Het grote BMW K1600 topic deel 2

de mijne is een 3/ 2012 , die zit er niet meer tussen zeker ?
Specifiek gaat het om de modellen K 1600 GT (OF01/OF11), K 1600 GTL (OF02/OF12), K 1600 Bagger (OF51/OF53) en K 1600 Grand America (OF51/OF53), geproduceerd tussen september 2016 en september 2019, die nu terug worden geroepen.
 
0F01 :Y maar mijn versnellingsbak doet het nog ... en nog ... en nog ... ja, nog steeds ... en nog ... steeds ... tja, ik hou jullie op de hoogte ... :+ (overigens nog geen brief ontvangen van BMW, en gelet op eerdere ervaringen met terugroepacties vind ik dat dan wel weer een beetje raar)
 
Laatst bewerkt:
Wat is het verschil met de versie van na 2012 wat betreft de versnellingsbak? Heeft deze een andere overbrengsverhouding?
 
Wat is het verschil met de versie van na 2012 wat betreft de versnellingsbak? Heeft deze een andere overbrengsverhouding?
Goeie vraag, kan het eigenlijk nergens vinden, behoudens dat er m.i.v. 2017 een ‘Shift Assistant Pro’ (als optie) beschikbaar is, en er een (elektrische) achteruitversnelling op zit.
 
Wat is het verschil met de versie van na 2012 wat betreft de versnellingsbak? Heeft deze een andere overbrengsverhouding?

De verhoudingen zijn nooit gewijzigd:

2,230, 1e versnelling
1,641, 2e versnelling
1,319, 3e versnelling
1,101, 4e versnelling
0,926, 5e versnelling
0,788, 6e versnelling
 
Bij mij is de kogel door de " kerk " , mij gt 2012 met 38000 km staat te koop , het gewicht word mij te groot en daardoor ....
Is eventueel mogelijk om een goede k1200 gt ( 2008 -> ) of goede k1300 gt ( 2010-> ) of GS 1200/1250 voor in te ruilen , alles met niet te veel km

Je kan hem nog niet vinden op advertenties ( heb nog geen zin om hem daar te plaatsen ) enkel hier en misschien op face de book :-)

PS , Belgische motor met onderhoudsboekje
 
Dat stelt mij weer gerust. Was al bang dat ik de stekker niet goed aangesloten had. Moest alles weer los.

Schakelaar was best een gedoe, maar weer gelukt. Ik vind het leuk om dit soort dingen zelf te doen. Genoeg projectjes dus.

Ben ook benieuwd naar de lichtopbrengst van de verstralers!
Volgens mij hoeft ook niet de hele schakelaar aangemeld te worden, maar juist specifiek de ‘ mistlicht-functie’
Motobozzo heeft een relais/schakelunit die via grootlicht schakelaar de mistlampen aan zet dmv dubbelpuls detectie. Hierdoor is geen extra schakelaar nodig. Werkt ook met canbus goed.
 
Ik werd vandaag gespamd om me aan te melden voor "het digitale onderhoudsboekje". Wat is dat - is dat phising of echt iets zinvols?
https // www. digitaalonderhoudsboek. nl
 
Ik werd vandaag gespamd om me aan te melden voor "het digitale onderhoudsboekje". Wat is dat - is dat phising of echt iets zinvols?
https // www. digitaalonderhoudsboek. nl

Onzin, niet invullen... Hoogstwaarschijnlijk opgezet als datafuik met als doel je gericht te kunnen spammen en / of je verstrekte data door te verkopen aan derden (welke je vervolgens gericht kunnen spammen).
 
beste K1600 rijders,
ik rijd sinds vorige week met een K1600GT uit 2014 , er is op de motor een voorbereiding voor gps voorzien, past de navigator 6 erin?? zoniet , welke aanpassingen zijn nodig en wat kost dit ongeveer??
dank bij voorbaat voor jullie antwoorden.
Patne
 
beste K1600 rijders,
ik rijd sinds vorige week met een K1600GT uit 2014 , er is op de motor een voorbereiding voor gps voorzien, past de navigator 6 erin?? zoniet , welke aanpassingen zijn nodig en wat kost dit ongeveer??
dank bij voorbaat voor jullie antwoorden.
Patne
Als het goed is passen Navigators 4, 5 en 6 allemaal op de cradle. Scherm van Nav 5 en 6 is echter iets groter dan dat van de Nav 4, daarom kan het misschien nodig zijn dat je het plastic dashboard cover moet vervangen door eentje met een grotere schermopening: Bmw Part 46 63 8 382 723 volgens mij. Maar ik zou gewoon eerst even passen voordat je allemaal spullen gaat bestellen.
 
Als het goed is passen Navigators 4, 5 en 6 allemaal op de cradle. Scherm van Nav 5 en 6 is echter iets groter dan dat van de Nav 4, daarom kan het misschien nodig zijn dat je het plastic dashboard cover moet vervangen door eentje met een grotere schermopening: Bmw Part 46 63 8 382 723 volgens mij. Maar ik zou gewoon eerst even passen voordat je allemaal spullen gaat bestellen.
vriendelijk bedankt voor uw antwoord.
 
20191025_143518.jpg


Sinds zaterdag ook eigenaar van een grote K, een GT uit 2014, wel al gebouwd in 03-2013 volgens de VIN, en met bijna 50k op de teller.

Ik heb mijn 2009 K1300 GT en mijn 2017 R1200 RS beide ingeruild hiervoor, waardoor de wissel met gesloten beurzen kon. Ook krijg ik 6 maanden (10k km) garantie, de grote topkoffer en de 50k beurt er nog bij.

Afgelopen week was de 1300 bij de dealer voor de grote dure 60k beurt, en toen er ook nog wat schade en versleten onderdelen boven water kwamen werd repareren minder aantrekkelijk. Deze K hadden ze toevallig net een paar weken binnen, en die had ik meegekregen voor een proefrit. Het klikte direct met deze grote K en dus een goede deal gemaakt vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1439485

Sinds zaterdag ook eigenaar van een grote K, een GT uit 2014, wel al gebouwd in 03-2013 volgens de VIN, en met bijna 50k op de teller.

Ik heb mijn 2009 K1300 GT en mijn 2017 R1200 RS beide ingeruild hiervoor, waardoor de wissel met gesloten beurzen kon. Ook krijg ik 6 maanden (10k km) garantie, de grote topkoffer en de 50k beurt er nog bij.

Afgelopen week was de 1300 bij de dealer voor de grote dure 60k beurt, en toen er ook nog wat schade en versleten onderdelen boven water kwamen werd repareren minder aantrekkelijk. Deze K hadden ze toevallig net een paar weken binnen, en die had ik meegekregen voor een proefrit. Het klikte direct met deze grote K en dus een goede deal gemaakt vind ik.

Mooie kleur! En mooie deal, met gesloten beurs, een beurt en topkoffer erbij.
En welkom hier
 
Bekijk bijlage 1439485

Sinds zaterdag ook eigenaar van een grote K, een GT uit 2014, wel al gebouwd in 03-2013 volgens de VIN, en met bijna 50k op de teller.

Ik heb mijn 2009 K1300 GT en mijn 2017 R1200 RS beide ingeruild hiervoor, waardoor de wissel met gesloten beurzen kon. Ook krijg ik 6 maanden (10k km) garantie, de grote topkoffer en de 50k beurt er nog bij.

Afgelopen week was de 1300 bij de dealer voor de grote dure 60k beurt, en toen er ook nog wat schade en versleten onderdelen boven water kwamen werd repareren minder aantrekkelijk. Deze K hadden ze toevallig net een paar weken binnen, en die had ik meegekregen voor een proefrit. Het klikte direct met deze grote K en dus een goede deal gemaakt vind ik.
 
Bekijk bijlage 1439485

Sinds zaterdag ook eigenaar van een grote K, een GT uit 2014, wel al gebouwd in 03-2013 volgens de VIN, en met bijna 50k op de teller.

Ik heb mijn 2009 K1300 GT en mijn 2017 R1200 RS beide ingeruild hiervoor, waardoor de wissel met gesloten beurzen kon. Ook krijg ik 6 maanden (10k km) garantie, de grote topkoffer en de 50k beurt er nog bij.

Afgelopen week was de 1300 bij de dealer voor de grote dure 60k beurt, en toen er ook nog wat schade en versleten onderdelen boven water kwamen werd repareren minder aantrekkelijk. Deze K hadden ze toevallig net een paar weken binnen, en die had ik meegekregen voor een proefrit. Het klikte direct met deze grote K en dus een goede deal gemaakt vind ik.
Mooie fiets en kleur, gefeliciteerd, en veel plezier ermee 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan