Het grote BMW K1600 topic deel 2

Vandaag was ik bij Motor Houtrust om een afspraak te maken voor de 60K beurt en meteen maar even geinformeerd of er al meer bekend is over de terugroep actie. De man bij de receptie kon geen informatie geven wanneer e.e.a. ging gebeuren maar heeft wel het vermoeden dat er een hele nieuwe versnellingdbak in komt. Afwachten maar.

Ik ga overigens met de BMW Club Nederland op 29 mei op het circuit van Assen een CRExperience Combitraining doen waarin meerdere rijtechnische aspecten aanbod komen. Lijkt mij heel leerzaam.
 
Ik heb met de K1600gt de VRO bochten gevolgd en moet zeggen dat de rijder echt de beperkende factor is Tegen het einde van de training heb ik zelf mijn rechter mistlamp/verstraler afgeschaaft en natuurlijk ook de stepjes. Ik zat in de middengroep qua snelheid maar aan het einde van de training bleken we met onze groep by far de snelste te zijn en dat met die grote machines. Mijn maat had zelf zijn step voor 30% afgeschaaft en tevens de zijkant van zijn schoen zodat je zelfs zijn sok zag zitten.
Wat betreft de vakantie die word aankomend jaar met de K1600gt en wel twee weken naar Schotland. Misschien dat ik in het voorseizoen nog een weekje alpen plan maar dat hangt van het werk af.
 
Laatst bewerkt:
Heb de afgelopen jaren alle VRO opties al gedaan (Op Maat, Expert en Bochten), maar nog nooit met de K. Hopelijk is Lelystad nog beschikbaar in 2020 voor de KNMV, dan ga ik zeker de bochten training nog een keertje doen. Als alternatief ziet die CRExperience Combitraining er ook goed uit, ben alleen geen lid meer van de BCN.

Bergtrainingen heb ik ook een paar gedaan, en ook al heel wat kilometers en passen gereden in de Alpen en de Dolomieten de afgelopen jaren, denk dat ik die training wel een jaartje kan overslaan.

En als vakanties staan voorlopig de NC500 (Schotland) vroeg in het seizoen, en Frankrijk en Italie eind September op de planning. Komt vast nog wel wat bij denk ik... ;)
 
LPG? Zo duur rijdt onze motor al niet..
Bij beetje woonwerkverkeer loopt prijs aardig op. Alles wat over blijft is meegenomen.
Bij 15.000km/jr kost een beetje brandstof al gauw ruim 1300 euro (uitgaand van 1:18 verbruik).
Op lpg (bij 1:16) komt dat op bijna 550 euro. Na 2jr rijden heb ik de kosten er al uit.
Verder is het altijd prettiger tanken als de tank vol gaat voor 15 euro.😉
 
Bij beetje woonwerkverkeer loopt prijs aardig op. Alles wat over blijft is meegenomen.
Bij 15.000km/jr kost een beetje brandstof al gauw ruim 1300 euro (uitgaand van 1:18 verbruik).
Op lpg (bij 1:16) komt dat op bijna 550 euro. Na 2jr rijden heb ik de kosten er al uit.
Verder is het altijd prettiger tanken als de tank vol gaat voor 15 euro.😉
Daarnaast vind ik het ook gewoon een leuke uitdaging (hobbymatig) om dit te proberen.
 
Zojuist de K16GT opgehaald na de 40k beurt. €660 was ik kwijt, voor vele liters vloeistoffen, handenvol filters, een software update, een nieuwe achterband, en natuurlijk de noeste arbeid die daarbij komt kijken. Kortom, alleszins acceptabele onderhoudskosten imho, tot dusver.

Nu even een update m.b.t. de "terugroepactie", oftewel de versnellingsbak.

Dealers zijn idd geïnformeerd dat er mettertijd niet nader genoemde onderdelen in de versnellingsbak vervangen moeten gaan worden. Het blok hoeft er niet voor uitgebouwd te worden (bij de K16 kun je er van opzij bij), maar men verwacht dat het best een klusje zal zijn. Het belangrijkste: de onderdelen zijn er nog niet ... naar verwachting komen die op z'n vroegst pas in december beschikbaar, en dan zullen ook de relevante eigenaren bericht krijgen.

Kennelijk is het niet super-urgent, want - wetende dat dat neerkomt op ca. 2500 km maandelijks - er werd mij nadrukkelijk verzekerd dat ik "onbeperkt mag doorrijden". Kijk, en dát vind ik vind een mooie formulering, dat zouden meer mensen tegen mij mogen zeggen, dat ik onbeperkt mag dóórrijden, politieagenten bijvoorbeeld ... _O-
Mijn GTL uit 2016, dus het k48 model, staat nu ook bij de dealer Houtrust in Den Haag met precies hetzelfde probleem van de versnellingsbak. Mijn motor heeft wel 115dkm op de teller staan. Dus ik hoop ook op coulance, omdat ze het alleen erkennen op het nieuwe model.
 
Gisteren mijn K1600GT weggebracht naar Motor Houtrust voor de 60.000 beurt van a.s. maandag. Nu zit ik er over na te denken om Service Inclusive af te sluiten voor 3 jaar of 30.000km. Heeft iemand hier dat ook gedaan en wat is jullie mening hier over. Volgens de man bij Houtrust kan ik hier een besluit overnemen voordat maandag de factuur is gemaakt, dan gaat de beurt van die dag nog mee met het contract.

Wat de terugroep actie over de versnellingsbak betreft gaf men aan dat het leveren van de benodigde onderdelen zeer moeizaam gaat.
 
Gisteren mijn K1600GT weggebracht naar Motor Houtrust voor de 60.000 beurt van a.s. maandag. Nu zit ik er over na te denken om Service Inclusive af te sluiten voor 3 jaar of 30.000km. Heeft iemand hier dat ook gedaan en wat is jullie mening hier over. Volgens de man bij Houtrust kan ik hier een besluit overnemen voordat maandag de factuur is gemaakt, dan gaat de beurt van die dag nog mee met het contract.

Wat de terugroep actie over de versnellingsbak betreft gaf men aan dat het leveren van de benodigde onderdelen zeer moeizaam gaat.
Goedemorgen Peter,

Heb je mijn GTL nog (uit elkaar) zien staan?
Toen ik hem op 9 december bracht, zei hij al, fijne feestdagen, m.a.w. het gaat nog wel even duren, omdat de bak niet in voorraad is, en mijn bak moest echt vervangen worden, dus ik moest hem wel laten staan.
Ik ben niet op de hoogte van de service inclusief
 
Goedemorgen Peter,

Heb je mijn GTL nog (uit elkaar) zien staan?
Toen ik hem op 9 december bracht, zei hij al, fijne feestdagen, m.a.w. het gaat nog wel even duren, omdat de bak niet in voorraad is, en mijn bak moest echt vervangen worden, dus ik moest hem wel laten staan.
Ik ben niet op de hoogte van de service inclusief
Jouw GTL niet gezien, hopelijk is die voor de volgende feestdagen weer klaar😕. Kom je nog in aanmerking voor enige coulance of de BMW terugroep actie. Of is dat nog niet duidelijk.
 
Jouw GTL niet gezien, hopelijk is die voor de volgende feestdagen weer klaar😕. Kom je nog in aanmerking voor enige coulance of de BMW terugroep actie. Of is dat nog niet duidelijk.
Ik heb nog niets gehoord of de coulance ook van toepassing is op mijn fiets. Ik ga maandag maar even bellen, of er überhaupt iets bekend is wanneer de nieuwe bak er is en wat het gaat kosten, hopelijk niets. Dit is toch te gek voor woorden dat een bak na bijna 4 jaar al verbrand is van binnen. Hij was echt zwart en flinke stukken versleten, net zoals bij het nieuwe model, die wel onder coulance wordt vervangen.
 
Iemand een idee wat de Service Inclusive dan inhoudt, zie wel een bedrag van 1210 € voor 3 jaar, maar niet wat er dan aan/voor gedaan wordt?

Service Inclusive:*

  • Motorolieservice
  • Oliefilter vervangen
  • Eerste 1.000-kilometerservice
  • (Voor)vorkolie verversen
  • Versnellingsbakolie verversen
  • Bougies vervangen
  • Remvloeistof verversen
  • Luchtfilter vervangen
  • CVT-riem vervangen
  • Brandstoffilter vervangen
  • Afvoer van olie en onderdelen
  • Arbeidskosten
 
Iemand een idee wat de Service Inclusive dan inhoudt, zie wel een bedrag van 1210 € voor 3 jaar, maar niet wat er dan aan/voor gedaan wordt?

Service Inclusive:*

  • Motorolieservice
  • Oliefilter vervangen
  • Eerste 1.000-kilometerservice
  • (Voor)vorkolie verversen
  • Versnellingsbakolie verversen
  • Bougies vervangen
  • Remvloeistof verversen
  • Luchtfilter vervangen
  • CVT-riem vervangen
  • Brandstoffilter vervangen
  • Afvoer van olie en onderdelen
  • Arbeidskosten
received_2524039911209613.jpeg

Alles wat volgens het onderhoudschema uitgevoerd moet worden zit in het bedrag van € 1.210,00. Extra werkzaamheden zoals remblokjes vervangen e.d. moet apart afgerekend te worden.
Ik heb het afgesloten voor 3 jaar onderhoud en € 1.210,00 betaald toen ik gisteren mijn motorfiets weer ging ophalen, het was nu een 60.000 beurt.
 
Vandaag de motor ingepland voor een onderhoudsbeurt. De dealer wacht nog op onderdelen voor de terugroepactie m.b.t. de versnellingsbak, geduld dus...
 
Vandaag staat de 1e rit voor 2020 ingepland. Vanmiddag naar Harmelen voor de nieuwjaarsreceptie van de BMW Club Nederland.
Ik wens een ieder een mooi en gezond jaar met veel prachtige ritten op de K1600.
 
Terug
Bovenaan Onderaan