Het grote BMW K1600 topic deel 2

Altijd welkom he shades, Utrecht is wel een eindje van Antwerpen. Ongeveer 140 km? Ik zou je de gruwel van onze slechte wegen willen besparen en eerder jouw kant uitkomen op een keertje. Ik doe ook al wel eens een toertje Veerse meer of Zeeland en dan terug naar huis omdat ik daar vroeger veel gesurft heb. Buiten de betere wegen in Nederland vind ik het bij jullie trouwens veel mooier dan bij ons. Het is niet te geloven dat België strenge urbanisatie wetten hanteert, een zootje ongeregeld is het hier en de gezelligheid is ver zoek in onze woon gebieden, dat is in Nederland wel anders😉

140km is prima maar hoor alleen 140 heen en terug en een rit haha - dat wordt een hotelletje. Maar een Noord-Brabant rit is misschien slimmer ja - daar kom ik toch niet zo vaak. Anderzijds. Zuid-België ben ik nog nooit geweest. Het is altijd Luxembourg, Sauerland of de Eiffel. Volgens mijn moet de driehoek Mons, Liege, Aarlen (Ardennen ? :D) erg mooi zijn. Misschien mooien er een all-road maar ach.. Gaat vooral om opsnuiven van de natuur, omgeving.

Meer Belgische dagtrips dan dit heb ik niet gemaakt omwille van de afstand inderdaad. Even op en neer is er niet bij.

1400517



@SLIJKMOTO Gefeliciteerd :)
 
Ja ‘t ligt aan die kleine... proficiat slijkmoto 8-)

aan Frank; ik heb ‘t precies wel te snel gelezen je eerste bericht. Ik had begrepen dat je aan 200km naar huis was gereden. Dus m’n reactie was wel wat overhaast & overdreven ja.

edit: (en nu dus niet van toepassing op Frank zijn bericht) Als je stoer doet online dat je aan 200kmh over de snelweg gaat vind ik wel dat je tegen dergelijke tegenkanting moet kunnen.

Net zoals iemand die dan tegenkanting geeft ook tegen de moraalridder reacties moet kunnen. Dat kan ik wel.
 
Dank voor de gelukwensen...
Overigens, en dat is het laatste dat ik erover wil zeggen : ofschoon ik geen K1600GT bezit, en hier dus niet thuishoor, maar wel de avonturen van de ex-Versys 1000-man Frank nog even wilde volgen, vind ik de gemoedelijke sfeer van dit topic wel tof.
Ik krijg immers meer en meer een hekel aan het venijnige gesnauw en de persoonlijke (anonieme en dus laffe) aanvallen, die vele andere topics helaas ontsieren... .
Vandaar dat ik ook jouw reactie op Frank's enthousiast relaas over hoe moeiteloos zijn nieuwe aanwinst ook de 200 km/u aankan "jammer" vond. Die heb je inmiddels genuanceerd.
Ziezo, hiermee heb ik dan mijn finaal ei op dit topic gelegd, tenzij ik tenslotte ook overstag ga en toegeef aan het Nirwana der 6-cilinder motorfietsen... :)
Veel rijplezier, jullie allen !
 
Laatst bewerkt:
Ja ‘t ligt aan die kleine... proficiat slijkmoto 8-)

aan Frank; ik heb ‘t precies wel te snel gelezen je eerste bericht. Ik had begrepen dat je aan 200km naar huis was gereden. Dus m’n reactie was wel wat overhaast & overdreven ja.

edit: (en nu dus niet van toepassing op Frank zijn bericht) Als je stoer doet online dat je aan 200kmh over de snelweg gaat vind ik wel dat je tegen dergelijke tegenkanting moet kunnen.

Net zoals iemand die dan tegenkanting geeft ook tegen de moraalridder reacties moet kunnen. Dat kan ik wel.
Je hebt zowieso gelijk Hans, en zo gauw voel ik me echt niet in mijn kont gebeten hoor😉
 
Dank voor de gelukwensen...
Overigens, en dat is het laatste dat ik erover wil zeggen : ofschoon ik geen K1600GT bezit, en hier dus niet thuishoor, maar wel de avonturen van de ex-Versys 1000-man Frank nog even wilde volgen, vind ik de gemoedelijke sfeer van dit topic wel tof.
Ik krijg immers meer en meer een hekel aan het venijnige gesnauw en de persoonlijke (anonieme en dus laffe) aanvallen, die vele andere topics helaas ontsieren... .
Vandaar dat ik ook jouw reactie op Frank's enthousiast relaas over hoe moeiteloos zijn nieuwe aanwinst ook de 200 km/u aankan "jammer" vond. Die heb je inmiddels genuanceerd.
Ziezo, hiermee heb ik dan mijn finaal ei op dit topic gelegd, tenzij ik tenslotte ook overstag ga en toegeef aan het Nirwana der 6-cilinder motorfietsen... :)
Veel rijplezier, jullie allen !

Het is hier ook wel relax - we houden allemaal van de fiets waarvoor we hebben gekozen. We praten er graag over en daar past helemaal geen afzeikimago bij. Ik kom er ook ronduit voor uit dat ik tijdens ritten meestal een van de langzaamste ben, maar ook weer niet vies van een stukkie stevig bochten rijden. Gewoon, genieten. Daar is die fiets voor. Ik kan met het ZX12-R draadje nog herinneren toen ik nog een 12 had. Veel van die jongens zijn overgestapt op busa's maar omdat het zo'n leuk clubje was werd dat ZX12-R en vrienden. Mooi toch.
Anyhow - welkom :-)

Volgende week?
M.b.t. een gathering van K1600 rijders, wie wil het samen organiseren?

Heb ik iets gemist in de tussentijd? Ben vreselijk druk met verhuizen en al het gedoe wat daar omheen hangt. Is er een datum/plek afgesproken. Lang rondje/Klein rondje?
 
shades: Heb ik iets gemist in de tussentijd? Ben vreselijk druk met verhuizen en al het gedoe wat daar omheen hangt. Is er een datum/plek afgesproken. Lang rondje/Klein rondje?

M.b.t. een gathering van K1600 rijders, wie wil het samen mede-organiseren?

Nog geen tijd/plek afgesproken - gezien de vakantie voor de deur staat, zou het op korte tijd lukken of schuiven we door na de bouwvak?
Nog geen afstand gekozen - gezien onze comfortabele motoren zal een 200 km geen punt zijn.
 
200km is zeker geen probleem. Gaat er meer om dat iedereen die mee wil doen eerst naar dat punt moet komen. Qua locatie moeten we toch al aan Noord-Brabant denken als onze zuiderburen meewillen (Den Bosch lijkt dan het centraalst te liggen maar pin me er niet op vast)
Ik kom op dit moment ook niet verder dan 10 actieve posters in dit draadje. Hoe kleiner de groep hoe makkelijker er iets valt te regelen.
 
Indien ik niets anders heb dan doe ik graag mee.
Afstand is voor mij geen probleem want ik doe soms meer dan 1.000 km op een dag.

Daar heb je zo'n beest van een brommert toch voor.
 
Ik wil ook wel eens een keertje met een groepje K1600gt-tjes mee cruisen. Voor het moment ben ik aan het wachten op mijn gespoten onderste kuip
onderdelen en nu vrijdag moet ik in Charleroi mijn verhoogt zadel gaan halen. Als je dit volgend weekend wil organiseren en het is wat menselijk weer ben ik van de partij. Den Bosch, daar bedoel je s'Hertogenbosch mee zeker he shades😉
 
Indien ik niets anders heb dan doe ik graag mee.
Afstand is voor mij geen probleem want ik doe soms meer dan 1.000 km op een dag.

Daar heb je zo'n beest van een brommert toch voor.

1000km op een dag klinkt meer als "van A naar B" 😳 - da's niet meer een lekker dagje toeren.

Ik wil ook wel eens een keertje met een groepje K1600gt-tjes mee cruisen. Voor het moment ben ik aan het wachten op mijn gespoten onderste kuip
onderdelen en nu vrijdag moet ik in Charleroi mijn verhoogt zadel gaan halen. Als je dit volgend weekend wil organiseren en het is wat menselijk weer ben ik van de partij. Den Bosch, daar bedoel je s'Hertogenbosch mee zeker he shades😉

Jazeker - ook een Den Bosch in België ?
 
1000km op een dag klinkt meer als "van A naar B" 😳 - da's niet meer een lekker dagje toeren.



Jazeker - ook een Den Bosch in België ?
Da zou kunnen, Kapelle op den Bos in ieder geval wel😉. S' Hertogenbosch is volgens mijn routeplanner een 130km van Kontich waar ik woon dus als je daar dan nog een rit van 200km bijtelt is dat goed te doen, 1000km per rit, dat is toch ook wat teveel van het goede voor mijn knoken🤪
 
Hey EcoBoost 182, jij hebt zo keimooie blauwe GT, geweldige kleur vind ik dat😍😍😍

Ik heb de blauwe verkocht aan een maat van mij en heb nu zelf een rode uit 2017
Deze heeft namelijk als extra een achteruit en pro-shift en verder alle opties en bij de koop een km stand van 5.321

Zelf nog wel ledlampen in de grootlichtunits gezet en een TomTom Rider 550 ingebouwd.
Tevens ook Sargent buddyseats gemonteerd en Remus dempers.

Die 1.000 km is ongeveer 500 km snelweg en 500 km toeren door de Ardennen, Luxemburg.
Ook al een keer 1.386 km gereden met daarin nog 5 Alpenpassen.
 
Ik heb de blauwe verkocht aan een maat van mij en heb nu zelf een rode uit 2017
Deze heeft namelijk als extra een achteruit en pro-shift en verder alle opties en bij de koop een km stand van 5.321

Zelf nog wel ledlampen in de grootlichtunits gezet en een TomTom Rider 550 ingebouwd.
Tevens ook Sargent buddyseats gemonteerd en Remus dempers.

Die 1.000 km is ongeveer 500 km snelweg en 500 km toeren door de Ardennen, Luxemburg.
Ook al een keer 1.386 km gereden met daarin nog 5 Alpenpassen.
Azo, dat metallic rood is ook wel mooi😉 de mijne is van 2016 dus moet ik zelf schakelen en dat ding achteruit duwen. Het schakelen vind ik niet erg maar een achteruit is echter geen overdreven luxe als je even niet nadenkt en met de snuit naar beneden parkeert😉Aan de electronica ga ik zelf niets aanpassen want ik heb wat schrik van het canbus systeem. Ben wel benieuwd naar die Sargent buddy Seats. De uitlaten ga ik ook niks aan veranderen want ik vind het geluid perfect nu. 1386 km aan 1stuk rijden, das een hele prestatie😳 Mij zouden ze dan meteen aan de baxter kunnen leggen, hoe oud ben je eigenlijk?
 
Dan ben ik 1 jaartje jonger nog😉en de rest van je uitleg, daar kan ik me ook in vinden. Hopelijk gaat die meeting snel door.
Ik wil jullie we eens ontmoeten 👍
 
Is onderstaande wat? Misschien afhankelijk waar de meeste van ons vandaan komen?

Starten in Den Bosch (McDonalds Rosmalen - Burgemeester Burgerslaan 48, 5245 NH Rosmalen).

Rondje De Peel - lunch in Afferden (Boscafé 't Rimpelt).

Einde ergens in de hoek Asten/Helmond, om samen een hapje te doen? (in Asten bij De Griek/Sushi Mykonos (hier parkeren is wat lastiger/niet in het zicht).
In Helmond bij De Griek (motoren aan de overkant bij de kerk of op een pleintje net uit het zicht).

Dan kunnen onze Zuiderburen gemakkelijker via Eindhoven terug naar BE.

Zal proberen een leuke route te maken of wellicht dat iemand wat suggesties heeft in die regio die voor mij vreemd is, maar heb zelf nog geen passende navigatie op mijn motor....
 
Anders iedereen die mee wil zijn woonplaats opgeven en daar het middelpunt van nemen?
Dan kunnen misschien diverse leden samen oprijden naar de startplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan