Het grote BMW K1600 topic deel 2

Volgende week doet de K t weer normaal. Startschakelaar kapot, print waarschijnlijk. Komt ook n nieuwe op de linkerkant, voorzorg. Coulance BMW. Toch dus!!
 
Volgende week doet de K t weer normaal. Startschakelaar kapot, print waarschijnlijk. Komt ook n nieuwe op de linkerkant, voorzorg. Coulance BMW. Toch dus!!

Het is te hopen,BMW kennende, kan het nog wel eens tegenvallen.
 
Ik kan het zo snel niet vinden, maar rijdt de BMW die al maanden bij de dealer stond/staat met een gebroken as inmiddels alweer?
 
Ik kan het zo snel niet vinden, maar rijdt de BMW die al maanden bij de dealer stond/staat met een gebroken as inmiddels alweer?
Nope. En precies vandaag is de "verjaardag" dat hij stil staat. Exact op de dag af een jaar geleden heb ik hem bij de dealer gebracht.

Ik moet nog eens effe een verslagje typen wat er in de afgelopen maanden allemaal is gebeurd. Het was een beetje een rollercoaster van hoop naar de volgende teleurstelling. En nu heb ik weer hoop binnenkort op een rijdende K1600GT te zitten, maar ik geloof het pas als het zover is...
 
Belachelijk eigenlijk, onafhankelijk van het merk, dat een motor door een klein onderdeel gewoon niet meer kan rijden of gerepareerd kan worden.

Hoezo hoop op een K1600GT te zitten, heb je een andere gekregen, of lijkt het erop dat hij gemaakt kan worden?
 
Belachelijk eigenlijk, onafhankelijk van het merk, dat een motor door een klein onderdeel gewoon niet meer kan rijden of gerepareerd kan worden.
Dat het een absurde situatie is was iedereen 10 maanden geleden al met mij eens. Maar nu, wat is de overtreffende trap van absurd?
Hoezo hoop op een K1600GT te zitten, heb je een andere gekregen, of lijkt het erop dat hij gemaakt kan worden?
In het "kort":
Midden maart werd er opeens een as geleverd. Die bleek echter niet te passen. Waarom is mij niet duidelijk. Het bestelnummer klopte, was door BMW zelf aan mijn dealer doorgegeven. Maar er zijn in de loop van de jaren verschillende versies geweest van de as, onder het zelfde bestelnummer (A en B versie o.i.d.). Of het is gewoon een productie fout geweest. Ok, over op plan B: Complete bak vervangen, waarbij BMW de extra kosten voor zijn rekening zou nemen. Die stond op levering midden april, dus daar kon ik nog wel op wachten na zo'n lange tijd. Maar een week voor levering werd die datum verzet naar levering in augustus. Hmm :( ... Plan C: Er stond ergens een bak (+blok) uit een schade motor. Deze bleek echter ook al beschadigingen te vertonen aan de 1e versnelling na levering en inspectie bij de dealer. Die wilde de dealer dus niet monteren, want die zou het ook geen 10K meer uithouden. Plan D, waar BMW begin vorige week mee is gekomen: de schade bak nu monteren, zodat ik voorlopig kan rijden, en in augustus als de nieuwe bak er is, deze omwisselen. Het was echter nog niet duidelijk wie er voor de extra kosten op gaat draaien. Het lijkt mij dat ik of mijn dealer dat niet is. Maar BMW wil nu eerst een kosten specificatie hebben... Wordt vervolgt.
 
Ik rij op dit moment met de Dunlop Roadsmart III.
Stuurt licht en direct zonder in de bocht te vallen en is snel opgewarmt. Ook in de regen een zeer stabiele band die veel vertrouwen geeft. Ik vind het een aanrader.

Ik heb net voor de winter ook (weer) de Dunlop Roadsmart III er op gezet. Afgelopen weekend een rondje Utrecht > Aken > Kaiserslautern > Winterberg > Osnabruck > Utecht gemaakt (kleine 1500km). Wonder boven wonder alleen 's ochtends rond Winterberg wat spetters gehad. Heel veel gestuurd en deze banden geven me vertrouwen. Zelf zo veel dat ik de stepjes aan de grond heb gehad (niet geheel gepland).

Ik acht de kans vrij groot dat wanneer ze op zijn ze er weer onder komen. Ik rijd op 2,9 2,9 - warm zijn ze dan 3.0 (er ze warmen inderdaad lekker snel op).

@wvv
Hoeveel gezeik kan je nog verdragen?
 
Laatst bewerkt:
@wvv
Hoeveel gezeik kan je nog verdragen?
Mijn geduld was al lang op, maar ik zelf heb eigenlijk geen opties hier in...

Maar vorige week dinsdag kwam het bericht van BMW dat er bij de fabriek (opeens?) bakken van het oudere type (23008531100) beschikbaar waren. Daar is er dus direct 1 van besteld. En die is vandaag bij de dealer gearriveerd. De werkplaats zit echter al min of meer vol met afspraken (seizoensdrukte), dus of hij voor het weekend al klaar is, ga ik niet op rekenen... Mijn geduld wordt dus nog even op de proef gesteld...
 
. De werkplaats zit echter al min of meer vol met afspraken (seizoensdrukte), dus of hij voor het weekend al klaar is, ga ik niet op rekenen....

Het probleem is ook, dat de werkplaats om 5 uur al dicht gaat, en er zo een hoop werk blijft liggen. Als de heren monteurs eens een keer een paar overuren zouden maken dan is er niks aan de hand, en kan jij mooi voor het pinksterweekend weer gaan toeren op je K1600 met de nieuwe versnellingsbak. :Y
 
Het probleem is ook, dat de werkplaats om 5 uur al dicht gaat, en er zo een hoop werk blijft liggen. Als de heren monteurs eens een keer een paar overuren zouden maken dan is er niks aan de hand, en kan jij mooi voor het pinksterweekend weer gaan toeren op je K1600 met de nieuwe versnellingsbak. :Y
Dat zou mooi zijn, maar ik weet niet hoe het daar aan toe gaat...
 
Mijn geduld was al lang op, maar ik zelf heb eigenlijk geen opties hier in...

Maar vorige week dinsdag kwam het bericht van BMW dat er bij de fabriek (opeens?) bakken van het oudere type (23008531100) beschikbaar waren. Daar is er dus direct 1 van besteld. En die is vandaag bij de dealer gearriveerd. De werkplaats zit echter al min of meer vol met afspraken (seizoensdrukte), dus of hij voor het weekend al klaar is, ga ik niet op rekenen... Mijn geduld wordt dus nog even op de proef gesteld...

Serieus gedoe...

Hopen dat nu inderdaad het einde van de sores in zicht is

Van het weekend (do t/m ma) in de Vogezen geweest. Deze foto vind ik zelf errug mooi. Was een overwegend droog weekend alleen zondag totaal zeik geregend. Regenpak deed zijn werk wel goed trouwens. Wel een verschil want zaterdag was het 27gr en zondag op Col du Ballon d'Alsace 5gr maar fun was er niet minder om!

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi sinds een paar jaar eindelijk weer een motor en dus weer terug op het forum.
Sinds gisteren een K1600GT uit 2015 in mijn bezit...... Superblij mee....

Alleen verzekeren is blijkbaar een ramp.......
ik heb er nu 12 gehad en er zijn er 2 die het wel willen doen maar tegen prijzen waarvan je na een jaar een andere zou kunnen kopen.

Net de laatste poging online gedaan bij de europeesche, en die zegt in een automail terug dat ik iig voorlopig verzekerd ben.......

Iemand nog tips hiervoor?

fe798654f48b2fdab8d8caa211c6fffd
 
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst.

Ik heb mijn motor via de bedrijfsverzekeringen meeverzekerd maar de prijs is idd niet mals.

Je zou het kunnen proberen via de KNMV.
 
Thx...

Knmv wil niet want ik zit 9 hele euro's over het maximum catalogus bedrag 🤦‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Daar, zit ik met mijn bedrijfsauto. Willen alleen allrisk doen voor bijna 300pm.
En nee op het bedrijf wil ik hem niet zetten.
 
Ik heb het even nagekeken en ik zit bij de Europeesche.
Kost mij ongeveer € 1.200 p/jaar voor All risk en 3 jaar lang aankoopbedrag terug.

Dit vond ik al een wereldbedrag, moet wel zeggen dat ik nog niet mijn volledige noclaim heb daar ik ook een heropstapper ben sinds 2012 en nog niets had opgebouwd.
 
Serieus gedoe...

Hopen dat nu inderdaad het einde van de sores in zicht is
Vandaag na 1 jaar en 22 dagen om 17:30 heb ik hem eindelijk weer op kunnen halen.

Het was wel weer even wennen, mijn spiergeheugen voor de bediening en het stuur gevoel met de motor was totaal verdwenen, zo leek het tenminste de eerste kilometers. En hoe werkte die 'menu' bediening ook al weer? Het was als of ik de eerste kilometers op een nieuwe motor reed. ;)

Maar na een tiental kilometers kwam het gevoel toch wel weer terug. En man wat is die 6 cilinder toch een heerlijk soepele motor (en gevaarlijk voor je rijbewijs ;)). Dat was dus weer genieten!

Het klinkt misschien dramatisch, maar het voelt toch echt of in een jaar van mijn leven noodgedwongen verspild heb op "minderwaardige" motoren... Ik heb de komende tijd dus nog wat in te halen. *D :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan