Het grote BMW K1600 topic deel 2

Zojuist een brief ontvangen met de boodschap dat de onderdelen inmiddels voorradig zijn, met de uitnodiging om een afspraak te maken.

Ja die heb ik vandaag ook ontvangen, gedateerd op 31 dec. Misschien kan het dan toch gecombineerd worden met de beurt, ik zie het wel...
 
Sinds afgelopen zaterdag de trotse bezitter van een K1600GTL, weliswaar een 2e hands.
Ik heb net deel 1 doorgelezen en ondertussen al begonnen aan deel 2.
Ik hoop dat de winter voorlopig even wegblijft, dan kan ik volgend weekend even wat kilometers gaan maken.

Binnenkort even beide helmen koppelen (Sena 10R) dit wilde in 1e instantie niet lukken bij de dealer, we kregen een foutmelding (niet mogelijk) bij helm 2.
Ik lees dat er nog 2 K1600 rijders zijn in Ede, of zijn dat er onder tussen meer?
k1600gtl2.jpeg
k1600gtl.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Sinds afgelopen zaterdag de trotse bezitter van een K1600GTL, weliswaar een 2e hands.
Ik heb net deel 1 doorgelezen en ondertussen al begonnen aan deel 2.
Ik hoop dat de winter voorlopig even wegblijft, dan kan ik volgend weekend even wat kilometers gaan maken.

Binnenkort even beide helmen koppelen (Sena 10R) dit wilde in 1e instantie niet lukken bij de dealer, we kregen een foutmelding (niet mogelijk) bij helm 2.
Ik lees dat er nog 2 K1600 rijders zijn in Ede, of zijn dat er onder tussen meer?Bekijk bijlage 1456338Bekijk bijlage 1456341

Welkom! 2e helm koppelen kan alleen met BMW systemen. Koppel de helmen onderling, en je eigen helm met de motor.

Ik zit vlakbij Ede, in Doorwerth.
 
Voor die laatste hebben ze ook een complete set beugels voor, voor en achter.
Dan kun je net zo goed auto blijven rijden. Wat is het volgende ? Zijwieltjes ?

Geen ervaring met een schuiver, maar ik ben een beetje huiverig voor beugels die met een boutje in/aan het motorblok vastzitten...

Overigens welkom hier en veel plezier met je GTL (en dat gaat helemaal goed komen) .
 
Wat kosten deze beugels?

Zo te zien 144 Euro p/s:


NB Elke BMW leverancier / dealer kan ze voor je bestellen, prijs zal wellicht variëren.
 
Of een zijspan ??

Grap appart , maar denk niet echt dat het gemaakt is om een "schuiver " op te vangen , meer om een " neerlegger " op te vangen...
Zijspan is toch wel wat anders. Maar erg leuk om mee te rijden.
Ik heb geen beugels, maar vandezomer toch even 'Der Dicke' op z'n kant laten zakken (wilde de weg oprijden, maar m'n maat die voor me stond had iets meer geduld. Hem niet geraakt maar door het abrupte remmen sloeg de motor af en ik was m'n evenwicht kwijt). Slechts 1 klein krasje wat niet opvalt op de kunststof blok beschermer. Dat hoekje wat strak tegen het blok zit.
 
Even een kleine tussenstand, na een week heb ik beide topic's over de K1600GT/L helemaal doorgespit 🥴
Dat was best een hoop leesvoer met aantal zaken die ik een beetje heb overgeslagen omdat ik daar nog geen belangstelling bij heb, zoals de banden, die zitten er bij mij nieuw onder.

Lastig vond ik om alles te volgen omdat het 1 topic is met alle berichten onder elkaar en reacties zonder quote.

Nu vraag ik me af, is er niet een NL forum toegespitst op de K1600?
Zo nee, bestaat er belangstelling voor om zoiets op te zetten?
In het verleden heb ik dit al eens gedaan voor een andere doelgroep, maar door gebrek aan belangstelling/kennis van de gebruikers, heb ik dit gestopt.

Zoja, wie heeft de kennis en zin om dit eventueel met mij te doen?
Ik heb een website en zou een gedeelte daarvan beschikbaar kunnen stellen.

Om te voorkomen dat ik iets ga beginnen waar geen belangstelling voor is, hoor ik graag jullie reacties.

Voor het aankomende jaar, wil ik graag eens een treffen bijwonen en een VRO training staat ook op mijn verlanglijstje. net als een toertje met gelijk gestemde 😁
 
Ik kan wel een aantal voordelen bedenken omdat je dan bepaalde dingen per onderwerp kan volgen, en dan krijg je ook gericht antwoord.
Maar het is maar een idee, geen verplichting 😉

En omdat het altijd beter kan.
 
Mooi filmpje idd, en grappig genoeg is de K16GT in mijn ervaring 1 van de gemakkelijkste motoren om dat soort kunstjes mee te doen, zal wel iets met zithouding en zwaartepunt te maken hebben.
Dit bedoel je toch hopelijk niet serieus?(zou mensen die een k1600 0verwegen wel eens op het verkeerde been kunnen zetten).... alleen al binnen Bmw-stal is de wendbaarheid met een Rt en gs(a) op lage snelheid toch stukken beter. En ook dat zijn nog zware dingen. Wendbaarheid is voor zo’n zware motor best goed, maar een foutje en hij dondert om als je niet vrij ervaren bent. K1600 is weliswaar vrij wendbaar, maar blijft een behoorlijk zwaar ding, met name bij lage snelheden te merken uiteraard.
 
Dit bedoel je toch hopelijk niet serieus?(zou mensen die een k1600 0verwegen wel eens op het verkeerde been kunnen zetten).... alleen al binnen Bmw-stal is de wendbaarheid met een Rt en gs(a) op lage snelheid toch stukken beter. En ook dat zijn nog zware dingen. Wendbaarheid is voor zo’n zware motor best goed, maar een foutje en hij dondert om als je niet vrij ervaren bent. K1600 is weliswaar vrij wendbaar, maar blijft een behoorlijk zwaar ding, met name bij lage snelheden te merken uiteraard.
Heb je volledig gelijk in , ik had ook een gt k1600 , is kwa gewicht niet goed ( is mijn idee ook )
als ik alleen met de motor op weg was , was er geen probleem , maar 80% van de tijd zijn we met zijn 2en , en als ik dan ergens tot een stop kwam had ik moeite om te stoppen en 1 voet aan de grond te zetten , regelmatig stond ik een beetje te wiebelen , links - rechts omdat het gewicht zo hoog zit , nu met de r1200rt , geen probleem , stoppen , linker voet op de grond , stabiel 👍
 
Als ik nu op een R1200 rijdt denk ik direct wat een licht ding. Als ik op m’n R80 stap heb ik het gevoel op een bromfiets te zitten 😂

Nee geef mij die extra kilo’s van de K1600 maar 😇
 
Hoi Vuurvreter - Welkom hier - ik heb eens zitten denk om een forum onder mijn site te hangen (boxer.gs – blog van een bmw k1600 rijder of boxer.gs – blog van een bmw k1600 rijder) maar het nadeel is dat je dan ook moderators moet aansturen en je allerlei dingen moet regel tegen hacks etc etc. Ik heb al last van een enorme hoeveelheid russische verkeer naar mijn site met als doel de comments vol te spammen met viagra-achtige reclame etc. Ik heb een hele grove ip-filtering moeten aanzetten dat alleen Europeese ip's toegang hebben en zelfs dat dekt niet de lading aangezien je kan vpn'nen/spoofen of hoe dat ook heten mag naar een europees ip-adres.

Anyhow, het is totaal niet ingewikkeld om https://forum.k1600gt.nl te maken maar het beheer erbij is wat minder. Ik denk ook niet dat het zou lopen. Kijk maar eens hoeveel vaste mensen op dit draadje zitten. Stuk of 10 ? 15 ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan