Het grote BMW K1600 topic deel 2

oh - ik wist niet dat die er waren - mijn nav 6 zit ook niet echt lekker - past zeker wel maar rechts overlapt een beetje

Ander dingetje -
Heeft iemand ooit zo'n spuuglelijk switzerland tolvignet op zijn fiets geplakt, en waar en was het daarna zonder beschadigingen weer weg te halen ?
 
oh - ik wist niet dat die er waren - mijn nav 6 zit ook niet echt lekker - past zeker wel maar rechts overlapt een beetje

Ander dingetje -
Heeft iemand ooit zo'n spuuglelijk switzerland tolvignet op zijn fiets geplakt, en waar en was het daarna zonder beschadigingen weer weg te halen ?
Op de kuipruit, vooral niet te stevig aandrukken, en je kunt overwegen een randje uit te laten steken (zie foto) zodat je hem er weer gemakkelijk af kunt trekken. Als je het ding geen maanden laat zitten dan gaat dat relatief gemakkelijk, als je het voorzichtig doet.

IMG_5109.JPG
 
Op de kuipruit, vooral niet te stevig aandrukken, en je kunt overwegen een randje uit te laten steken (zie foto) zodat je hem er weer gemakkelijk af kunt trekken. Als je het ding geen maanden laat zitten dan gaat dat relatief gemakkelijk, als je het voorzichtig doet.

Bekijk bijlage 1465344
ja plak hem dus op de buitenkant - een zwitsers vignet wordt aan de binnenkant geplakt als zit ie in spiegelbeeld. Ik heb een keer geprobeerd zo'n ding van de voorruit af te halen. Dat ging dus niet..

Mooie fiets 👍


Die link zegt me helemaal niets. Mijn fiets is uit 2015 en dat ding van de link uit 2014 - de Nav6 kwam pas uit in 2017 🤔
Lijkt me sterk dat dat gaat passen. Als het weer een beetje normaal doet rijd ik zaterdag naar Elst maar volgens de berichten wordt het bagger.
 
oh - ik wist niet dat die er waren - mijn nav 6 zit ook niet echt lekker - past zeker wel maar rechts overlapt een beetje

Ander dingetje -
Heeft iemand ooit zo'n spuuglelijk switzerland tolvignet op zijn fiets geplakt, en waar en was het daarna zonder beschadigingen weer weg te halen ?
Niet te hard aandrukken en na je vakantie licht föhnen, dan laat die zo los
 
ja plak hem dus op de buitenkant - een zwitsers vignet wordt aan de binnenkant geplakt als zit ie in spiegelbeeld. Ik heb een keer geprobeerd zo'n ding van de voorruit af te halen. Dat ging dus niet..

Mooie fiets 👍



Die link zegt me helemaal niets. Mijn fiets is uit 2015 en dat ding van de link uit 2014 - de Nav6 kwam pas uit in 2017 🤔
Lijkt me sterk dat dat gaat passen. Als het weer een beetje normaal doet rijd ik zaterdag naar Elst maar volgens de berichten wordt het bagger.
Is dat ook zo met motorvignetten? Een Zwitsers heb ik alleen voor de auto gehad, maar volgens mij plak je een Oostenrijks autovignet aan de binnenkant van de ruit. Een Oostenrijks motorvignet plak je aan de buitenkant. Overigens plakte ik ze op het spatbord bij het voorwiel, en dan op het zwart kunstroof deel naast je wiel. Je trekt het er na de vakantie zo weer vanaf
 
in Oostenrijk heb vignetten voor motoren en voor auto's - in Zwitserland is er bij mijn weten geen verschil - volle mep en een groot lelijk vierkant ding op je fiets
 
Die link zegt me helemaal niets. Mijn fiets is uit 2015 en dat ding van de link uit 2014 - de Nav6 kwam pas uit in 2017 🤔
Lijkt me sterk dat dat gaat passen. Als het weer een beetje normaal doet rijd ik zaterdag naar Elst maar volgens de berichten wordt het bagger.
Het lijkt mij dat die frontplaten voor de K1600GT/GTL universeel zijn?
Als je toch naar Elst gaat, informeer eens wat het kost en of ze idd universeel zijn?
Mijn GTL is van 2011.

Alvast bedankt
 
in Oostenrijk heb vignetten voor motoren en voor auto's - in Zwitserland is er bij mijn weten geen verschil - volle mep en een groot lelijk vierkant ding op je fiets
Volgens mij plakte ik Zwitserse vignetten ook altijd op de buitenkant van de kuipruit. Probleem van die dingen is dat het eigenlijk ringen zijn, en dat die sticker spontaan desintegreert als je het ding eraf probeert te halen. En de plaklaag is nogal stevig idd ... Wat je ook kunt doen is er een papiertje (dat kleiner is dat het oppervlak van de sticker) onder doen, zodat-ie eigenlijk maar gedeeltelijk vastzit, en je er na de vakantie gemakkelijker grip op kunt krijgen. Maar zoals @LeonD zegt: als je ding niet uit volle kracht aandrukt, dan gaat-ie er zonder al teveel moeite vanaf, desnoods met behulp van een föhn.
 
Ook mijn dealer heeft de versnellingsbak onderdelen binnen, dus maandag gaat het voor mijn Beemert gebeuren. Dealer geeft ook 1,5 dag werk eraan te hebben, dus net voor de Motorbeurs weer in mijn bezit. Daarna gaathet Dab+ project van start want items zijn besteld en komen maandag binnen.
 
Ook mijn dealer heeft de versnellingsbak onderdelen binnen, dus maandag gaat het voor mijn Beemert gebeuren. Dealer geeft ook 1,5 dag werk eraan te hebben, dus net voor de Motorbeurs weer in mijn bezit. Daarna gaathet Dab+ project van start want items zijn besteld en komen maandag binnen.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen met die USB DAB+ ontvanger! Kun je een filmpje maken van de bediening (snelheid bij wisselen zenders etc.)?
 
Ook mijn dealer heeft de versnellingsbak onderdelen binnen, dus maandag gaat het voor mijn Beemert gebeuren. Dealer geeft ook 1,5 dag werk eraan te hebben, dus net voor de Motorbeurs weer in mijn bezit. Daarna gaathet Dab+ project van start want items zijn besteld en komen maandag binnen.

Die van mij is van de week gerepareerd. Het lijkt of die iets soepeler schakelt nu. Het ging in ieder geval erg soepel. Kan misschien ook komen door nieuwe olie maar het viel me op.
 
Ook mijn dealer heeft de versnellingsbak onderdelen binnen, dus maandag gaat het voor mijn Beemert gebeuren. Dealer geeft ook 1,5 dag werk eraan te hebben, dus net voor de Motorbeurs weer in mijn bezit. Daarna gaathet Dab+ project van start want items zijn besteld en komen maandag binnen.

Om welke modellen ging het ook al weer ?
 
Ik denk het wel, maar ik zou er niet van uit gaan. Zoals ik al eerder zei, als je met je kentekenkaart langs de dealer rijdt bestellen ze het op framenummer, kost het hetzelfde en weet je zeker dat het goed is.
 
Om welke modellen ging het ook al weer ?

Volgens mij vanaf de 2017 modellen. Als die van jou in de selectie zit kun je dat ook terugvinden op de RDW site na invoering van je kenteken. Daar worden tegenwoordig de terugroepacties ook vermeld.
 
Zaterdagmiddag stond ik met een kapotte achterband, gelukkig maar een paar kilometer van huis. M'n beste maat kwam ff met gereedschap, en thuis had ik nog een halfkale achterband staan. De bandenboer was zo vriendelijk om buiten openingstijd de band te wisselen. Binnen een uur was ik weer op pad.
Wat me opviel, bij het boordgereedschap zit niets om een (achter)wiel uit te bouwen. Hoe hebben jullie dat opgelost ?
 
Zaterdagmiddag stond ik met een kapotte achterband, gelukkig maar een paar kilometer van huis. M'n beste maat kwam ff met gereedschap, en thuis had ik nog een halfkale achterband staan. De bandenboer was zo vriendelijk om buiten openingstijd de band te wisselen. Binnen een uur was ik weer op pad.
Wat me opviel, bij het boordgereedschap zit niets om een (achter)wiel uit te bouwen. Hoe hebben jullie dat opgelost ?
Torx 50 bit is een beetje groot om mee te nemen, zo ook de hefboom die je nodig hebt om het wiel los en vast te zetten (60nm, geen vet)
 
Ideaal gezien koop je een lange Torx 50 dop, 1/2inch, met zon uitschuifbare, hoe heet het? Wringstaaf? Als je een topkoffer hebt is het makkelijk meenemen, misschien onder het duozadel ook nog wel weg te duwen..
 
Zaterdagmiddag stond ik met een kapotte achterband, gelukkig maar een paar kilometer van huis. M'n beste maat kwam ff met gereedschap, en thuis had ik nog een halfkale achterband staan. De bandenboer was zo vriendelijk om buiten openingstijd de band te wisselen. Binnen een uur was ik weer op pad.
Wat me opviel, bij het boordgereedschap zit niets om een (achter)wiel uit te bouwen. Hoe hebben jullie dat opgelost ?
Hoe had jij het opgelost als je wel het gereedschap bij je had?
 
Terug
Bovenaan Onderaan