Het grote Benelli TNT topic

Kijk, hier heb ik wat aan, bedankt!

Als je toch je ervaringen aan het delen bent, kun je dan ook aangeven wat er precies aan verbeterd is door de vorige eigenaar?
Hotstart probleem, is dat verholpen door een andere mapping in ECU te laden? Of moeten er meer (duurder) aanpassingen worden gedaan?
Dat de motor afslaat zodra de fans aanslaan vind ik ook nogal raar, ik rij regelmatig korte stukken, dus de kans op oververhitting is dan aanwezig. Vind ik nog een beetje twijfelachtig.

Voor de rest heeft je beschrijving me wel enthousiast gemaakt.
Heb nu ook een 4 cilinder (GSX-R 1000 Yoshimura) maar ik wil eens wat meer recht op zitten en iets wat niet te tam is.
Tweecilinders zijn niet mijn ding, dus deze driecilinder spreekt me we aan.
Twijfel twijfel... ;-)

Met dit weer +/- 20 graden en sportief/normaal/langzaam rijden blijft mijn motor tussen de 70 en 80 graden.
Bang voor oververhitting ben ik niet, 9 van de 10 x slaan de fans gewoon aan en dan is de motor nog maar +/- 90 graden.
Daarnaast mijd ik drukke steden en met 30+ graden rij ik amper :)

Zal vanavond eens kijken op de facturen wat er precies is aan gedaan qua kinder ziektes.

Ik was hier voor ook redelijk sceptisch over Italiaanse motoren, berucht mbt betrouwbaarheid dit dat.
Echter voelt dit blok en de versnellingsbak zo solide dat ik daar van terug kom. (heb geen aandelen in Benelli)

Heb hier voor altijd supersports gehad en stapte van een Fireblade over naar mijn eerste naked, een TNT.
Als ik eerder had geweten dat een naked zon hoog fun gehalte had, dan was ik veel eerder over gestapt.
 
Om een idee te hebben wat de kosten zijn.

Let er wel op dat dit facturen zijn van 10 jaar geleden of meer. + dat het dealer prijzen zijn.



IMG_20200721_182855.jpg
 
Om een idee te hebben wat de kosten zijn.

Let er wel op dat dit facturen zijn van 10 jaar geleden of meer. + dat het dealer prijzen zijn.



Bekijk bijlage 1525298
Oei, dat zijn flinke bedragen.
Ik moet er dus achter zien te komen of deze café racer al z'n updates en onderhoud gehad heeft.
Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte als ik m koop.

Bedankt voor de info meneer de Vagina Vernietiger, uw info wordt zeer gewaardeerd!
 
Oei, dat zijn flinke bedragen.
Ik moet er dus achter zien te komen of deze café racer al z'n updates en onderhoud gehad heeft.
Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte als ik m koop.

Bedankt voor de info meneer de Vagina Vernietiger, uw info wordt zeer gewaardeerd!

Je zou de benelli dealers in NL kunnen contacteren, motostretta en brabant motoren in grave. Grote kans dat het in het systeem staat.
 
Heb de foto verkleind en even kijken ofdat ik ze nu wel kan plaatsen
 

Bijlagen

  • klein 1.jpg
    klein 1.jpg
    84,2 KB · Weergaven: 24
  • klein 2.jpg
    klein 2.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 21
Iemand al eens LED proberen aan te sluiten aan de achterzijde?

Krijg mijn nieuwe knippers (met ingebouwe flash relais) niet werkende. Op de normale 12V kenteken verlichting werkt deze wel.
 
Tsja, hoeveel rijden er rond in NL. Stuk of 30 ofzo?

Ik blijf het overigens een pláátje vinden 😍 Een echt unieke fiets
 
Leuk en informatief topic om door te spitten tijdens de zoektocht naar een 1130.

Het blijft een beetje een gok maar die is wel aanvaardbaar als alle aanpassingen zijn uitgevoerd. Staat momenteel niet veel te koop waarvan de complete geschiedenis bekend is.
 
Hoi pussydestroyer, ik heb geen problemen met de bekabelde versie maar......is ie merkbaar lichter? En wat kost dat allemaal, nieuw spul gekocht, of van een ander type motor.......ben nieuwsgierig 😊
En fotos vinden we altijd leuk 😁😀
 
Hoi pussydestroyer, ik heb geen problemen met de bekabelde versie maar......is ie merkbaar lichter? En wat kost dat allemaal, nieuw spul gekocht, of van een ander type motor.......ben nieuwsgierig 😊
En fotos vinden we altijd leuk 😁😀
Echt heel veel lichter en super smooth. Naar mijn mening een upgrade die het waard is.

Heb een brembo rempomp van een ducati 996 + stalen remleiding en een slave cilinder 2ehands van een italiaan kunnen overnemen. Al met al 200 euro kwijt. Hoef de koppeling ook niet meer te stellen nu.

IMG_20211214_173817.jpg


IMG_20211214_173908.jpg


IMG_20211214_173903.jpg
 
Oké, thanks. Deze hou ik in gedachten en op de wenslijst.... 👍🏻

Dit item zou je moeten hebben: Evotech s.r.l. | Masters of Motorcycles | Racing Components

Hiervoor kon ik mijn kabel niet meer stellen ondanks dat deze nieuw was. Ook na het stellen van de koppeling zelf hielp dit niet.
Nu hoef ik aan het stuur niets meer te verstellen en koppelt het een stuk lichter. Enige nadeel is dat je "iets" minder aangrijp gevoel hebt tov een koppelings kabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan