Het grote BMW K1600 topic deel 2

zou motorarena een belgisch zijspan inuilen ? :]

Denk dat je een zijspan beter op Marktplaats (o.i.d.) kunt zetten, c.q. los van de aankoop. Is een veel kleinere doelgroep (van liefhebbers), dus voor een handelaar minder interessant.

Bovendien, zonder inruil kan er wellicht wat van de prijs af van de nieuwe tweewieler ;-)
 
Gespot rond 18:45u op de A15 thv Sliedrecht.

Bordeau rode met koffers behangen K1600.
Rijder in het zwart.

Tip: met je rijstijl wek je nogal wat ergenis op, het kleven, afsnijden en slalommen tussen auto’s door van de 1e naar de 2e rijbaan en visa versa is echt nergens voor nodig :N
 
Wat zijn zo'n beetje de beste remblokken voor een K1600GT ?
De mijne heeft nu 29k gelopen en krijgt volgende maand een beurt. Banden laat ik zelf doen, en als het zaakje dan toch los ligt kan ik er net zo goed nieuwe remblokken in laten zetten.
 
Beter als in betere remkracht (meer 'bite') en beter doseerbaar. De OEM blokken zijn ook wel prima, maar via de dealer flink aan de prijs. De gesinterde blokken van TRW Lucas zijn daarom en twee opzichten beter: èn voor het remmen èn voor de portemonnee...

En qua slijtage van de remschijf: niet merkbaar/meetbaar meer dan met OEM blokken.
 
Ik heb een schakelprobleem, heeft iemand van jullie dat misschien ook? Als ik opschakel van 1 naar 2 moet ik af en toe meerdere keren aanzetten om 'm in zijn 2 te krijgen. Heb al zo'n verloopstuk bij Wunderlich gekocht om de grip bij de schakelpook wat te vergroten, maar het blijft af en toe terugkomen.
 
Ik heb een schakelprobleem, heeft iemand van jullie dat misschien ook? Als ik opschakel van 1 naar 2 moet ik af en toe meerdere keren aanzetten om 'm in zijn 2 te krijgen. Heb al zo'n verloopstuk bij Wunderlich gekocht om de grip bij de schakelpook wat te vergroten, maar het blijft af en toe terugkomen.
Geen last van. Kan het schakelpedaaltje wel de gehele bedoelde slag maken?
 
Ik heb er ook geen last van maar komen de koppelingsplaten wel helemaal vrij, zit er niet teveel water in je koppelingsvloeistof waardoor e.e.a niet vrij komt omdat water meer indrukbaar is dan de koppelingsolie.
 
Wat gebeurt er precies als je opschakelt? Valt hij terug in de neutraal, of blokkeert het pedaal? En heb je een (BMW of aftermarket) quick shifter?
 
Ik heb mijn nieuwe K1600GT binnen en daar heb ik Akra`s onder laten zetten, dus ik heb nu een set splinter nieuwe uitlaten over. Iemand interesse ?
 
Ik heb mijn nieuwe K1600GT binnen en daar heb ik Akra`s onder laten zetten, dus ik heb nu een set splinter nieuwe uitlaten over. Iemand interesse ?

Bewaren voor als je de motor weer verkoopt of inruilt. Akra's verkoop je makkelijker denk ik.
 
Ik heb mijn nieuwe K1600GT binnen en daar heb ik Akra`s onder laten zetten, dus ik heb nu een set splinter nieuwe uitlaten over. Iemand interesse ?
Ik heb ook nog een setje liggen van een 2012 K, mocht de belangstelling overweldigend zijn! ;)

Ik heb overigens nooit spijt gehad van de aanschaf van de Remus set. Ik rijd altijd met veel genoegen door tunnels. Soms zoek ik ze zelfs op als ik er in de buurt ben... 8-)
 
Wel last van: banden ..

Even spuien: circa 4 weken geleden langs de dealer voor een bandenwissel, voor en achter. Helaas bleek de achterband niet voorradig bij de importeur, dus alleen een voorband gewisseld. Die was sowieso het hardst aan vervanging toe, dus soit. Week later terug voor de inmiddels gearriveerde achterband. Helaas in de tussentijd geconstateerd dat mèt de nieuwe voorband een onbalans kwam: trillingen vanaf 120 km/u, zoals bij een hoogteslag. Voorwiel werd dus ook meteen opnieuw gebalanceerd.
Fijn, eindelijk en set nieuwe bandjes compleet. Onderweg naar huis: trilling vanuit het vooronder was er nog steeds, en in ergere mate. Aldus, na telefonisch overleg besloot de dealer een nieuwe voorband te laten aanrukken, want vermoedelijke fabricagefout (kan gebeuren, 1 keer eerder meegemaakt). Gelet op de nabij halve kilogram balanceerlood die op m'n voorvelg was geplakt kan ik niet vermijden te denken dat de monteur zelf ook een beetje argwaan had kunnen krijgen bij die band ...
Enfin, weer een week later retour dealer voor de nieuwe voorband, en superblij huiswaarts, want garantie én de trilling was verdwenen. Dus nu helemaal klaar. Toch? Neuh: zojuist ontdekt dat er een spijker in m'n nieuwe achterband zit. Als het meezit kan ik morgen terecht voor een nieuw exemplaar, en dan ben ik toch al met al 4 weken bezig voor 2 bandjes, maar dan heb je ook wat 8-)

Ziezo, dat is eruit, moest ik even kwijt _O- en nu maar hopen dat het na morgen weer even rustig is op het bandenfront, en dat er weer normaal gereden kan worden.

@wvv hoe bevallen de Pirelli's bij jou?
 
Wel last van: banden ..

Even spuien: circa 4 weken geleden langs de dealer voor een bandenwissel, voor en achter. Helaas bleek de achterband niet voorradig bij de importeur, dus alleen een voorband gewisseld. Die was sowieso het hardst aan vervanging toe, dus soit. Week later terug voor de inmiddels gearriveerde achterband. Helaas in de tussentijd geconstateerd dat mèt de nieuwe voorband een onbalans kwam: trillingen vanaf 120 km/u, zoals bij een hoogteslag. Voorwiel werd dus ook meteen opnieuw gebalanceerd.
Fijn, eindelijk en set nieuwe bandjes compleet. Onderweg naar huis: trilling vanuit het vooronder was er nog steeds, en in ergere mate. Aldus, na telefonisch overleg besloot de dealer een nieuwe voorband te laten aanrukken, want vermoedelijke fabricagefout (kan gebeuren, 1 keer eerder meegemaakt). Gelet op de nabij halve kilogram balanceerlood die op m'n voorvelg was geplakt kan ik niet vermijden te denken dat de monteur zelf ook een beetje argwaan had kunnen krijgen bij die band ...
Enfin, weer een week later retour dealer voor de nieuwe voorband, en superblij huiswaarts, want garantie én de trilling was verdwenen. Dus nu helemaal klaar. Toch? Neuh: zojuist ontdekt dat er een spijker in m'n nieuwe achterband zit. Als het meezit kan ik morgen terecht voor een nieuw exemplaar, en dan ben ik toch al met al 4 weken bezig voor 2 bandjes, maar dan heb je ook wat 8-)

Ziezo, dat is eruit, moest ik even kwijt _O- en nu maar hopen dat het na morgen weer even rustig is op het bandenfront, en dat er weer normaal gereden kan worden.

@wvv hoe bevallen de Pirelli's bij jou?
Vervelend, maar toch een goede service van de dealer.
 
@wvv hoe bevallen de Pirelli's bij jou?
Ja die bevallen nog steeds prima. Na ruim 1200 km er op te hebben gereden, is het lekkere sturen van nieuwe banden gevoel er nog steeds. Dus misschien was het niet alleen het effect van de overgang van de vierkante Michelin's naar de nieuwe Pirelli's, maar sturen de Pirelli's gewoon beter.

Een ander opvallend effect, maar wat niet direct aan de banden hoeft te liggen, is dat mijn gemiddelde benzine gebruik wat omhoog is gegaan de laatste 3 tankbeurten sinds de nieuwe banden er op zitten. Van voorheen bijna 1:17 naar nu onder de 1:16. Maar er is gelijk met de banden wissel ook een beurt uitgevoerd, en de remblokjes zijn vervangen. En het zou ook aan mijn rijgedrag kunnen liggen (omdat ze zo lekker sturen ;))...
 
Ik ga morgen naar de seizoensopening bij Schneider in Voerde (bij Wesel). Dan laat ik een prijsopgave maken voor een 30.000 beurt, een set Pirelli's en het laten spuiten van de topkoffer in de originele kleur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan