Het grote BMW K1600 topic deel 2

Hey, goedemorgen.
Wie van jullie heeft een garmin 590/595 in gebouwd in de K ipv de NaviV?
Zijn er foto's van, en hoe zit het met het afdek plaatje, want de opening zal wel groter zijn?
 
Ik weet het niet, omdat die VI meer naar rechts zit, kan zijn natuurlijk.
Maar de Garmin is duidelijk groter.
 
Ik heb de nav 6 en die valt iets weg aan de rechter kant maar het maakr echt niets uit hoor tenzij je met je handschoenen tijdens het rijden het mini dashboardne wilt wijzigen. Er gaat sowieso geen zichtbare informatie verloren. En dingen wijzigen of kutten met je navi tijden het rijden is ook niet slim... gewoon nav 6 erin (of de non bmw branded)
 
Volkomen kut is wel erg kort door de bocht, maar ook de Pilot Road 4 met een hoge load index hebben het probleem met cuppen op de 1600.
En idd zit er dan nog snel een 3-4mm op; dus ruim voordat ze versleten zijn.
Ik ben niet verder gekomen als 6500km met het setje, toen was ik het zat.



Je hebt voor de zware fietsen andere versies van dezelfde band. Als je een normale versie van wat voor band dan ook onder eenieder welk R/K model monteert gaat ie gegarandeerd cuppen.

Heb zowe dealers als bandenboeren met regelmaat de gewone versie onder dergelijke fietsen zien monteren. Even dubbelchecken dus of je de juiste versie eronder hebt voor je een band afserveert als 'volkomen kut' omdat ie cupt.
 
En ben je er al uit welke banden onder de Beemer gaan komen ?

Nee nog steeds niet. We moeten de banden even op een rijtje zetten. Ik heb geen overzicht meer.

Ik heb nu Michelin Pilot Road 4GT. Die bevallen goed. Heb er nu 6000 mee gereden en ze zaten er al onder toen ik mijn K kocht. Dus schat toch richting de 8000 a 10000.
 
Ik ben niet verder gekomen als 6500km met het setje, toen was ik het zat.
Dit herken ik helemaal niet. Ik heb sinds kort nieuwe Dunlops en die sturen wel wat soepeler, maar dat heb je altijd met nieuwe banden. Ik vond die Michelins ook prima rijden, heb er 12.000 op gereden.
 
...heb dan wel geen K/GT, maar was het laatste setje (eenzelfde set 3x geprobeerd) Michelin Pilot Road 4 ook spekzat, voordat ze op waren...

...na lang wikken en wegen een setje Dunloppen er onder, en alsof de RT een andere fiets werd...

...achterband van de Dunlop (bijna 6000 km) begint nu ook iets te cuppen, maar eigenlijk is dat alleen hoorbaar, absoluut niet voelbaar...

...terwijl de PRoad4 echt dramatische omgangsvormen aan begon te nemen... :/
 
Mijn accessoire stekker in mijn afsluitbaar klepje laadt niet op?
Is voor usb en een iPod stekker.
 
Tijdens een vakantie heb ik regelmatig m'n GoPro opgeladen via de USB-aansluiting. Dat ging prima.

Kan je wel muziek afspelen vanaf een USB-stick?
 
Doe eigenlijk niets anders dan muziek via een usb-stick. Zeker in het buitenland; ben niet zo'n fan van Duitse, Franse of Italiaanse volksmuziek.Mooie is dat je met de controller door de nummers kunt scrollen en dat in het dashbord de uitvoerend artiest staat.

In de Dolomieten toch weer problemen gehad met een warmlopende motor. Met buitentemp van 30gr, filerijden en een licht stijgende weg, liepen de blokjes in rap tempo tot in het knipperend rood. Zodra je dan boven de 3000 rpm en een beetje vaart kon maken, kwam je weer in de 6-7 blokjes (en minder je billen bij elkaar). Is nu al de tweede k1600 waar ik dit mee heb. Volgens de dealer volgende keer eerst even langs gaan om de radiator schoon te laten spuiten. Lijkt toch een ontwerpprobleem.
Een van de nare karaktertrekjes van miss January (net als de CJIB-verslaving....), verder nog steeds uitermate tevreden.

Verder dik tevreden met de Metzeler Roadtec interact Z8. Doe er gemiddeld 10k per setje mee.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Als je radiateur niet dicht zit met rommel, dan zit er allicht lucht in je koelsysteem. Recentelijk een kleppenbeurt laten uitvoeren toevallig?
 
Kun je toch zo'n 5 of 8 liter hogedruk plantenspuit voor nemen? Zet je de vernevel kop op een dunne rechte straal. Met 1 à 2 vullingen moet je de radiator toch wel veilig schoon kunnen krijgen....
 
Tijdens een vakantie heb ik regelmatig m'n GoPro opgeladen via de USB-aansluiting. Dat ging prima.

Kan je wel muziek afspelen vanaf een USB-stick?

Ik heb geen radio.
Maar wel de voorbereiding en de stekker. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?.
Als dit niet zo is, ga ik langs bij de dealer.
 
Tijdens een vakantie heb ik regelmatig m'n GoPro opgeladen via de USB-aansluiting. Dat ging prima.

Kan je wel muziek afspelen vanaf een USB-stick?
Ja, dat kan. Ik had standaard in het linkervakje een usb-stick aangesloten.

Om via de display ook muziek op album, artiest, enz. te kunnen selecteren, moet je je MP3 bestanden hebben voorzien van die info (op de computer, bv met MediaPlayer) en moet je op de USB-stick mapjes maken BMW1, BMW2, enz. waar je de MP3 bestanden in plaatst (geen submappen nodig).
 
Iedereen weer terug van zomerreces?

Ik heb gisteren die "kofferinnertaschen fur bmw" besteld die een paar pagina's eerder werden aangeraden. Ben benieuwd. Aardige mensen en de tassen zagen er goed uit. Ze stuurde zelf een test mee (pdfje) dat gemaakt is door een duits motorblad..

Ben benieuwd


En over die banden.. Ik heb de dunlop roadsmart 3 en na bijna 8000 is de achterband nog goed te noemen (zit bij mij zelf een parapluutje in) en de voorband is qua profiel op zicht nog goed maar beginnen zeker sporen van cuppen te vertonen. Heb profieldiepte niet gemeten ofzo.

Ben goed tevreden over de dunlops.
 
Laatst bewerkt:
Haha. Inderdaad, een pdf met de test en wat reclame over hun keramiek handeltje of zoiets 😎

Zeker vriendelijke mensen en goede tassen, heb ze er al besteld voor gs, k1600 en vorige week voor de rt Lc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan