Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ideaal gezien koop je een lange Torx 50 dop, 1/2inch, met zon uitschuifbare, hoe heet het? Wringstaaf? Als je een topkoffer hebt is het makkelijk meenemen, misschien onder het duozadel ook nog wel weg te duwen..
Gewoon met een 1/2 ratel en kort verlengstuk losgedraaid. En zo ook weer vast. 60 Nm in de vingers :+
Wring-ijzer is ook een optie. Lichter en compacter dan een ratel.
 
Die van mij is van de week gerepareerd. Het lijkt of die iets soepeler schakelt nu. Het ging in ieder geval erg soepel. Kan misschien ook komen door nieuwe olie maar het viel me op.

Ik heb voor eind april de afspraak. Combineer ik het met de 30k beurt, direct na een weekendje luxemburg. Scheelt me olie. een filter en een stukje demontage ;)
 
Gebeld door de dealer en maandag 16 maart gaat mijn K1600GT voor de versnellingsbak terugroep actie, Mooi op tijd voordat het motorseizoen echt gaat beginnen. Ik rij overigens het hele jaar door.
 
Nu de kinderen niet meer meegaan op vakantie willen wij dit jaar met de motor 2x op pad.
Weekendjes van max 3 dagen deden we regelmatig maar nu willen we in het voorseizoen 8 dgn de Alpen in en 10 dagen naar Schotland in het hoogseizoen. Nu heb ik op de K1600gt 2x zijkoffer en 1x topkoffer dus best veel ruimte, maar als je bijvoorbeeld voor Schotland 2 regenoveralls meeneemt gaat het hard met de ruimte. Hoe lossen jullie dat op? Maken jullie gebruik van een tanktas of iets dergelijks en zo ja welk merk,type of gebruiken jullie iets anders ervoor. Ben benieuwd?
 
Nee, geen wedstrijden. Maar gaat om het stukje van stationair oppakken toeren/respons. Daar is deze motor niet bepaald fijn in.
Pk's genoeg, dat is het probleem niet. En ik rijdt bijna altijd in D, enkel in slechte omstandigheden dat ik overschakel naar Rain.

En Ecoboost, meer power niet. Maar een fijne gasresponse zou welkom zijn, is een veelgehoorde BMW klacht en dacht dat dit wellicht dmv. een
Boosterplug te tackelen viel.
Een K1600 heeft een heel lang inlaatkanaal tussen gasklep en inlaatpoorten. Dit is echt ‘by-design’ en niet iets wat een verandering aan inspuiting op gaat lossen.
 
Nu de kinderen niet meer meegaan op vakantie willen wij dit jaar met de motor 2x op pad.
Weekendjes van max 3 dagen deden we regelmatig maar nu willen we in het voorseizoen 8 dgn de Alpen in en 10 dagen naar Schotland in het hoogseizoen. Nu heb ik op de K1600gt 2x zijkoffer en 1x topkoffer dus best veel ruimte, maar als je bijvoorbeeld voor Schotland 2 regenoveralls meeneemt gaat het hard met de ruimte. Hoe lossen jullie dat op? Maken jullie gebruik van een tanktas of iets dergelijks en zo ja welk merk,type of gebruiken jullie iets anders ervoor. Ben benieuwd?

Zijspan !! ;-)
 
Nu de kinderen niet meer meegaan op vakantie willen wij dit jaar met de motor 2x op pad.
Weekendjes van max 3 dagen deden we regelmatig maar nu willen we in het voorseizoen 8 dgn de Alpen in en 10 dagen naar Schotland in het hoogseizoen. Nu heb ik op de K1600gt 2x zijkoffer en 1x topkoffer dus best veel ruimte, maar als je bijvoorbeeld voor Schotland 2 regenoveralls meeneemt gaat het hard met de ruimte. Hoe lossen jullie dat op? Maken jullie gebruik van een tanktas of iets dergelijks en zo ja welk merk,type of gebruiken jullie iets anders ervoor. Ben benieuwd?
Een rek op de topkoffer. Daar kun je dan een rugzak of bagagerol op kwijt
 
Dat rek op de topkoffer is zo gek nog niet. Nu heb ik volgens mij 2 keuzes namelijk een bagagerek of bagageplaat. In het eerste geval moet ik gaten in het deksel boren en in het tweede geval word er gebruik gemaakt van bestaande gaten. Prijzen tussen deze 2 systemen schelen ook behoorlijk.
1e systeem: Wundelichsysteem
2e systeem: RS Motorcycle Solutions

Het 2e systeem kan de drager in aluminium zijn of doorzichtig plexiglas.

Wat zou jullie keuze zijn?
 
Geen van beide. Op de topkoffer is zo’n beetje de meest ongunstige plek, hoog en achter het achterwiel. Bovendien is de draagcapaciteit van de kofferdrager niet onbeperkt.

Die tweede aanbieder heeft ook een betere optie: bovenop de zijkoffers. Zou eerder mijn voorkeur hebben.

gepaecktraeger-seitenkoffer-bmw-k1600gt-montiert.jpg
 
Zo te zien komen de tassen boven het zadel uit waar de duo op zit. Die moet de benen ook ergens kwijt. Tevens lijkt de tas op de foto boven de grondplaat van de topkoffer uit te komen die ook over een gedeelte van de zijkoffers heen komt.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien komen de tassen boven het zadel uit waar de duo op zit. Die moet de benen ook ergens kwijt. Tevens lijkt de tas op de foto boven de grondplaat van de topkoffer uit te komen die ook over een gedeelte van de zijkoffers heen komt.

Denk dat je dat nog maar eens goed kunt bekijken... duozit steekt boven de koffers uit.
En het "bagagerek" verdwijnt in zijn geheel onder de topkoffer hoor.. Vallen binnen de zijkoffers!
 
Weet niet of jullie dit al weten, maar op onze toerbuffels zit een ingebouwde "modderflap" welke je kunt uitschuiven.
Aan de binnenkant (andere kant van je kentekenplaat) zit een torx/imbus 3,5 welke je kunt losschroeven en hoger/lager kunt zetten.

Wel handig dadelijk met al die blubber op de weg..
 
Weet niet of jullie dit al weten, maar op onze toerbuffels zit een ingebouwde "modderflap" welke je kunt uitschuiven.
Aan de binnenkant (andere kant van je kentekenplaat) zit een torx/imbus 3,5 welke je kunt losschroeven en hoger/lager kunt zetten.

Wel handig dadelijk met al die blubber op de weg..
hebben ze allemaal , en niet alleen de 1600 , hadden ze vroeger ook al , mijn R RT en K GT hebben ze ook
 
@Ecoboost182 Regenoverall ?
Ik heb een goed rev'it regenpak. Belangrijkste is dat ik de boek aankrijg zonder mn laarzen uit te doen en dat die vrij hoog komt - bij je navel ofzo. Ik heb afgeslopen week twee dagen in de natte sneeuw geskieed (ja - ik ben die-hard) in dat pak en ja die ging over mij skieschoenen heen en kwam hooggenoeg. Jas ook gewoon over mn ski/motor jas heen.. Ideaal. Opgerold niet heel groot - kan even niet laten zien. Doe ik vanavond wel even
IMG-20200226-WA0002.jpg
 
Weet niet of jullie dit al weten, maar op onze toerbuffels zit een ingebouwde "modderflap" welke je kunt uitschuiven.
Aan de binnenkant (andere kant van je kentekenplaat) zit een torx/imbus 3,5 welke je kunt losschroeven en hoger/lager kunt zetten.

Wel handig dadelijk met al die blubber op de weg..

ik denk dat je torx 25 bedoelt,
 
Terug
Bovenaan Onderaan