Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik zag gisteren bij de Dealer, model 2019 van de BMW System 7 Carbon helm staan.
ik heb m even snel bekeken en op m'n hoofd gehad en ontdekte wel een paar wijzigingen.
Er is nu een mogelijkheid om het vizier bij het sluiten, dmv een nokje in de rand van het kinstuk, nog een laatste "klikje" te geven
waardoor het vizier nu echt vergrendeld kan worden.
Een beetje zoals bij Schuberth.
Ook is de pasvorm iets gewijzigd waardoor de wangstukken minder op de kaak drukken.
Het uiterlijk en de kleuren zijn verder niet gewijzigd.
Of heeft iemand nog iets anders ontdekt?
 
Iemand ervaring met de Remus Hexacone voor de K1600?
Ik heb de Remus dempers onder mijn vorige K1600gt gehad en was er uitermate tevreden over.
De db-killers heb ik via de importeur voor een andere versie vervangen en toen was het geluid helemaal perfect.

Menigmaal met een grote smile door een tunnel geblazen.
Op mijn nieuwe K1600gt heb ik ze nog niet gemonteerd maar dit gaat wel gebeuren.

Ik kan ze aanbevelen.
 
Vanmorgen (vijf voor acht ofzo) reed ik in Utrecht op de Weg der Verenigde Naties achter een K1600 - aan de chrome strip op de topkoffer vermoed ik dat het een gtl was - iemand van hier?

Afgelopen weekend in de elzas geweest. Mooi sturen. Zaterdag was het daar wel slecht - veel regen en de dunlops hielden het prima. Na een uurtje verdween de angst die tussen de oren zat en gingen we eigenlijk net zo hard door de bochten als op droog.. Lang leve pinlock, gore-tex en handvatverwarming..
 
Ooit wel een keer, ja :+_O-

Andere vraag:
Is het mogelijk de mistlampen tegelijk met de DRL te laten branden ? Ik kan ze nu alleen inschakelen met het dimlicht.
Op mijn vorige motor (R1200GSA LC) was dit namelijk wel het geval.

Moet kunnen, moet je ergens in het menu bij voertuig je lampen handmatig zetten.
 
Even een korte vraag, past de topkoffer van een RT ook op de K1600? Bedoel dan het model zonder tweede remlicht erin gemonteerd (of de ruimte daarvoor).
 
De LC denk ik, zit dus verschil in de koffer voor een OC? En op slot moet dan handmatig, vindt ik niet zo'n probleem (mss. even wennen).
Maar heb ook wel eens gehoord dat de bagagerekken voor de RT anders zijn dan de langere van de K? Kan iemand dit bevestigien
 
Mijn topkoffer komt van een R1200RT oud model en past op mijn K1600GT van 2017.


De LC denk ik, zit dus verschil in de koffer voor een OC? En op slot moet dan handmatig, vindt ik niet zo'n probleem (mss. even wennen).
Maar heb ook wel eens gehoord dat de bagagerekken voor de RT anders zijn dan de langere van de K? Kan iemand dit bevestigien
 
Iemand hier interesse om de domein naam k1600gt.nl over te nemen? De K1600 is hier weg, en ik deed er eigenlijk toch al bijna niets mee...
 
Iemand hier interesse om de domein naam k1600gt.nl over te nemen? De K1600 is hier weg, en ik deed er eigenlijk toch al bijna niets mee...

Waar werd dat domain voor gebruikt en wat versta je precies onder "overnemen" - ik heb op zich wel interesse maar ik doe niet mee aan exorbitante overname bedragen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen, heb nog niet zo lang de K1600. Hiervoor een s1000xr gereden, daar had ik altijd pirelli onder wat goed beviel, nu zoek ik een band voor de K 1600. Zoek een band met veel grip, keer sneller vernieuwen maakt me niet uit.... wat is volgens jullie de beste band in dit geval?
 
Terug
Bovenaan Onderaan