Het grote BMW K1200R / K1200S topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da(a)n word het wel eens tijd tot je die proefrit gaat maken,incl. verslag en foto.
Ik kijk liever plaatjes ;)

K1200S-kipje-640.jpg


Eigenlijk durf ik gewoon niet te gaan rijden...Ben bang dat het toch tegenvalt (of ik blijf rijden en ze krijgen hem niet terug).
 
Nou gaat mijn liefde voor motoren best wel ver.....
Maar ben ik toch blij dat ik een garage heb.
K1200S-woonkamer800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Cyclops had het net al over ons en bij deze meld ik ons aan.

Gistermiddag had me pa een afspraak gemaakt om een proefrit te maken bij Van Harten op de K1200S.
Eenmaal daar aangekomen heeft hij gelijk een proefrit gemaakt, in 1 woord: Fantastisch!!
Hierna even naar achteren gelopen want daar stond de Special en wat is die mooi !! (We hebben ook wat van het lekkere geluid van de lazer gehoord!!)

Hierna rond de tafel gezeten en na 20min. waren ze eruit:
Het is een K1200S Special geworden met diverse extra's!!!

Ze kregen een Zwart-Gele volgende week binnen en op 31 Maart (Week 13) zal hij de gelukkige eigenaar van de motor worden !!!

Ik kan m'n glimlach niet van m'n hoofd krijgen })


Gr Jeroen & Jaco

(Ik: 15 Jaar zal hier het meeste posten omdat m'n pa niet zo'n poster is)
 
Goedenavond,

Cyclops had het net al over ons en bij deze meld ik ons aan.

Gistermiddag had me pa een afspraak gemaakt om een proefrit te maken bij Van Harten op de K1200S.
Eenmaal daar aangekomen heeft hij gelijk een proefrit gemaakt, in 1 woord: Fantastisch!!
Hierna even naar achteren gelopen want daar stond de Special en wat is die mooi !! (We hebben ook wat van het lekkere geluid van de lazer gehoord!!)

Hierna rond de tafel gezeten en na 20min. waren ze eruit:
Het is een K1200S Special geworden met diverse extra's!!!

Ze kregen een Zwart-Gele volgende week binnen en op 31 Maart (Week 13) zal hij de gelukkige eigenaar van de motor worden !!!

Ik kan m'n glimlach niet van m'n hoofd krijgen })


Gr Jeroen & Jaco

(Ik: 15 Jaar zal hier het meeste posten omdat m'n pa niet zo'n poster is)
Jeroen & Jaco,

Nogmaals hartelijk gefeliciteerd samen!
Wel erg mooi hoor, meteen in de gewenste speciale uitvoering bestellen.
Ben benieuwd hoe dat klinkt met de Laser eronder.

24 April ook komen hè? Klik:De K1200S inrijrit

Groet, Daan
 
Heren (of zijn er ook al dames met een k1200s onder d'n billen????),

zaterdag ga ik eindelijk eens proefritje maken, kijk er al, naar uit want ik droom al een tijdje van deze super beamer.....
alleen de prijs is nog een beetje te heftig. Dus vraag ik mij af of ik niet tot de herfst zal wachten als de demo's in de verkoop gaan. scheelt soms toch best wel. Aan de andere kant is het natuurlijk best wel stoer om de zomer op een nieuwe bike door europa te crossen (als de levertijd natuurlijk niet uit de hand loopt...)
Wat is jullie ervaring met de kortingen bij de hh dealers?? Of gaat dit niet verder dan wat hogere inruil of een kleine korting op de kleding?

groeten, SiteX

Sitex,

Je gaat de leukste zaterdag in maanden beleven denk ik, 20 graden en een kanon om mee te spelen. Laat je weten hoe het gegaan is?

Simako verkoopt zijn eerste demo begrijp ik van Lennard, is een zwart/gele zonder ESA voor 17.000. Nieuw uit doos kosten ze zonder ESA 17.790 (excl. afleverkosten), dan is 17.000 imho geen koopje.

Ik had geen inruil, dus dat was wel een voordeel, maar ze zijn niet zo scheutig met korting, zomer komt eraan en er zijn toch wel wat levertijden volgens mij (of heb ik weer net de uitvoering met de langste levertijd besteld ... |( )

Veel plezier in ieder geval!

Groet, Daan
 
ik zou indeze ook voor een nieuwe gaan. Zoveel scheelt het nou ook niet, net wat cyclops zegt.

Overigens, toeloop gaat echt snel hier.... Wordt steeds gezelliger....
Welkom voor de nieuwe eigenaren en gefeliciteerd met de aanschaf.
Ben vandaag op de bike naar het werk geweest... summer is coming.

ZXR
 
Hornig


Witte ledjes voor achter (setje € 78,90) Lichten rood/oranje op.
blinkereinsatz.jpg.1


I.c.m. witte glaasjes {setje € 14,30)
cilr12gs.jpg.1


Lampjes schijnen (nog) een probleem te zijn i.c.m. het CAN bus systeem. Dit ziet er niet verkeerd uit.


Klik:Geluisfragment Schnitzer uitlaat
 
Laatst bewerkt:
Nou bij deze....


Afgelopen middag was ik om 12.30 bij van harten, na een lekker gesprek en een bakje koffie was het dan zover.. : de proefrit op de K1200S.

Na een kleine uitleg van het ESA,wegrijden en zien wat zo'n fiets doet.Onder de 3000 toeren zit gewoon niets,dit is een toerental waar je eigenlijk nooit dient te komen,dit is wel anders bij mijn Vmax.Na wat rustig rijden bevond ik me op een 80 km/u weg, en meteen hup het gas open,in no-time reed in 130 km/u en het vermogen bleef maar komen,hier heb ik maar 1 woord voor : Uebergeil! *D

Toen maar eens de proef op de som gesteld en vol in de ankers,een heel lichte duik(mag eigenlijk geen naam hebben),en een zeer forse remvertraging.Zoiets had ik nog nooit gevoeld op een motor.

De versnellingsbak is luidruchtig maar schakelt zeker,heb niet 1 keer gehad dat ie niet in z'n versnelling zat.

Ik heb ruim anderhalf uur mogen genieten van de K,en geloof me, het was echt genieten met een hoofdletter G.Het is geen supersport,geen toermotor,maar wat is het dan wel :? .Het beste is ie te omschrijven als een supersportievetoermotor,veel ruimte,goede zithouding en een heerlijke buddyseat,maar dan superrrrsnel 8-) .

In ieder geval heeft de K m'n hartje gestolen,ik ben gewoonweg verkocht.Alleen nu nog de vraag waar en wanneer ik hem koop/krijg,ik zal zowieso nog moeten wachten totdat m'n vakantie centjes binnen zijn.... '(

Conclusie : K1200S :}
 
Wat ook kan zijn de witte knipperlichten van de R1200GS, deze heeft ook Can-bus.

Volgens mij kun je ook de gemonteerde ombouwen met een andere reflector, lampje en glaasjes. Komt volgens de dealer op ongeveer 19 Euries per knipperlicht. Nadeel is dat je wel het bekende oranje lampje hebt....

Zaterdag die steun voor de GPS nog ff ophalen.

ZXR

@ Cyclops..... sorry ik zal het niet meer zeggen. O-) Sterk spul he ? Die fishermans friend
 
Nou bij deze....
............
Conclusie : K1200S :}
In de Motor van deze week staat een vergelijkingstest tussen de Blackbird en de K1200S (zonder ESA). Is gewoon een kopie van jouw verslag maar dan wat opgerekt en met foto's ;)
Laat het vakantiegeld maar komen!
 
In de Motor van deze week staat een vergelijkingstest tussen de Blackbird en de K1200S (zonder ESA). Is gewoon een kopie van jouw verslag maar dan wat opgerekt en met foto's ;)
Laat het vakantiegeld maar komen!


Nou,dan kan ik gaan solliciteren bij de Motor als journalist.... 8-)
 
Wat ook kan zijn de witte knipperlichten van de R1200GS, deze heeft ook Can-bus.
Volgens mij kun je ook de gemonteerde ombouwen met een andere reflector, lampje en glaasjes. Komt volgens de dealer op ongeveer 19 Euries per knipperlicht. Nadeel is dat je wel het bekende oranje lampje hebt....
Glaasjes van Aprilia passen ook, en kosten de helft geloof ik. Knipperlichten 1200GS en 1200S zijn uitwisselbaar. Het is nu nog even wachten op witte lampjes die oranje oplichten én die geschikt zijn voor het CAN bus systeem. (of toch maar de LED paneeltjes monteren)

@ Cyclops..... sorry ik zal het niet meer zeggen. O-) Sterk spul he ? Die fishermans friend
Ach, ik leer d'r wel mee leven..... ;)
 
zaterdag ga ik eindelijk eens proefritje maken, kijk er al, naar uit want ik droom al een tijdje van deze super beamer.....
Dus vraag ik mij af of ik niet tot de herfst zal wachten


groeten, SiteX

Dan maak die proefrit dan maar niet, want dan is het lang wachten, m'n vorige motor's waren ook K1200RSen, en dit was gewoon een verlanglijst die uitkwam.

Groetjes Lennard.
 
In de Motor van deze week staat een vergelijkingstest tussen de Blackbird en de K1200S (zonder ESA). Is gewoon een kopie van jouw verslag maar dan wat opgerekt en met foto's ;)
Laat het vakantiegeld maar komen!

Evening gents....

@ Lennard; klopt dat is idd die steun. je hebt er een aparte grondplaat bij; zodat je de steun ook kunt erwijderen als je zonder GPS wilt rijden.
Steun zelf heb ik bij de bike gekletst :-)

Test heb ik inderdaad gelezen. In elk geval is ie goed getest tegen pekel....
Al met al geeft het wel een goede indruk. Beetje oppervlakkig vond ik eerlijk gezegd.

ZXR
 
Evening gents....

Test heb ik inderdaad gelezen. In elk geval is ie goed getest tegen pekel....
Al met al geeft het wel een goede indruk. Beetje oppervlakkig vond ik eerlijk gezegd.

ZXR
Goodmorning,

Probleem wat Motor had was het kl*teweer, en ze hebben naar mijn idee een gemodificeerde preproductie demo getest. Deze was in ieder geval niet voorzien van ESA |( . Een gemiste kans van BMW, toen de test begon waren er al weer 'verse' KS'en leveraar met ESA.

Jullie kunnen op basis van eigen langdurige ervaringen met de Blackbird zelf een
objectievere vergelijking maken lijkt me, dus brand maar los zou ik zeggen......

Ik ben trouwens zeer benieuwd naar de nieuwe foto's en grafieken die Bos me zou mailen!

Daan van Motormaniacs is vanacht om 0.00u begonnen aan een 24 uursrit met de K1200S (met ESA hoop ik) door Europa, hij hoopt meer dan 2500KM af te leggen en probeert via SMS zijn bevindingen door te geven, deze worden geplaatst op het andere forum: Motormaf.
Zie voor het uiteindelijke verslag: Motormaniacs 24 uurs non-stop test
BMW K1200S


Even een beetje OT: vandaag komt de nieuwe eigenaar mijn FJR halen, ben best wel een beetje verdrietig, is echt een wereldfiets, gisteren afscheid genomen met een laatste rit, ik zal hem missen ;( .
Ben dus tot levering van de KS voor het eerst motorloos sinds 1993, vreemd gevoel.
 
Laatst bewerkt:
Over een paar uurtjes is het zover: de proefrit. Dan weet ik eindelijk of het de fiets voor mij is. :) Voel me net een klein kind die zit te wachten op zijn verjaardag.
 
Over een paar uurtjes is het zover: de proefrit. Dan weet ik eindelijk of het de fiets voor mij is. :) Voel me net een klein kind die zit te wachten op zijn verjaardag.
Heel veel plezier! Ik hoop dat het een beetje opdroogt buiten.
Hij zal wel wat zwaarder sturen dan je VFR. Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

Groet, Daan
 
Ik hoop het eerlijk gezegd niet, want dan weet ik het nog zo net niet. Mijn vfr is toch al een 8 jaar oud, en stuurt beduidend zwaarder dan de nieuwste vfr incarnatie. Als ie vergelijkbaar stuurt als mijn ouwe trouwe vfr vind ik het goed.
 
Ik hoop het eerlijk gezegd niet, want dan weet ik het nog zo net niet. Mijn vfr is toch al een 8 jaar oud, en stuurt beduidend zwaarder dan de nieuwste vfr incarnatie. Als ie vergelijkbaar stuurt als mijn ouwe trouwe vfr vind ik het goed.
Vergeet niet dat de wielbasis een stuk langer is, en er geen echte voorvork is maar meer een soort van voorwielophanging. Dus bij lage snelheden, korte bochten, zal hij moeizamer sturen dan iedere VFR denk ik.

Gewoon de buitenweg ermee op en gas geven, lost alles vanzelf op.
 
Dat is dus een van de dingen die ik wil weten, want mijn vakantie bestemming is bijna altijd de Alpen met zijn leuke stuurweggetjes en haarspeldbochten. Ik ga straks dus lekker over wat kleine dijkjes hier in de buurt sturen, en als dat goed gaat, dan geloof ik het wel.
 
Heel veel plezier! Ik hoop dat het een beetje opdroogt buiten.
Hij zal wel wat zwaarder sturen dan je VFR. Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

Groet, Daan


Goh,ik had het net andersom... :P

Mooi klote dat je nu zonder motor zit,alleen pak je nu wel je maximale korting, en die kan toch ook aarig richting de 1800 euro oplopen!

en da's geen kattepis...

:)
 
Waar dan? Ik wil hem als handelaar zonder inruil inkopen, maar ik kreeg minder korting dan dat aangeboden.

Proefrit was.. WOW! Heerlijk vermogen, superstrak en neutral sturen. Veel lichter dan mijn VFR. Goede strakke vering, zonder oncomfortable te zijn. En remmen alsof je tegen een muur aanrijdt.

Deze wil ik echt hebben. Maar ik zal wel ergens een beetje meer korting los moeten krijgen wil het financieel haalbaar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan