Het grote BMW K1600 topic deel 2

Even een kleine tussenstand, na een week heb ik beide topic's over de K1600GT/L helemaal doorgespit 🥴
Dat was best een hoop leesvoer met aantal zaken die ik een beetje heb overgeslagen omdat ik daar nog geen belangstelling bij heb, zoals de banden, die zitten er bij mij nieuw onder.

Lastig vond ik om alles te volgen omdat het 1 topic is met alle berichten onder elkaar en reacties zonder quote.

Nu vraag ik me af, is er niet een NL forum toegespitst op de K1600?
Zo nee, bestaat er belangstelling voor om zoiets op te zetten?
In het verleden heb ik dit al eens gedaan voor een andere doelgroep, maar door gebrek aan belangstelling/kennis van de gebruikers, heb ik dit gestopt.

Zoja, wie heeft de kennis en zin om dit eventueel met mij te doen?
Ik heb een website en zou een gedeelte daarvan beschikbaar kunnen stellen.

Om te voorkomen dat ik iets ga beginnen waar geen belangstelling voor is, hoor ik graag jullie reacties.

Voor het aankomende jaar, wil ik graag eens een treffen bijwonen en een VRO training staat ook op mijn verlanglijstje. net als een toertje met gelijk gestemde 😁

Er bestaat ook een Facebook groep voor de K1600GT (Facebook BMW K1600 GT/GTL NL)...
Maar daar zitten ook genoeg gelijkgestemden, maar die van Shades is ook een leuke, zeker als je daar een forum onder zou kunnen brengen.
 
Hier zitten wat vaste Leute, maar op de FB groep van de K1600 en De Motorrijder zitten er nog veel meer.

Tja - ik ben geen fan van facebook; ik heb dus ook geen fb account en kan. Not now, not ever..

Er bestaat ook een Facebook groep voor de K1600GT (Facebook BMW K1600 GT/GTL NL)...
Maar daar zitten ook genoeg gelijkgestemden, maar die van Shades is ook een leuke, zeker als je daar een forum onder zou kunnen brengen.

Ik hoef ook geen data-grinding te doen van iedereen (zoals fb doet) die langs komt en stel ik zou een forum aan zetten dan hoef je ook niet perse in te loggen om te mogen lezen. Ik hoef er ook geen geld mee te verdienen. Was ook een beetje een gentleman's agreement toen ik k1600gt.nl overnam. Maar stel het zou gaan lopen en dan moet er wel meer hardware en bandbreedte komen en dat kost geld. Draait nu gewoon op een vm in mijn lokale serverhok.

Ik wil het misschien wel breder trekken : alle bmw motoren zijn welkom - als je iets te vragen of melden hebt over GS of een andere K of R dan moet dat kunnen. Moet je op het BMW GS club forum niet proberen - ik spreek uit ervaring.. Ik dacht zelfs dat er al een duits en USA k1600 forum bestond
 
Laatst bewerkt:
Er is ook het BMW toermotoren forum, in het verleden opgezet als K1200LT forum.
http://www.k1200lt.nl/forum/index.phpDaarin is ook een sectie voor de K1600 ingericht. Er is weinig activiteit, maar als er animo voor is kan dat tij keren.

Omdat het in het verleden vanuit een groep K1200LT rijders is opgezet en de keus is gemaakt geen reclames / spam op het forum toe te laten wordt er een (zeer) geringe bijdrage gevraagd....

45371B00-46A8-435F-B05A-1F93685BDF3A.jpeg
 
Probleem is "versnippering"

Voor ieder type van ieder merk is er een forum. Enige dat echt goed loopt is het gs forum volgens mij maar da's tevens een geregistreerde club/vereniging. Anyhow. Ik heb wel de rekenkracht en de bandbreedte om een forum in te richten maar ik denk dat als Ziggo er lucht van krijgt dat ik dan Ziggo business moet aanvragen en dat zie ik niet zitten want tegenwoordig moet alles gratis.

Edit:
Ik zou ook even niet weten welke forum software ik zou moeten gebruiken - phpbb is nogal hackgevoelig volgens mij. Het forum van de gs club en het motor-forum zijn goed maar ik weet niet hoe die heten en of daar een prijskaartje aan hangt. Ik geloof ook niet direct dat wanneer dat forum up is iedereen massal overstapt want zoals je al zegt ik er al een k-forum en een facebook group - zie maar meerwaarde te krijgen over facebook (ik weet die wel maar gross van de mensen geeft geen flikker om z'n privacy en heeft niet eens door hoe je door fb wordt misbruikt)

@®win: zoals je ziet is op het k forum het laatste bericht van december - de rest minimaal 6 maanden ouder. Das gewoon zonde van de inspanning de beheerders er in steken. Als je een forum begint moet je er zeker van zijn dat het iets heeft te bieden - je moet dus die mensen allemaal wegtrekken bij de gerenomeerde fora en da's niet makkelijk want mensen hebben en kennen daar alles en iedereen.
 
Laatst bewerkt:
Dat het GS forum wel loopt is volgens mij omdat dat een heel andere doelgroep is. De K1600 rijder gaat liever in z'n eentje over de Autobahn toeren terwijl die Enduristen elkaar nodig hebben om uit de modder getrokken te worden :+

Wat mij betreft mag het gewoon op MF blijven. Zóveel discussie over een K1600 is er gewoon niet. En ach, als hier ook eens 2 of 3x dezelfde vraag gesteld wordt... Ook dat valt wel mee.
 
Dat het GS forum wel loopt is volgens mij omdat dat een heel andere doelgroep is. De K1600 rijder gaat liever in z'n eentje over de Autobahn toeren terwijl die Enduristen elkaar nodig hebben om uit de modder getrokken te worden :+

Wat mij betreft mag het gewoon op MF blijven. Zóveel discussie over een K1600 is er gewoon niet. En ach, als hier ook eens 2 of 3x dezelfde vraag gesteld wordt... Ook dat valt wel mee.

:+

Ben ongeveer twee jaar lid geweest en 1 of 2 keer mee geweest met een weekend - "typisch" volk. Ik hoef niet perse in mn eentje over de autobahn - liever niet de autobahn, maar in m'n eentje is het prima, alleen stop je dan ook niet zo vaak (is de 1600 ook niet voor gemaakt ;) ). Ik ga niet alleen op een terras zitten.
 
Laatst bewerkt:
@shades ; Hier moet je toch ook inloggen, en ik denk dat dat het probleem niet zal zijn toch. Meeste wachtwoorden gaan "automatisch"...
Versnippering hou je altijd, en dat is niet erg. Lees graag op diverse fora mee als FB (De Motorrijder, K1600GT, RT), MF, K1600 de....en daar merk je toch
wel nuances tussen de gebruiksgroepen op. RT forum is heel anders als bijvoorbeeld een CBR600F forum. Het is maar waar je je op je plaats voelt.
En tussen de GS rijder en GT zijn we denk ik nog lang niet uitgesproken, jij komt van een GS, er stappen mensen over naar een GS (meer handelbaar en minder dood gewicht). En daarbij opgeteld de gebruiker zelf, de één gebruikt zijn K als werkpaard en woon-werk mobiel, de anders vertroetelt hem en zet hem liever in een glazen stolp omdat ie anders stoffig wordt.

Maar er over nadenken wat een optie zou kunnen zijn is een goed idee, het is enkel een utopie om iedereen op dat forum te krijgen (net als het verschil tussen FB en MF). Zo bestaan er meer groepen van de K1600 in NL op FB, maar daar zit amper leven in. En dat is jammer, denk dat wij ons kleine groep liefhebbers ons wel mogen verzamelen om ervaringen te delen, samen te rijden en gezellig te kletsen.
En daar kun je wel het verschil maken, een café (kletsen), techniek en diversen.. Nu raken we hier snel de draad kwijt, bijvoorbeeld met het organiseren met een rit, een recall, elkaar de beste wensen doen, mensen die melden dat ze overstappen enz. enz.
 
@Viaantje Sterker nog; ik ben al weer even op zoek naar een GS - gewoon voor erbij want je kan zo heerlijk lomp rijden met die dingen maar na een dag verlang je toch naar de 1600. GS voor er bij, dan kan mijn dochter er later ook nog op - maar je wilt echt niet weten wat ze er nog voor vragen. Zoveel. Maar kennelijk hoort bij iedere type motor een bepaald type mens.

Ik kan wel een poging wagen hoor maar dan moet ik even wat meer tijd hebben (zoals boxer.gs -> k1600gt.nl; werkt als maar ik moet nog e.e.a aanpassen. Begint mij forum software kiezen. Ik heb al eens met bbpress gewerkt maar kan net zo goed wat anders zijn - zoalng het maar gratis is er er met groepsrechten gewerkt kan worden. Enige idee welke subfora er zouden moeten zijn ?

@Hertog_Jan is ook waar - maar het inmiddels wel een gezellig clubje aan het worden

Edit: Net even Duderuud gevraagd op welke software motor-forum draait want da's tot nu toe in mijn ogen een erg goed product; is als verwacht dus niet gratis. We hebben het over een bedrag van 160,--. Voor het eerste jaar, daarna 55,--. Maar als iedereen die mee wil doen ook een duit in het zakje wil doen heb ik er verder geen problemen mee. Ander toch maar iets als bbPress of Disclosure proberen of evt. phpbb maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond phpbb wel aardig werken, je moest er ff voor gaan zitten, maar dan had je ook iets.
En het is idd gratis en werkt goed samen met diverse forum apps, waarbij Forumrunner mijn voorkeur had.
 
@Viaantje

Edit: Net even Duderuud gevraagd op welke software motor-forum draait want da's tot nu toe in mijn ogen een erg goed product; is als verwacht dus niet gratis. We hebben het over een bedrag van 160,--. Voor het eerste jaar, daarna 55,--. Maar als iedereen die mee wil doen ook een duit in het zakje wil doen heb ik er verder geen problemen mee. Ander toch maar iets als bbPress of Disclosure proberen of evt. phpbb maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van.


Idee om sponsoring toe te laten?
 
Meeting:

April: 4

April: 25


Graag even overnemen en achter de genoemde datum je voorkeur vermelden.

Let op gewijzigd!!!
 
Laatst bewerkt:
@Viaantje 25 april gaat niet lukken - ben 23 tot 27 april met een mannetje of 70 touren :Y in de Ardennen (Belgie, Lux, Duitsland) en laatste week (of een na laatste week) van mei ben ik een hele week (za tot zo :9) touren met een vriend in de haute savoie (fr). 2 april kan prima als ik het in de agenda zet.

@PieterMX Ja dat denk ik dus ook maar ik ga wel even kijken naar wat gratis versies. Ik vind die joomla/kunena wel mooi er uit zien (phpbb is gewoon :r ) heb er alleen geen ervaring. linux en mariadb/mysql/oracledb allemaal geen probleem maar is meer de onderhoud van de software enzo. Ik ga me er wel even in verdiepen. Ik heb ook naar disclosure zitten kijken. Lijkt ook goed in elkaar te zitten. Is niet gratis (support) maar kan wel gratis (geen support)

Meeting:

April: 2;
Shades;

April: 25


Graag even overnemen en achter de genoemde datum je voorkeur vermelden.
 
KIjk, nu was een specifiek topic wel handig:
Ik moet voor de BPM aanvraag (morgen bij de RDW m'n K1600GT invoeren) de CO2 uitstoot opgeven. Waar vind ik dat ? Op de Duitse Fahrzeugschein staat er niets ingevuld. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan