het grote Benelli velvet 250 topic

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.595
13
Harderwijk
hoi,

mijn vriendin en ik hebben een benelli velvet 250 gekocht voor woonwerk.(in mei 2007)
ik rijdt er ook vaak op( ik denk dat ik momenteel meer op de motorscooter gereden heb)

nadat ik een keer in de zomer naar bergen op zoom ben gereden kan de velvet 250 bij mij niet meer stuk. de scooter is ook handig voor naar werk, geen file

ik ben benieuwd wie op het forum nog meer een velvet 250 rijdt en wat zijn /haar bevindingen zijn.

ik ben erg te spreken over de velvet. lekker vlot, zuinig, leuke motorscooter
 
Niet erg bekende scooter en kan er ook erg weinig over vinden, wat heb je voor je motorscooter betaalt?
 
Laatst bewerkt:
wij hebben hem nieuw gekocht bij brouwer nieuwprijs was 5671 euro
het was een overjarige, dus kregen korting (wegmotor er op ingeruilt)

er hangt een yamaha motorblok onder yp250
 
Even een plaatje, ik heb deze ook nog nooit in het echt gezien. Lijkt me niet echt een comfortabele lange afstand scooter. Voor woon-werk onder de 15 km natuurlijk prima

foto-1_176.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je ziet ze inderdaad zelden deze Velvet 250.

Maar hij rijdt wel als een tierelier!
Door zijn lage gewicht 110kg en de sterke Yamaha motor is snel optrekken geen probleem voor deze rappe jongen.
Met gemak op de N-wegen in de file (haaks) tussen de auto's door.

Ik gebruik hem zelf voor ww verkeer en heb m nu 1,5 jaar en 12000 op de teller.
Nadeeltje van zijn zeldzame verschijning is dat ik even heb moeten zoeken naar een dealer die m in onderhoud wilde nemen.

Maar, hij doet wat ie moet doen, rijden!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er graag één hebben!

Destijds heb ik een Benelli 491 bromscooter gehad.. Flink opgevoerd maar wel apart.. en érg leuk om te rijden. Recent stond er 1 (een Velvet 250cc dus ) op marktplaats voor €1.650,-.. Zeer aantrekkelijk als ik de middelen had :Y

Ik heb m'n twijfels of dit ooit een "het grote" Benelli Velvet - topic gaat worden. Wel denk ik dat tzt zich verschillende liefhebberss zich gaan melden! Ik zeg: meerijden in het "motorscooter toerritje" en jezelf laten zien! :)

Groeten,

Karl
 
ik zoek een blok van een yp250.

dit voor een evt projectje.
heeft iemand zon blok in lopende staat liggen of weet die er een liggen?
(een schade majesty250)

vandaag weer een goed eind gereden met de velvet250, wat een fijne motorscooter zeg!!!zeker een aanrader. hij is inderdaad zeer vlot door zijn lage gewicht......

is er op het forum geen 1 velvet 250 rijder?
ander wordt het het kleine velvet250 topic.....
 
wij hebben hem ook gekocht voor mijn vriendin. nu ze zwanger is rijdt ik er lekker een beetje op!!!
 
ik heb voor een paar weken terug een Benelli 250 Velvet gekocht.
ben een groot fan van Italiaanse auto`s en motoren, heb meerdere Alfa`s en Italiaanse motoren.
misschien is deze vraag al eerder gesteld nl;

waar kan in gebruikte en nieuwe onderdelen kopen voor de Velvet?
bv achterschokbrekers, kilometertellerkabel, knipperlichten, etc.

mvrgr Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan