Het grote Benelli TNT topic

Thanks!
Dus ik moet een geauthoriseerde dealer benaderen. Hmz, ik heb 500 KM terug nog een kleine beurt laten doen. Kan ik er nu vanuit gaan dat het lampje met een apparaatje uitgezet kan worden? Of is er bepaalde onderhoud nodig dat niet bij de kleine beurt aan de orde is geweest?
 
Ik vermoed dat ie alleen interval weergeeft, de dealer zou hem gewoon moeten resetten zodat je de volgende keer weer een melding krijgt.
 
Een dealer die ik heb benaderd (Moto Stretta) geeft aan dat het een must is om de motor voor een grote beurt te laten nakijken. Ik vraag me sterk af of het nodig is om bijvoorbeeld de kleppen te laten stellen bij een KM stand van 11000. Nu is Benelli wel onderhoudsgevoelig, en ben ik zelf niet zo slim geweest om de motor voor een kleine beurt weg te brengen (400 KM geleden dus).. Als dat lampje niet was gaan branden was ik er sowieso nog 1000en KM's mee blijven rijden :)
Zijn hier anderen die de motor hebben meegemaakt op de 11.000 KM? En wat hebben jullie gedaan?
 
Hallo jongens,

Ik heb geen Benelli meer, maar nog wel wat parts / accessoires liggen.

- seatcover
-een kofferset compleet met beugels
-duo stepjes
-set banden bridgestone S20 R echt als nieuw

en alle standaard items die ik bij aankoop vervangen heb voor de carbon uitvoering..


Mailadres staat in mijn profiel...
 
Laatst bewerkt:
is verkocht...

full
 
Nog te koop: Mijn setje bijna hagelnieuwe Bridgestone S20 EVO banden, banden zijn dot van 2014, kan ook niet anders want de EVO versie van de S20 is begin 2014 pas uitgekomen)
 
Laatst bewerkt:
Hallo TNT heren, ik heb nog een nette witte benelli tnt sport evo met gpr demper seatcover in de aanbieding. zie advertentie op marktplaats.
 
Hallo jongens,

Ik heb geen Benelli meer, maar nog wel wat parts / accessoires liggen.

- seatcover
-een kofferset compleet met beugels
-duo stepjes
-set banden bridgestone S20 R echt als nieuw

en alle standaard items die ik bij aankoop vervangen heb voor de carbon uitvoering..


Mailadres staat in mijn profiel...
Het ontgaat mij misschien, maar wat is er met je Benelli gebeurd?
 
Goedemorgen allemaal.

Even een vraagje: Is hier iemand bekend met inhouden en sputteren als je het gas open draait van z'n TNT1130?
Ik heb zaterdag volle bak regen gehad en sinds zondag lijkt m'n Italiaanse schone op 1 of 2 cilinders te rijden. Af en toe op hogere toerentallen pakt ie wel alle cilinders. Klappen uit de uitlaat van hier tot Tokyo. ( ongecontroleerde verbranding )
Het lijkt allemaal steeds erger te worden.

Zelf heb ik het idee dat het de bobines of bougies zijn.


Heeft iemand dit ook al meegemaakt?

Alvast bedankt voor de input.
 
Ik ken het niet van de gene die ik gehad heb. Je kan natuurlijk zelf kijken of bougies vonken. Maar ik zou even langs een motorzaak rijden. De hoek van brandstof probleempje zou je het ook kunnen zoeken. Verstopt sproeiertje of vies filter?
 
Hoi Benbenito,

ik heb 'm reeds gerepareerd. Nieuwe (aangepaste ) bobines en bougies erin en hij loopt weer als een tierelier.

Thanks. *D


Groeten, :W
Kees
 
Thnx! :} Kben benieuwd wanneer deel 2 gestart wordt..... O-)

Inmiddels 7 jaar verder en nog geen 2de topic :z
Ik denk, ik ga eens kijken omdat ik een TNT 1130 te koop zag staan maar als ik kijk hoeveel animo er is in dit topic (laatste bericht 7 maand geleden) en hoeveel er rond rijden denk ik dat ik even verder zoek :')
 
Is niet echt populair hier idd. Beetje jammer want ik vind het wel fraaie motoren die Benellies
 
Inmiddels 7 jaar verder en nog geen 2de topic :z
Ik denk, ik ga eens kijken omdat ik een TNT 1130 te koop zag staan maar als ik kijk hoeveel animo er is in dit topic (laatste bericht 7 maand geleden) en hoeveel er rond rijden denk ik dat ik even verder zoek :')


Dat komt mede door het feit dat dit geen 13 in een dozijn fiets is. ;) *D

Qua fun, koppel, bekijks, etc kun je geen betere motor hebben/rijden.

Grt, Kiske. ( een meer dan tevreden Benelli rijder )
 
Laatst bewerkt:
Dat komt mede door het feit dat dit geen 13 in een dozijn fiets is. ;) *D

Qua fun, koppel, bekijks, etc kun je geen betere motor hebben/rijden.

Grt, Kiske. ( een meer dan tevreden Benelli rijder )

Dat is ook waarom ik eventueel interesse heb maar ik ben zo bang dat ik weer eens iets koop waar ik snel bakken met geld op moet laten vallen omdat het één grote technische ellende is..

Ik kijk namelijk ook naar een Moto morini (ook fun, koppel, bekijks, etc) maar ook daar lees ik dat het nogal eens ellende is en lees over de Benelli ook niet veel goeds qua betrouwbaarheid '(

En wat ik nog liever doe dan kijken naar een mooie motor is er op rijden en niet stil staan :]
 
Dat is ook waarom ik eventueel interesse heb maar ik ben zo bang dat ik weer eens iets koop waar ik snel bakken met geld op moet laten vallen omdat het één grote technische ellende is..

Ik kijk namelijk ook naar een Moto morini (ook fun, koppel, bekijks, etc) maar ook daar lees ik dat het nogal eens ellende is en lees over de Benelli ook niet veel goeds qua betrouwbaarheid '(

En wat ik nog liever doe dan kijken naar een mooie motor is er op rijden en niet stil staan :]
Triumph Speed Triple? Yamaha MT09?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan