 mee kan rijden want dat lukt aardig zonder bokken of stoten. Maar het is meer de kwaliteit. Er zijn modellen daar krijg je niks aan maar er zijn er ook die meer bij de dealer staan dan op de weg.
 
Hallo!

Gelukkig loopt dit Benelli TNT topic beter als het vorige.
Ik zal me daarom ook even opnieuw voorstellen.

Ik ben Wim (nelli) uit Stein (limboland) en rijd sinds vorig seizoen een Benelli cafe racer.
Momenteel heb ik 5000 klm. op de klok staan en hij bevalt uitstekend.
Het enige wat ik pas nog verandert heb is de standaard veerafstelling van de motor.
De voorvork heeft twee nieuwe veren van het merk Wilbers gekregen (veel strakker voor) en de shock achter heb ik een halve centimeter opgedraaid. Dit alles heb ik laten doen door Bitubo-raceService.nl een echte aanrader !!!!

[afbeelding]

:9~ :} :9~ :} :9~ :} :9~
Superrrr gave bike! En nu al 5000km op de teller! Bevalt dus erg goed! *O* *O*
Kzet je foto direct in de openingspost :Y Dr kan nog een 2e bij ;)
 
Gisterenmiddag weer ff op en neer naar Zwolle geweest voor de 1500km-beurt.
Olieverbruik is tijdens het inrijden werkelijk 0,0 geweest en de olie zag er netjes uit met mircroscopisch klein ijzerslijpsel aan het filter *D

Nu de eerste beurt, en 1500km, achter de rug zijn mag het gas wat verder open en totaan 2500km kan ik'm nu gaan opbouwen tot 7500 rpm :Y :Y :Y
De terugweg bijna continu 140 a 150 gereden (zo'n 5800 rpm) en dat is prima uit te houden *D

's Avonds nog een beetje gestuurd in de thuisomgeving en de teller stond bij thuiskomst alweer bijna op 1800km! Het rijden op de TNT is 1 GROOT FEEST!!!!!!! :Y
 
Laatst bewerkt:
Gisterenmiddag weer ff op en neer naar Zwolle geweest voor de 1500km-beurt.
Olieverbruik is tijdens het inrijden werkelijk 0,0 geweest en de olie zag er netjes uit met mircroscopisch klein ijzerslijpsel aan het filter *D

Nu de eerste beurt, en 1500km, achter de rug zijn mag het gas wat verder open en totaan 2500km kan ik'm nu gaan opbouwen tot 7500 rpm :Y :Y :Y
De terugweg bijna continu 140 a 150 gereden (zo'n 5800 rpm) en dat is prima uit te houden *D

's Avonds nog een beetje gestuurd in de thuisomgeving en de teller stond bij thuiskomst alweer bijna op 1800km! Het rijden op de TNT is 1 GROOT FEEST!!!!!!! :Y

Zwolle, Stretta?
 
Wat zijn je ervaringen met hen? En hebben ze er nog wat Benelli's staan momenteel?

Ervaringen tot nu toe zeeer positief! :Y Heb begin maart een proefrit gemaakt op een TNT-1130 uit 2006 en dat beviel zeer goed. Na de proefrit een goed gesprek met Marc Veld (eigenaar van Stretta) gehad en offertes voor de 899s en 1130-sport-evo aangevraagd. Marc steekt duidelijk veel tijd in de zaak en alles (showroom en werkplaats) ziet er zeer verzorgd en opgeruimd uit.

Momenteel staat er een zwarte 1130-Sport Evo en een groene 899-Trek. Merendeel van de motoren zijn KTM's waaronder een hele mooie wit-zwarte SuperDuke R. Dr staat ook een heeeeel erg :9~ :9~ Bimota DB6 (morgen zal ik ff een foto posten die ik woensdag gemaakt heb) :Y
Naast KTM en Benelli is Stretta ook dealer van Moto Morini en daarvan staan er ook een leuk aantal. Het is cker de moeite waard om een keer langs te gaan als je geinteresseerd bent in 1 van de genoemde merken. Op dit moment staan er 2 TNT demo's: een 1130 en 899s *D .
 
Laatst bewerkt:
Das iig een betere indruk dan die ik (misschien niet terecht hoor) had van Stretta, ten eerste de vreselijk pretentieuze showroom vond ik echt helemaal niets. Rook er niet eens naar olie en benzine. ;)

En ze hadden vorig jaar zo'n ontzettend leuke renteloze uitgestelde betaling tot 2009... maar wel meer als 300 euro "administratie kosten", wat hetzelfde was als bijna 10% rente over 2 maanden ofzo.

Nou dan hoef ik al niet meer, de poging alleen al om je dat aan te smeren...

Maar tis altijd leuk om positieve berichten te horen, misschien hadden ze een slechte week toen ik er was. :-)
 
Das iig een betere indruk dan die ik (misschien niet terecht hoor) had van Stretta, ten eerste de vreselijk pretentieuze showroom vond ik echt helemaal niets. Rook er niet eens naar olie en benzine. ;)

En ze hadden vorig jaar zo'n ontzettend leuke renteloze uitgestelde betaling tot 2009... maar wel meer als 300 euro "administratie kosten", wat hetzelfde was als bijna 10% rente over 2 maanden ofzo.

Nou dan hoef ik al niet meer, de poging alleen al om je dat aan te smeren...

Maar tis altijd leuk om positieve berichten te horen, misschien hadden ze een slechte week toen ik er was. :-)

Die acties zie je wel vaker, via Primeline of ComfortCard :X :X :X de "grote" motorzaken adverteren er ook vaak mee en het ziet er altijd rooskleuriger uit dan het in werkelijkheid is......

De schone (niet naar motoren en benzine ruikende) showroom is nog steeds hetzelfde. De werkplaats ziet er verzorgd en opgeruimd uit en das een fijne indruk :Y
Grote kans dat je vorig jaar nog een heel erg nieuw ruikende/uitziende werkplaats en showroom zag omdat Stretta pas net in het pand zat *D ze hebben voorgaande jaren een paar panden verderop in de straat gezeten.
 
Vanmiddag weer een ruime 100 zonnige km's op de teller erbij gezet en inmiddels voorbij de 2200 :Y *D Het gas gaat steeds een stukkie verder open en het geluid (en de trekkracht) wordt beter en beterrrrRRRRRR :Y :Y :Y

Na een lekker stukje sturen over de (veel te drukke) Zeeweg op Zandvoort aangekomen en gestopt voor een ijssie + meerdere foto's:

full
 
Ervaringen tot nu toe zeeer positief! :Y Heb begin maart een proefrit gemaakt op een TNT-1130 uit 2006 en dat beviel zeer goed. Na de proefrit een goed gesprek met Marc Veld (eigenaar van Stretta) gehad en offertes voor de 899s en 1130-sport-evo aangevraagd. Marc steekt duidelijk veel tijd in de zaak en alles (showroom en werkplaats) ziet er zeer verzorgd en opgeruimd uit.

Momenteel staat er een zwarte 1130-Sport Evo en een groene 899-Trek. Merendeel van de motoren zijn KTM's waaronder een hele mooie wit-zwarte SuperDuke R. Dr staat ook een heeeeel erg :9~ :9~ Bimota DB6 (morgen zal ik ff een foto posten die ik woensdag gemaakt heb) :Y
Naast KTM en Benelli is Stretta ook dealer van Moto Morini en daarvan staan er ook een leuk aantal. Het is cker de moeite waard om een keer langs te gaan als je geinteresseerd bent in 1 van de genoemde merken. Op dit moment staan er 2 TNT demo's: een 1130 en 899s *D .

Mijn indruk is niet echt denderend zover, ben er wel eens binnen gewipt zeg maar. Misschien toch eens nog een keer langs gaan, vindt de Cafe Racer toch echt :9~ :9~ :9~
 
Mijn indruk is niet echt denderend zover, ben er wel eens binnen gewipt zeg maar. Misschien toch eens nog een keer langs gaan, vindt de Cafe Racer toch echt :9~ :9~ :9~~

De café-racer is inderdaad :9~ :9~ :9~ Zelf ging ik voor de "gewone" TNT vanwege het bredere stuur en de minder voorover gebogen zit.

full
 
@ Cayman

Beter laat dan nooit
Bij deze de foto's van de spiegels welke op mijn Cafe Racer zitten.
full
 
@ Cayman

Beter laat dan nooit
Bij deze de foto's van de spiegels welke op mijn Cafe Racer zitten.[afbeelding]
Bedankt voor het plaatsen van je foto's m.b.t. spiegel van je Benelli!

Ik heb toevallig vanmorgen via officiele website van Benelli gekeken en het bleek dat deze spiegels alleen voor Café Racer bestemd was. :?

Maar goed, ik dacht dat deze niet orgineel was. Ik heb me dus vergist!

Zijn deze spiegels omklapbaar net als auto? Ik neem aan van niet.

:)
 
Volgens mij past deze spiegel ook op een andere clip-on. ze zitten namelijk geklemd op de "gewichten" die aan het einde zitten. Ze zijn wel verstelbaar door middel van een kogel gewricht maar je kunt ze niet omklappen.

Het stuur lijkt erg breed hierdoor maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. alleen extra oppassen als je door een file naar voren wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan