Het grote BMW K1200R / K1200S topic part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

SecOp

MF veteraan
18 jan 2004
11.700
30
Nijmegen
K1200S+R-Topic.gif





K1200S Owners:

cosyservlet


01. ZXR KS Blauw/Wit, ESA, HVV, GPS
02. Lennard KS Grijs, ESA, HVV, MB, GPS
03. Rayman KS Zwart/Geel
04. Cessna KS Zwart, van Harten Special, HotCam Titanium, Xenon
05. Herr Flick KS Blauw/Wit, ESA, HVV, Koffers, GPS
06. Bor Smit KS Grijs, ESA, HVV, Koffers, GPS, HotCam Titanium, RD, IC, Xenon
07. Scoobydoo KS Cosmicblue, ASC, BC, ESA, HVV, Koffers, Tanktas
08. Hantheman KS Cosmicblue, ESA, HVV, BC, Xenon, ASC, TPC, MB, Akrapovic Hex carbon
09. WimBoxer KS Blauw/Wit, ESA, HVV, van Harten Special
10. 1Lifeform KS Grijs, ESA, Zwarte velgen Waveschijven, HotCam Titanium
11. Spyder KS Grijs, ESA, HVV, Koffers, MB, GPS
12. Toronado KS Zwart/Geel, ESA, HVV, Koffers, lager zadel en voetsteunen, Remus carbon
13. Topspeed KS Blauw/Wit, Morfa Special, ESA, HVV, BC, GPS, Xenon, Blauwe velgen, Tanktas
14. Edje Kadetje KS Blauw, ESA, HVV, Koffers
15. Texan KS Zwart/Geel HVV, Koffers, MB, Zwarte velgen, Xenon, Tanktas, Akrapovic Titanium, GPS, Tanktas
16. Campa0a KS Blauw/Wit, ESA, HVV, BC, Remus Powercone
17. Whitebrussels KS
18. tmbmw KS Zwart/Geel ESA, HVV, BC, GPS, Remus Cone
19. Speed is your winner KS Blauw/Wit, ESA, HVV, GPS, RD, Remus titanium Powercone
20. Boxershort KS Zwart, Van Harten Preformance Racer
21. The Chief KS Weiss/Alu3, ESA, HVV, BC, TPC, Xenon, Akrapovic hex, Wave schijven
22. melp2003 KS Weiss/Alu3, ESA, HVV, BC, TPC, GPS, Akrapovic


K1200R (Sport) Owners:

down_powercup2005_wallpaper_06_preview.jpg


01. GLK KR ESA 'Full Options', Alu spiegels, Alu Valdoppen, Laser uitlaat
02. Zebedeus KR
03. Barcoo KR ESA, BC, HVV, SV, SW, GPS
04. Blitskikker KR Geel, ESA, SW, GPS
05. Stefke600 KR
06. Kosturnix KR Weiss/Alu ESA, BC, HVV, SW, MB
07. Puritein KR Geel, ESA, HVV, SV, HotCam
08. jansof KR Grijs, ESA, BC, SV, SW, Tit. Hotcam
09. Macroenie KR Geel, ABS, ESA, HVV, SV, SW
10. P.Nis KR Geel

[*]ASC = Automatic Stability Control
[*]BC = Boordcomputer
[*]ESA = Elektronisch geregeld veringsysteem
[*]GPS = Navigatiesysteem
[*]HVV = Handvatverwarming
[*]SV = Sportvelgen
[*]SW = Sportwindscherm
[*]RD = Radar Detector
[*]IC = Intercom
[*]MB = Middenbok
[*]TPC = Tyre Pressure Control




De sites

BMW Motorrad
www.k1200sport.nl
www.k1200r.de
www.k1200s.de
www.bmwk1200s.com
www.k1200s.net
www.bmw-k1200s.de


Links naar de vorige topics:

Deel 1
Deel 2


Handig om te weten:
Aantrekkoppel

[*]Remklauw voor : 30 NM
[*]Vooras : 50 NM
[*]Achterwielbouten : 60 NM (kruislings)


Gereedschap:

Het is handig om het volgende gereedschap bij je te hebben, ook als je een bandenwissel verwacht:

[*]Torx 40, 45 en 50
[*]Zeskant 21MM



Activiteiten:

....

(Wat te organiseren of weet je een leuke rit? Meld het hier of stuur een e-mail.)



Met dank aan Herr Flick voor het beheer en bezielende leiding van deel 2 :).
 
Laatst bewerkt:
Moooooohhh,

Zooo dat gaat aardig hard hier !!! 8-)
Ik laat maar weer ff wat van me horen, met mij gaat het goed en heb het hier goed naar mn zin !! Het werk hier is best in de bloemen en in glasgow zelf is ook wel wat te beleven. Nog 3 weken en dan ben ik weer thuis. Owja, hier rijden en zijn bijna geen motoren dus das wel jammer :]

Hier vliegen de postduiven wel heel erg snel :9
Mooie openingspost Texan *D en ik ben de eerste die wat sgrijft *O*

Motorrijdse in Nederland, hoe is het weer daar? hier schijnt de zon dus is goed motorrijweer :]

Ik ziet jullie nog wel een keer bij een meeting ;)


Mazzooll Jeroen :W
 
Moooooohhh,

Zooo dat gaat aardig hard hier !!! 8-)
Ik laat maar weer ff wat van me horen, met mij gaat het goed en heb het hier goed naar mn zin !! Het werk hier is best in de bloemen en in glasgow zelf is ook wel wat te beleven. Nog 3 weken en dan ben ik weer thuis. Owja, hier rijden en zijn bijna geen motoren dus das wel jammer :]

Hier vliegen de postduiven wel heel erg snel :9
Mooie openingspost Texan *D en ik ben de eerste die wat sgrijft *O*

Motorrijdse in Nederland, hoe is het weer daar? hier schijnt de zon dus is goed motorrijweer :]

Ik ziet jullie nog wel een keer bij een meeting ;)


Mazzooll Jeroen :W
Hee Jeroen,

goed om wat van je te horen. Het weer hier is erg slecht: winterse buien en (te) lage temperaturen. Maar we mogen tot nu toe niet klagen over het weer denk ik, vorige week was het de hele week prachtig weer *D.

Tot 6 mei (of wellicht al eerder).
 
@ President van dit topic:

Texan, veel plezier toegewenst aan het bijhouden van dit topic, hopelijk kun je je ei erin kwijt, ben niet bang dat dit niet zou gaan lukken!

:]

@Jeroen,

Bier is niet te zuipen daar, maar daar ben je denk ik inmiddels ook wel achter! :X

...nok, nok...; ik lees toch stiekempjes mee, als dat goed is... :)

Mag ook wel plaatsen hoor, maar je moet ook een beetje met kritiek om kunnen gaan. Bor's bericht was toch netjes onderbouwd, en in mijn ogen niet negatief tegen je bedoelt (persoonlijk)

Snappie?

@all,

ik zal voorlopig weinig reageren op de fora's ivm rugklachten, moet hele dagen liggen, en ben een beetje suf van de pillen, hernia's spelen weer eens op... :(

En ik zou anders afgelopen vrijdag bij Lennard's clubhuis een pintje gaan kopen... ;(


Laters! :W

:)
 
geachte eigenaren,

wat is de meerwaarde van de bc optie op de 1200r/s?
Bevat deze functies waar je op een machine zonder bc naar verlangt?

andere vraag: heeft iemand toevallig een vermogensuitdraai beschikbaar waarop het verschil staat tussen een standaard k1200r en eentje met een sportuitlaat?

bedankt alvast.
 
Een eerste pagina zonder plaatje is zó saai. :P

bxrshrtexcl4ms3.jpg

Is toch een beetje het visitekaartje van zo'n openingspagina. Toch? :)
 
@ Texan: En nu maar eens even zien hoe snel we deel 3 vol kunnen krijgen. 8-)

@ Cessna Jr.: :W

@ Roloo: Hoeft zeker niet bij lezen alleen te blijven hoor.
K1200S/K1200R/K1200RS-plaatjes zijn ook van harte welkom. :Y

@ Herr Flick: Beterschap! En bedankt voor uw bewezen diensten m.b.t. deel 2 :}
 
@ President van dit topic:

Texan, veel plezier toegewenst aan het bijhouden van dit topic, hopelijk kun je je ei erin kwijt, ben niet bang dat dit niet zou gaan lukken!

:]
Thanks ;).

@all,

ik zal voorlopig weinig reageren op de fora's ivm rugklachten, moet hele dagen liggen, en ben een beetje suf van de pillen, hernia's spelen weer eens op... :(

En ik zou anders afgelopen vrijdag bij Lennard's clubhuis een pintje gaan kopen... ;(


Laters! :W

:)
Da's dan weer minder -O-. Sterkte en hopelijk is de pijn snel weer over.

geachte eigenaren,

wat is de meerwaarde van de bc optie op de 1200r/s?
Bevat deze functies waar je op een machine zonder bc naar verlangt?

andere vraag: heeft iemand toevallig een vermogensuitdraai beschikbaar waarop het verschil staat tussen een standaard k1200r en eentje met een sportuitlaat?

bedankt alvast.
Ach, verlangen.... maar het is wel makkelijk om het gemiddelde verbruik enz. te kunnen aflezen i.p.v. dit te moeten uitrekenen.

Kijk eens in het eerste topic, daar staan een aantal uitdraaien. Ik weet niet uit mijn hoofd of dat voor de R of de S is. In het algemeen win je nauwelijks vermogen (<5pk). Wil je echt meer vermogen, dan zal je meer moeten veranderen (luchtfilters, mapping enzovoort).

Welkom op MF trouwens ;).
 
Laatst bewerkt:
@ Texan: En nu maar eens even zien hoe snel we deel 3 vol kunnen krijgen. 8-)

@ Cessna Jr.: :W

@ Roloo: Hoeft zeker niet bij lezen alleen te blijven hoor.
K1200S/K1200R/K1200RS-plaatjes zijn ook van harte welkom. :Y

@ Herr Flick: Beterschap! En bedankt voor uw bewezen diensten m.b.t. deel 2 :}
:^ x4 ;).
 
Goede Middag , Heeft iemand al het nieuwe led achterlicht van Hornig gekocht en gemonteerd ?

Groeten Cloggy (die na het bealen van zijn rijbewijs een f800s aanschafte en die na 3 maanden meteen weer aanlapte voor een K1200s)
 
Het grote K1200R / K1200S topic

Cyclops deel 1
Herr Flick deel 2
Texan deel 3

En dan te bedenken dat de eerste K1200Sjes pas rond Feb 2005 in Nederland werden uitgeleverd.

Texan *O* veel Suc6 met deel 3.

Herr Flick :} voor jouw grote bijdrage aan deel 2.
En beter je, ik bedoel beterschap :Y .
En ach er komen nog zoveel vrijdagavonden.

GR:Lennard.
 
Ik zie Mate nog in de lijst staan van KR eigenaars.
Ik meen te weten dat Mate zijn KR heeft verwisseld voor een GS.
 
Goede Middag , Heeft iemand al het nieuwe led achterlicht van Hornig gekocht en gemonteerd ?

Groeten Cloggy (die na het bealen van zijn rijbewijs een f800s aanschafte en die na 3 maanden meteen weer aanlapte voor een K1200s)

Ook deze boxer BMW rijder leest weer mee ;)

Enne, doe's een plaatje van dat Led achterlicht??
Ik heb er eentje van Wünderlich.
IMG_3446.JPG
 
geachte eigenaren,

wat is de meerwaarde van de bc optie op de 1200r/s?
Bevat deze functies waar je op een machine zonder bc naar verlangt?

Voor mij is de buitentemperatuurmeter DE reden voor een bc, vooral van belang bij rijden tijdens winters weer. Als je daarentegen alleen in de zomer rijdt... En ook de actieradius vind ik wel handig.
Maar, waar hebben we het over, want de bc kost je nog geen €200, dus als je de keus hebt dan altijd doen.

groeten hantheman
 
Kun je dat later ook er nog op (laten) zetten? Volgens mij is het niet meer dan een uitbreiding/update van de computer en een ander deel aan het stuur (ik weet niet hoe het heet, maar daar waar het knopje BC in zit. Schijnbaar is niet alleen het knopje te vervangen.

@tmbmw: als mate geen R meer heeft, dan kan 'ie van de lijst.
 
Voor mij is de buitentemperatuurmeter DE reden voor een bc, vooral van belang bij rijden tijdens winters weer. Als je daarentegen alleen in de zomer rijdt... En ook de actieradius vind ik wel handig.
Maar, waar hebben we het over, want de bc kost je nog geen €200, dus als je de keus hebt dan altijd doen.

groeten hantheman
Ben ik met je eens.
Ik rij ook het hele jaar door en die temp. indicatie is perfect.
Daarnaast is die actie radius weergave ook heel nuttig op vakantie (daar waar de pompen niet om iedere hoek op duiken...).
Maar dat gemiddelde verbruik en snelheid..... dat hadden ze van mij er wel af mogen laten... geen meerwaarde.
Daarentegen heb ik wel die bandenspannings indicatie overwogen (+/- 230 euri) ..... maar het geldboompje was niet oneindig, dus daar maar vanaf gezien...
'k moet tenslotte toch iedere 250-300 km stoppen om de tank te vullen.
 
Kun je dat later ook er nog op (laten) zetten? Volgens mij is het niet meer dan een uitbreiding/update van de computer en een ander deel aan het stuur (ik weet niet hoe het heet, maar daar waar het knopje BC in zit. Schijnbaar is niet alleen het knopje te vervangen.

@tmbmw: als mate geen R meer heeft, dan kan 'ie van de lijst.
Volgens mij is dat wel mogelijk.
Denk niet dat ze verschillende kabelbomen maken voor zo'n optie.
Het display zit er tenslotte toch al en de electronica is er ook.

Ditzelfde speelt/speelde bij VW ook. Als je daar cruisecontrol meebestelde (bij TDI's) betaalde je daar een leuk bedrag voor (incl BPM!).
Naderhand inbouwen kostte alleen maar een andere handel aan je stuur en even bij de dealer de cruisecontrolefunctie aanzetten. En dan was je voor veel minder geld even blij!

Nu heb ik een vraagje: de GT heeft toch ook cruisecontrol?
Dat wil ik ook!! :9 (ben dat zo gewend in mijn bedrijfswagen, dat ik regelmatig het knopje op me motor zoek...)
 
Laatst bewerkt:
...'k heb 'm niet, en mis het (denk ik) ook niet...

...als ik in de winter (moet het wel pekelvrij, en droog zijn...) op de motor stap weet ik zo-wie-zo wel dat het koud is, en of het dan 3 of 4 of 7 graden is, dat vind ik niet zo belangrijk ; koud is koud...
...en of het zomers nou 20 of 25 graden is ; zweten in je pakkie doe je toch wel...

...en die actieradius functie ; ook zonder boordcomputer heb je (althans ik wel...) een soortgelijk iets. Zo rond de 200 gereden kilometers floept er een oranje driehoekje aan, met in het hoog-Duits de medeling "FUEL", en erbij een opgave van de nog mogelijke kilometers, die dan heel vrolijk worden afgeteld...

...meestal heb ik nadat het lampje aanfloept, nog zo'n 70 kilometers te gaan om een pomp op te zoeken...

...en dat klopt dan wel weer aardig ; ik geloof dat ik een 17 liter tank heb, en met een verbruik van rond de 1 op 17 zou de theorie van 200 + 70 kilometers aardig moeten kloppen...

...wat ik wel een beetje mis ; is een olietemperatuur aanduiding in graden. Nu krijg je info aan de hand van op elkaar gestapelde blokjes. Maar hoeveel graden is bijvoorbeeld 3 blokjes, of 4 ???

...ben al wezen surfen voor een echte olietemperatuurmeter ; maar heb helaas niks kunnen vinden...
Ik zit er precies zo in als jij oftewel "I'm with RoLoo" :).

Ik ben eens doorgereden (uit pure noodzaak overigens) totdat de weergave van de resterende km's op 0 stond. Daarna ging er iets van 18 liter in. Ik had nog 1 liter over.
Ik kan je overigens wel zeggen dat het zweet dan over rijkelijk druppelt (alleen al bij de gedachten om met 248kg te moeten slepen ;) ) en dat ik het niet voor mijn plezier snel weer zal doen. Meestal tank ik zodra het lampje brand en ik een tankstation zie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan