Het grote BMW K1600 topic deel 2

We kunnen de 18e aanhouden, of eventueel de 17e?
Of de 25e?

P.S. Er is ook de 17e een tocht van Boxerpower, een toertocht naar/in/rond Yerseke (via een aantal BMW dealers)!
 
Voor mij zijn alle datums haalbaar👍Ik zou alleen niet gaan mengen met boxermotoren,
kwestie om het deze keer eens enkel voor de 6 cylinders te houden. Maar als het jullie beter
uitkomt op 17 augustus, is het voor mij ook goed😉
 
Betreft de weersverwachtingen voor a.s. zaterdag, weet niet of het een goed idee is om een bijeenkomst te houden...
Het weer schijnt niet echt mee te werken, of het regent of het is bloedheet 8-)
Wellicht beter om een andere datum te prikken?
 
Mocht er nog iemand verlegen zitten om een paar H7 LED lampen om het grootlicht te matchen met de rest van de LED / Xenon verlichting...:

https://link.marktplaats.nl/m1444186877
PS Overigens niet helemaal legaal @ NL, al is het argument "verblinding" hier niet echt van toepassing aangezien het op de K1600 enkel het grootlicht betreft (wat je sowieso niet aan hebt als iemand je tegemoet komt ;))
 
Hallo. Ik heb al een tijdje ‘stiekem’ hier rond gekeken maar nu is het toch wel tijd om me even voor te stellen. Mijn naam is Paul en ik woon in Amersfoort. Heb sinds een maand of 3 een GTL. Deze is uit 2018 maar heb hem met 1 km op de klok kunnen kopen bij Motorplaza in Heerenveen. Heb al sinds mijn 18 e motoren gehad, dus haast 40 jaar al hehe. Mijn laatste was een GSA 1200. Jaar of 7 mee gereden maar was op zoek naar wat meer comfort dus vandaar de K1600. Ik zal binnenkort wat fototjes plaatsen. Ga komende maand met de K naar zuid Europa dus gaat ie wat km maken.
 
Dit heb ik met de 3D printer gemaakt om die gaten weg te krijgen. Geïnspireerd op eerdere postings hier maar voor een fractie van de kosten (denk een euro of 2).

23DB4F7B-76D2-4033-8B8B-248EC8C9EA09.jpeg
 
Nu heb ik wel die navigator 6 erop zitten maar eerlijk gezegd vind ik mijn veel minder kostende TomTom die ik toch nog van de GS had liggen een veel fijner ding. Stroomvoorziening heb ik ik gedaan door de zijkap rechts te verwijderen en een gesoldeerde split te maken op de stroomvoorziening die naar de sigaretten plug gaat. Met 2 Navis ga ik niet meer verdwalen hehe.

DCBB2ADB-D7C1-4DD8-BAA4-1A88E610E499.jpeg
A7ACE0B5-96F2-448C-995E-B19415C799B2.jpeg
 
tanktasje is heel leuk 👍
gatenopvuldingkje ook heel leuk ( moet wel de L laten vallen :Y )
ik heb zelf de garmin 660 in de originele houder zitten , maar vindt hem ook niet al te best , met een weinig zon erop zie je er niets van
welkom hier :}
 
Oeps dat van die L is inderdaad een missertje. Maar gelukkig zo hersteld, ff de printer een uurtje laten kachelen en we hebben een nieuw plaatje. Leve de vooruitgang. Die Zumo 660 heb ik ook gehad, was ik ook niet heel gelukkig mee. Op een of andere manier zijn Garmin en ik geen dikke vrienden.
 
Nu heb ik wel die navigator 6 erop zitten maar eerlijk gezegd vind ik mijn veel minder kostende TomTom die ik toch nog van de GS had liggen een veel fijner ding. Stroomvoorziening heb ik ik gedaan door de zijkap rechts te verwijderen en een gesoldeerde split te maken op de stroomvoorziening die naar de sigaretten plug gaat. Met 2 Navis ga ik niet meer verdwalen hehe.

Bekijk bijlage 1418132Bekijk bijlage 1418133
Ik heb de Garmin ook vervangen voor een TomTom Rider 550 en nog geen dag spijt van gehad. Ik had nogal ruzie met mijn Garmin 660 en 590.
 
Welkom PeetjeK63!
Zat ook te kijken naar die houder voor de tanktas, maar vindt het zo industrieel.... klein tasje, grote beugel.
Moet mijn navi ook nog opbouwen op/in de motor, heb een Garmin (in mijn optiek een beter bewegwijzering als TT), maar de 590 wil ik
in de navigatiesleuf hebben krijgen. Iemand een idee, is het een kwestie van de bovenkap verruimen of kap eraf, navi erin, kap erop en niet meer naar om kijken?
 
Welkom PeetjeK63!
Zat ook te kijken naar die houder voor de tanktas, maar vindt het zo industrieel.... klein tasje, grote beugel.
Moet mijn navi ook nog opbouwen op/in de motor, heb een Garmin (in mijn optiek een beter bewegwijzering als TT), maar de 590 wil ik
in de navigatiesleuf hebben krijgen. Iemand een idee, is het een kwestie van de bovenkap verruimen of kap eraf, navi erin, kap erop en niet meer naar om kijken?
Ik ben ook meer een Garmin dan een Tom Tom , op mijn k1200 heb ik de 350 , en neen , die gaat ook niet in de navigatiesleuf
 
Welkom PeetjeK63!
Zat ook te kijken naar die houder voor de tanktas, maar vindt het zo industrieel.... klein tasje, grote beugel.
Moet mijn navi ook nog opbouwen op/in de motor, heb een Garmin (in mijn optiek een beter bewegwijzering als TT), maar de 590 wil ik
in de navigatiesleuf hebben krijgen. Iemand een idee, is het een kwestie van de bovenkap verruimen of kap eraf, navi erin, kap erop en niet meer naar om kijken?
Of je de Garmin in de navigatiesleuf krijgt is vooral bepalend door de dikte van het toestel gezamelijk met de houder. De TomTom heb ik in de navigatieopening geplaatst en doordat deze een verticaal schuifmechanisme heeft om hem op en van de houder te krijgen kan ik hem er ook makkelijk uit halen. Hiervoor heb ik wel de lift moeten verwijderen daar de TomTom inclusief houder dikker is. Als ik het goed heb dan kan je de Garmin van de houder afhalen door de knop in te drukken en hem aan de bovenzijde iets te kantelen. Dit zou betekenen dat je gebruik moet maken van de lift om de Garmin er zonder de kap eraf te halen eruit moet kunnen halen. Dit alles word dus bepaald door de dikte. Om hier dus een zinnig antwoord op te geven zou je dus de diktes van de Garmin en de BMW- navigator met de houders erbij moeten vergelijken. Waar een wil is, is een weg maar indien de Garmin dikker is dan word het een lange weg.
 
Jullie hadden nog een foto te goed van een gemonteerde TomTom Rider 450 in het navigatievak van de BMW.

Dit was door mijn vakantie wat later dan gepland maar hierbij als nog.

1k0.jpg

Hoe heb je deze nu ingebouwd? Kap los, monteren en dan kap erop en niets meer aan doen?
Wil nl. mijn Garmin 590LM erin/erop monteren, weet van de zoom-functie met de Navigator V. Maar de 590LM is een moderner toestel als de Navigator 5.
En voordat ik een gebruikte V of VI koop (wat altijd nog kan), vindt ik het zonde om mijn destijds nieuwe Garmin zomaar weg te doen...
Dus ik sta open voor advies/opties.

P.S. Wel stil hier op met MF hoor...
 
Ben weer terug. Verhuizing gedoe achter de rug en een vakantie.

Ik zag dat iemand op mijn boxer.gs om routes had gevraagd. Ik ga vanavond regelen dat die er op komen te staan.

Is de meeting al geweest ?
 
Nu heb ik wel die navigator 6 erop zitten maar eerlijk gezegd vind ik mijn veel minder kostende TomTom die ik toch nog van de GS had liggen een veel fijner ding. Stroomvoorziening heb ik ik gedaan door de zijkap rechts te verwijderen en een gesoldeerde split te maken op de stroomvoorziening die naar de sigaretten plug gaat. Met 2 Navis ga ik niet meer verdwalen hehe.

Bekijk bijlage 1418132Bekijk bijlage 1418133

Lijkt op de mount van Bike PenR. Die heb ik er ook op zitten. Ik rijd ook gewoon met twee navis rond. De TT 410 en de Garmin 590. Rider is lekker simpel. De garmin gebruik ik vaak om een overzicht te krijgen van de omgeving als ik zonder route rijd en die neem automatisch op wat ik rijd wat erg prettig is. Verder is de garmin zo heel als je van de route afwijkt. Dan weet je hoe de route liep - ideaal als je moet omrijden of een andere route wilt doen ernaast.
 
Hoe heb je deze nu ingebouwd? Kap los, monteren en dan kap erop en niets meer aan doen?
Wil nl. mijn Garmin 590LM erin/erop monteren, weet van de zoom-functie met de Navigator V. Maar de 590LM is een moderner toestel als de Navigator 5.
En voordat ik een gebruikte V of VI koop (wat altijd nog kan), vindt ik het zonde om mijn destijds nieuwe Garmin zomaar weg te doen...
Dus ik sta open voor advies/opties.

P.S. Wel stil hier op met MF hoor...
Ik heb nu een andere K1600gt dan toen op de foto. De voor mij nieuwe is uit 2017 en daar heb ik een TomTom Rider 550 ingebouwd. Hiervoor heb ik de lift verwijderd en op de 4 gaten waar deze op zat gebruikt voor nieuwe zelfgemaakte bevestigingsteunen. Hiervoor heb ik de kap niet verwijderd. Het deksel wat de navigatieopening afsluit als je de lift naar beneden duwt heb ik van de lift afgehaald en aangepast zodat deze de opening weer afsluit zonder gebruik te maken van de lift. Tevens een extra beugel gemaakt voor een schakelaar zodat de liftontgrendelknop nu ook werkt om de kuipruit omhoog te zetten. In deze opstelling kan ik gewoon de TomTom via het navigatieluik verwijderen zonder de complete kap te verwijderen. Nu hoeft dit bij deze TomTom ook niet meer daar de updates nu ook via wifi kunnen.
Indien je het zelf niet ziet zitten om dit te proberen wil ik je best daarbij een keer helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan