Het grote BMW K1600 topic deel 2

mrhp

Freude am fahren
31 dec 2009
319
0
rotterdam
Ehhhhh 20k met een setje banden onder een k1600gt? Wellicht even een polletje.
Rij nu 7 jaar k1600gt en zit rond 10k per setje. Zowel voor als achter zijn dan op. Eerste keer tot op het staal gereden😬 Ben tevreden over de MetzelerS

Peter

3 mrt 2017
101
2
Ik heb bijna 20k met een band gedaan. Bij 18k zijn ze verwisseld. Daarna na 2000 kilometer weer een nieuwe achterband moeten kopen en die set zit er nu nog steeds op terwijl ik bijna 35k met de motor gereden heb nu. Dus het kan wel 🙂. Ik maak wel veel snelwegkilometers, dat scheelt ook veel in de slijtage.

shades

Die hard MF'er
10 aug 2003
947
9
Utrecht e/o
boxer.gs
Bandenspanning is wel belangrijk ja.. Standaard in display bij mij (over het algemeen) maar ik check ook regelmatig met een digitale meter omdat die meestal wat nauwkeuriger zijn. De voorband gaat inderdaad sneller. Misschien moet ik niet allebei tegelijk vervangen maar gewoon wanneer nodig is. Achter had bij mij nog makkelijk 3 a 4000 meegekund (gok ik) al was er wel een randje aan het vormen, maar ach - na 12000km. Niet ontevreden.

shades

Die hard MF'er
10 aug 2003
947
9
Utrecht e/o
boxer.gs
Ik bedoelde eigenlijk ten opzichte van de sensoren op de K zelf. Die geven niet altijd aan want ze aan zou moeten geven en als je met het handje oppompt zijn die ook nogal traag van begrip. Maakt me niets uit of het een analoge meter is of met een display. Digitale kan je makkelijk meenemen etc. etc.