Het grote Benelli TNT topic

Nu ben ik trotse eigenaar van een TNT 899 uit 2010, maar loop ik sinds korte tijd tegen problemen aan. De motor valt spontaan uit tijdens het rijden. 2 weken terug 1 keer gehad, en vandaag een paar in 5 minuten tijd. Alle keren rij ik rustig in de 1e of 2e versnelling, tussen stoplichten in. Soms koppeling ingedrukt. Iemand enig idee wat het kan zijn? Mijn gevoel zegt dat het met warmte te maken kan hebben... Zorgt er iig voor dat ik mijn vertrouwen kwijt ben. Als ik morgen weer op de motor zit zal ik alleen maar op dat ding zitten met gevoel dat het elk moment weer kan gebeuren.
 
Hoi allen,

Bij deze meld ik mezelf aan.
Sinds kort ben ik in het bezit van een TnT sport evo uit 2007.
Het is de zwarte met rood frame welke al jaren mijn bureaublad was.
met daarnaast nog de volgende extra's:
- HPE carbon demper
- PC3USB
- Decatpipe
- BMC filter
- Carbon voor/achterspatbord
- Carbon Dynamocover
- Carbon Windshield
- GP wheelstriping
- Kentekenplaat houder
- Zadels opnieuw bekleed
- Bar-end mirror
- Helder knipperlichten (Nog niet op foto)

full



Weet iemand hoe ik bij de koplampen kom? Ik moet 1 van de H7 lampen vervangen maar kom er even niet uit hoe ik die kapjes eraf krijg zonder de hele voorkant eraf te moeten halen.

mvg Thijs
 
Laatst bewerkt:
Een goede dag, ik ga weer aan de benelli 🎉 Heb gekozen voor de cafe racer maar vind de clip ons niet fijn. Is er hier toevallig nog iemand die een reguliere tnt kroon plaat over heeft voor een normaal stuur?

Gr.
 
@Benbenito
Blijft een gaaf ding de CR. Maar waarom een een CR als je er dan toch weer een regulier stuur erop gaat zetten? Als is de kleurstelling wel super.

Lamp wissel is inmiddels gelukt. De kop is er eenvoudig af te halen door de 2 boutjes bij het frame los te draaien. Daarna kun je bij de schroeven om de kapjes te verwijderen.
 
Me lichtjes doen het gelukkig nog maar top om een uitleg hebben.

Vind inderdaad de kleurstelling en de duo sit cover en motorspoiler erg mooi. Krijg teveel last aan mijn polsen en rug met de clip ons. Zit gewoon veel liever recht op.
 
Beste Benelli rijders,

Is er animo voor een Benelli rijders meeting in Zwolle eo voorjaar 2018? April, Mei

Agenda

11:00 uur, Welkom aan de Telfordstraat 16, 8013 RM te Zwolle,
Hapje, drankje, praatje, brommers kiek’n, groepsfoto
12:30/ 13:00 uur Vertrek toertocht door de bochtige omgeving

14:30/ 15:30 uur Praatje, Drankje, hapje, plasje

Hoor het graag,

gr Marc
 
Wat mij betreft wel, altijd leuk zoiets. Tis niet zo actief hier maar hoop dat er nog reacties op komen.

Ik moet me nog voorstellen hierzo :o schaamteloos .....

Mijn naam is Santy en ben sinds december 2016 de bezitter van een prachtige TNT 1130 sport evo.
Zoals velen anderen liefde op het eerste gezicht maar door de slechte verhalen (en omdat het van vrouw niet mocht) toch maar de stap niet durven nemen.
Het is de TNT geweest van "vonfoxie" die hier op het forum actief was en oorspronkelijk en eerste eigenaar van "EricTNT" die ook hier actief geweest is. Anyway..........ik ben erg tevreden met de TNT, vind hem heerlijk rijden........
Tot zover totaal geen problemen mee gehad en hopelijk blijft het zo.

Groeten,
Santy
 
Hier ook een Benelli rijder sinds februari van dit jaar.
Loopt echter stationair en tot 3000 toeren niet lekker (af en toe misfires) en staat daarom bij HMI moto in Kiel-Windeweer.
Hopelijk is het euvel snel gevonden en kan ik lekker gaan genieten van mijn TNT 1130 Sport Evo.

Een ritje zoals hierboven is voorgesteld hou ik mij dan ook zeer voor aanbevolen.
 
Ga van de week even kijken bij een TNT 899

1 uit 2009 met 20k op de teller.
Zijn dit ook nog steeds de Probleemversies of waren dat alleen de eerdere?

Zijn er nog punten waar ik op moet letten bij die dingen?

Weet ook iemand de onderhoudsintervallen?
Kan op internet niks over vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten welke versies wel of niet probleemloos zijn, van wat ik van anderen begrijp is dat je moet letten op dat ze alle modificaties hebben gehad buiten de normale dingen die voor elke motor gelden.
Die van mij loopt af en toe wat rouw maar dat vind ik niet erg. Ik heb maar een ding en ik weet niet of het normaal is bij de tnt’s, namelijk dat mijn achterband de zijkant wegslijt door aanraking van de ketting, en die staat goed gespannen. Persoonlijk lijkt het me niet normaal, maar hebben jullie dat ook, of gehad???
Onder het rijden komt de ketting op de een of ander manier tegen mijn band aan.....
 
Laatst bewerkt:
En zijn er ook al 125cc tnt tornado rijders ?
Of ben ik de eerste hier?
Nee dus daarom op 11/25/35kw forum gedeelte🤔
 
Laatst bewerkt:
En zijn er ook al 125cc tnt tornado rijders ?
Of ben ik de eerste hier?
Nee dus daarom op 11/25/35kw forum gedeelte🤔

Ben bang van niet Tonnetje maar dat heb je zelf al ondervonden....de benellis zijn wel snel maar hier op het topic wat minder :+ je moet geduld hebben tot er een reactie komt :)
 
Nog niet, hij staat nog bij de garage, bobine wordt verdacht, dus nieuwe is in bestelling, fingers crossed dat dat het probleem was, hij kon in ieder geval wel een beschadiging zien aan 1 van de bobines.

Das mooi kloten, dus de hele tijd niet kunnen rijden....ben benieuwd.
Zo te zien is er geen animo voor een benelli rijders meeting. Hoop dat je fiets snel weer op de weg kan, misschien kunnen wij wel een keer een ritje plannen. Ken verder ook niemand met een tnt.

Succes in ieder geval.
 
Das mooi kloten, dus de hele tijd niet kunnen rijden....ben benieuwd.
Zo te zien is er geen animo voor een benelli rijders meeting. Hoop dat je fiets snel weer op de weg kan, misschien kunnen wij wel een keer een ritje plannen. Ken verder ook niemand met een tnt.

Succes in ieder geval.
Nope, en met dit weer zeker niet echt een prettig gevoel kan ik je vertellen....
Maargoed, we zullen zien wat het brengt.
Anders kunnen we zeker wel een keer een stukje rijden hoor, lijkt me een goed idee!
 
Nog niet, hij staat nog bij de garage, bobine wordt verdacht, dus nieuwe is in bestelling, fingers crossed dat dat het probleem was, hij kon in ieder geval wel een beschadiging zien aan 1 van de bobines.


Bobine origineel kost rond de € 150,00 Ik heb 2 jaar geleden m'n bobines vernieuwd en heb er bobines van een Peugeot in gezet. Kosten € 25,00 per stuk. Je moet dan wel even handig zijn om ze pas te maken, maar dat is kinderspel.
 
Ik zou niet weten welke versies wel of niet probleemloos zijn, van wat ik van anderen begrijp is dat je moet letten op dat ze alle modificaties hebben gehad buiten de normale dingen die voor elke motor gelden.
Die van mij loopt af en toe wat rouw maar dat vind ik niet erg. Ik heb maar een ding en ik weet niet of het normaal is bij de tnt’s, namelijk dat mijn achterband de zijkant wegslijt door aanraking van de ketting, en die staat goed gespannen. Persoonlijk lijkt het me niet normaal, maar hebben jullie dat ook, of gehad???
Onder het rijden komt de ketting op de een of ander manier tegen mijn band aan.....


Zit er een kettinggeleider op je achterbrug? Bij mij zat die er niet op toen ik 'm kocht. De ketting heeft toen ook een stuk uit het aluminium frame gevreten. Kan zo maar zijn dat de ketting daarom ook je band raakt.

Kettinggeleider monteren is een grote klus, aangezien de achterbrug er compleet uit moet.
 
Laatst bewerkt:
Bobine origineel kost rond de € 150,00 Ik heb 2 jaar geleden m'n bobines vernieuwd en heb er bobines van een Peugeot in gezet. Kosten € 25,00 per stuk. Je moet dan wel even handig zijn om ze pas te maken, maar dat is kinderspel.
Er zitten nu nieuwe in, waarschijnlijk ook van een auto... Maar nu bijna 800 euro verder en nog niet opgelost... Vandaag zelf de injectoren maar eens los gehaald en de injector van cilinder 1 heeft toch een iets minder mooie spray dan de andere 2.
Lijkt er dus op dat deze de boosdoener is, dus nu maar eens op zoek naar nieuwe injectoren....
 
Terug
Bovenaan Onderaan