Het grote BMW K1600 topic deel 2

Vanmiddag even bij Premium Motors geweest, in Apeldoorn het viel me op dat daar zoveel BMW motoren te koop stonden, waaronder een paar K1600 modellen. Naar wat ik gehoord heb van een BMW dealer,worden ze geimporteerd uit de zuidelijke europese landen om ze hier flink onder de prijs op de mark te brengen. En daar balen de BMW dealers erg van, en de BMW importeur doet net of zijn neus bloed. Bij Gebben Motoren in Rogat staan ook veel BMW's te koop, is hier jullie iets over bekent, of is dit een broodje aap verhaal van de des betreffende BMW dealer, ik hoor het graag.


Groeten Eip. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je zeggen dat erbij Yamaha dealers een aantal K 1600 staan , die zeer waarschijnlijk zijn ingeruild.

Meer weet ik erniet over
 
Ik heb Premium en al gretig gebruik van gemaakt.
Er is een nieuw verwarmd zadel opgekomen, nieuwe led mistlamp en nu komt er voor de 3e keer een waterpomp op.
Qua waterpomp heb ik even pech maar het word wel weer opgelost en kost me niks.
Ik zou je adviseren om premium te nemen vanwege de 2 jaar garantie en zeker omdat het geen motor is van 5000 euro.

Zijn er meer die al kapotte waterpomp hebben gehad??
Ik heb half jaar garantie bij de bmw dealer (motoport)
 
Ok fijn om te horen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik terug zou gaan naar Yamaha of andere Jap. Ik weet dat ze technisch goed zijn, maar qua afwerking vind ik ze een stuk minder.
Het kan mij niet bekoren!

Het is aan de kant slecht dat de waarde zo omlaag gaat. Vaak betaald een dealer motor zich wel terug qua garantie en staat etc.
 
Laatst bewerkt:
Geen waterpomp probleem bij mij. Loopt nog allemaal goed, ongeveer 25000 op de teller.

Mbt de import, vanuit Duitsland komen er regelmatig motoren uit de lease. Die hebben drie jaar gelopen en hebben doorgaans weinig gelopen. Prima machines en een stuk voordeliger en een jaar garantie.
 
RichardF; jou tijd komt nog wel😄

Een tante heeft ons deze romper gegeven, dat belooft wel wat. ;)

IMG_20170507_120140535.jpg
 
Ferdy is zeker een betrouwbare kerel, toen hij nog bij Motor Houtrust werkte heb ik diverse motoren bij hem gekocht. 2 jaar geleden is hij voor zich zelf begonnen (Lelimotive) en verkoopt voornamelijk BMW motoren. 2 weken geleden heb ik een K1300GT 2009 met 73500km bij hem gekocht.

Dat klinkt al heel anders dan "een handelaar"... -O-

Maar dan nog - slechts 3mnd garantie op een fiets van 35000,--
 
Dat klinkt al heel anders dan "een handelaar"... -O-

Maar dan nog - slechts 3mnd garantie op een fiets van 35000,--

Helemaal met je eens. Ik wil onbezorgd kunnen rijden.
En geen gedoe als er wat stuk gaat.

Een andere optie is om er een te importeren uit Dld en kijken of BMW Nederland deze garantie ook overneemt. Dat weet ik niet, wie wel?? Met een auto kan het wel, maar een motor????
 
Helemaal met je eens. Ik wil onbezorgd kunnen rijden.
En geen gedoe als er wat stuk gaat.

Een andere optie is om er een te importeren uit Dld en kijken of BMW Nederland deze garantie ook overneemt. Dat weet ik niet, wie wel?? Met een auto kan het wel, maar een motor????
Die twee jaar fabrieksgarantie is in heel europa geldig. Aanvullende garantie niet, en coulance geeft BMW NL ook niet op een fiets die zij niet hebben geleverd (logisch).
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag (5 mei) de 20000km grens bereikt en sinds 13 april er bijna 2000km opgezet. Inmiddels staat de teller al weer bijna op 20600km :D

full


Check ook de fuel indicator en hoeveel ik al op die tank heb gereden (trip 1) ;)


Een tante heeft ons deze romper gegeven, dat belooft wel wat. ;)

[afbeelding]



LEUK !

Mijn dochter is inmiddels 11. Paar weken geleden deze IXS helm bij goedhart gekocht. Helemaal top..
"Meis.. we gaan nu naar links en we gaan schuin" - nou - dan gaat ze er echt voor zitten.. Koppie naar *de juiste zijkant* en gaan.. Leuk..
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt al heel anders dan "een handelaar"... -O-

Maar dan nog - slechts 3mnd garantie op een fiets van 35000,--

De K1600GT was van 2013 en werd dacht ik voor € 16.950,00 aangeboden, over het algemeen ligt het prijs niveau bij Lelimotive lager dan bij de dealer.
Voor de rest is een ieder uiteraard vrij om te kopen waar hij/zij wilt.
Een nieuwe motorfiets zou ik ook bij de dealer kopen maar na een aantal nieuwe BMW's ga ik nu voor gebruikte exemplaren en niet meer bij de dealer.
 
Laatst bewerkt:
Je rijdt wel zuinig Shades! Ik zit nu op 5.8 gemiddeld. Ben ik tevreden mee.

Het schijnt dat ik kleurcode N38 heb light grey.
Klopt dat?
 
Gaat goedkomen Rwin!

Zal blij zijn als de topkoffer in kleur is. Voor schadebedrijven is het schijnbaar lastig om het in een originele bmw kleur te spuiten. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik heb een motorspuiter achter de hand. Dus het moet goed komen😊
 
Je rijdt wel zuinig Shades! Ik zit nu op 5.8 gemiddeld. Ben ik tevreden mee

Op de snelweg en bij hard optrekken wordt hij ook minder zuinig hoor. Ik ben gewoon relaxed aan het rijden. Rollen, niet rammen. Dat laat ik over aan de gixxer-boys. Maar het is echt niet zo dat ik truttig rij hoor :) of toch wel? :/
Boeie. Ik heb het heel erg naar mijn zin op deze fiets. Ik word er heel gelukkig van.

Vorige week op koningsdag ook getankt.. Toen was mijn verbruik echt laag....
 
Laatst bewerkt:
Houd je ook het werkelijke verbruik bij? Dus getankte liters / gereden km? BC is vaak wat optimistisch (geeft lager aan dan werkelijk verbruik).

Daar heb je gelijk in, werkelijk bijhouden is het beste. Ik heb volgens mijn K1600 een gemiddelde van 5.6
Ik ga volgende keer kijken wat erin gaat en daar op rekenen. Dat scheelt altijd met de boordcomputer.

Ik rij net als Shades ook netjes hoor. Af en toe even doortrekken en de rest met het verkeer mee. Ik blaas heel de dag al op de dienstmotor😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan