Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ben volgende week bij de dealer, zal eens voor je kijken of er verschil te voelen is tussen het standaard zadel en die op mijn fiets. Denk het niet, in mijn herinnering is het echt alleen een ander stikseltje.

Super, bedankt!

PS Bevalt je huidige zadel niet?

Zit prima, maar kan altijd beter :-)
 
Ik denk dat ik misschien mijn buddyseat opnieuw laat vullen door tiger leathers. Halen ze de zachte vulling eruit en schuiven ze dee nieuwe er in en evt ook nog wat hoger - weer niet zeker alleen
 
Ben volgende week bij de dealer, zal eens voor je kijken of er verschil te voelen is tussen het standaard zadel en die op mijn fiets. Denk het niet, in mijn herinnering is het echt alleen een ander stikseltje. Zadels bij de latere R1200RT's zijn ook een stuk steviger dan bij de eerdere (< 2010) modellen. Die waren echt veel te zacht, zal dan ook de reden zien dat je ze veel ziet rijden met andere zadels erop ;-) .

PS Bevalt je huidige zadel niet?

Even gevoeld, er zit niet echt noemenswaardig verschil tussen de zadels wat zitcomfort betreft. Het materiaal is iets (iets!) steviger, maar dat ga je niet merken.

Dus nee, anders dan de looks zie ik weinig verschil 🤪
 
Dooie boel hier... Ik ben vrijdag naar de posbank geweest. Was daar nog nooit geweest. Echt mooi. (Klikkerdeklik voor klein verslagje en meer ploatjes), Klein rondje van 250km.

20200424_k1600gt.nl_nationaal_park_veluwezoom_03.jpg


Maandag ook maar eens in noord-holland geweest. Was een rondje van 320km met wat snelweg om voorbij A'dam te komen. Meer dan wat bedrijfs-parken van A'dam voor cursussen nooit in N-H geweest. Nog geen verslagje van.

20200427_114905.jpg
 
Net terug van een rondje Den Bosch - Na het pontje bij Brakel gezwaaid naar een rode k1600gt op de rotonde van Herwijnen - ik vermoed model 2017 - Ik zat om mijn bruine (*kuch* "havanna") k1600 met semi fluo helm.

Iemand van hier ?
 
Dooie boel hier... Ik ben vrijdag naar de posbank geweest. Was daar nog nooit geweest. Echt mooi. (Klikkerdeklik voor klein verslagje en meer ploatjes), Klein rondje van 250km.

Bekijk bijlage 1494466

Maandag ook maar eens in noord-holland geweest. Was een rondje van 320km met wat snelweg om voorbij A'dam te komen. Meer dan wat bedrijfs-parken van A'dam voor cursussen nooit in N-H geweest. Nog geen verslagje van.

Bekijk bijlage 1494467

Rijd je solo meestal zonder koffers?
 
Rijd je solo meestal zonder koffers?
Ik wel in ieder geval, wel met topcase. Ik weet dat het niet veel scheelt, maar voor het gevoel is de K een stuk smaller zonder. Vooral fijn als je ergens komt met paaltjes om auto's weg te houden.

Gisteren een mooi "Kastelenritje" gereden rondom Eindhoven, wist niet dat er zoveel bestonden hier. Kastelen rit NB

Kastelenritje.jpg
 
Ik juist andersom, wel zijkoffers maar geen topkoffer. Heb hem er laatst afgehaald aangezien m’n vriendin toch nooit achterop zit. Rijdt wat stabieler zonder topkoffer bij “hogere” snelheden heb ik het idee.

Irritante is wel dat erop / eraf van de topkoffer niet echt makkelijk gaat door die kabel onder de buddyseat. Snap niet dat BMW die connector niet wat slimmer heeft uitgevoerd zoals bij de zijkoffers, daar zit tenslotte ook elektronica in (het slot).
 
Ik wel in ieder geval, wel met topcase. Ik weet dat het niet veel scheelt, maar voor het gevoel is de K een stuk smaller zonder.

Gisteren een mooi "Kastelenritje" gereden rondom Eindhoven, wist niet dat er zoveel bestonden hier. Kastelen rit NB

Bekijk bijlage 1497753

is geen gevoel hoor , is wel degelijk smaller zonder de koffers , hier hetzelfde , op de rt altijd zonder koffers maar wel topcase
 
Ik juist andersom, wel zijkoffers maar geen topkoffer. Heb hem er laatst afgehaald aangezien m’n vriendin toch nooit achterop zit. Rijdt wat stabieler zonder topkoffer bij “hogere” snelheden heb ik het idee.

Irritante is wel dat erop / eraf van de topkoffer niet echt makkelijk gaat door die kabel onder de buddyseat. Snap niet dat BMW die connector niet wat slimmer heeft uitgevoerd zoals bij de zijkoffers, daar zit tenslotte ook elektronica in (het slot).

Geen last van de topkoffer met hoge snelheden, misschien rijdt ik wel te langzaam (toer graag en wil wel wat van de omgeving zien) ;-)
Nadeel van die hutkoffer is dat ie ook nog met een schroef van binnen vast moet..
Als je met de oude koffer (49L) van een 1200RT rijdt, is het erop- en af.
 
Vandaag de K1600GT maar eens gepoetst (ik ben niet zo’n poetser...) en een kort rondje gereden. Lege tank, dus eerst even tanken in het dorp. Ben je net klaar om verder te gaan knalt er een auto, welke afsloeg naar het tankstation, vol op een rechtdoor rijdende scooter in de andere richting. Auto zat fout, ondanks de harde klap gelukkig alleen blikschade en wat schaafwonden (wel ambu & politie erbij voor de zekerheid). Geeft wel weer even aan hoe kwetsbaar je op 2 wielen bent...

4F058E2B-AB35-41BE-867F-E9D6D00A29AB.jpeg


Gisteren trouwens m’n andere tweewieler gepoetst, een BMW R80R(ex-T). Blijft toch leuk speelgoed voor op de 80 km/u stukken.

4C7BB86E-2F2E-4025-A2CE-9A9F57B4E8AE.jpeg
 
Healtech quickshifter laten monteren op mijn k1600 uit 2012. Fantastische ervaring.
Op de foto zie je het enige wat er uiterlijk te zien is.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200120-201123_Chrome.jpg
    Screenshot_20200120-201123_Chrome.jpg
    175,2 KB · Weergaven: 28
Healtech quickshifter laten monteren op mijn k1600 uit 2012. Fantastische ervaring.
Op de foto zie je het enige wat er uiterlijk te zien is.

Ja goed hoor , mijn RT is momenteel binnen om de originele gear shift assist pro te plaatsen , als dit meevalt MOET op mijn K1200GT -2007 de healtech shifter opkomen , geen gemaar of gebrom , hij moet erop hahahah
de originele voor de RT is wel up en down , de healtech is enkel up dacht ik ...
 
Ja goed hoor , mijn RT is momenteel binnen om de originele gear shift assist pro te plaatsen , als dit meevalt MOET op mijn K1200GT -2007 de healtech shifter opkomen , geen gemaar of gebrom , hij moet erop hahahah
de originele voor de RT is wel up en down , de healtech is enkel up dacht ik ...
Ik had op mijn RS de originele Gear Assist Pro, en mis dat wel op mijn GT. Voor oudere versies, zoals mijn GT uit 2013, is achteraf installeren niet mogelijk dacht ik. Alleen opschakelen is al een verbetering, auto blipper zou leuk zijn, maar minder belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja goed hoor , mijn RT is momenteel binnen om de originele gear shift assist pro te plaatsen , als dit meevalt MOET op mijn K1200GT -2007 de healtech shifter opkomen , geen gemaar of gebrom , hij moet erop hahahah
de originele voor de RT is wel up en down , de healtech is enkel up dacht ik ...
Ja, dat klopt en via een app instelbaar op toeren.
 
Ik had op mijn RS de originele Gear Assist Pro, en mis dat wel op mijn GT. Voor oudere versies, zoals mijn GT uit 2013, is achteraf installeren niet mogelijk dacht ik. Alleen opschakelen is al een verbetering, auto blipper zou leuk zijn, maar minder belangrijk.
Echt een aanrader
 
Terug
Bovenaan Onderaan