Het grote BMW K1600 topic deel 2

Motie goedekeurd in Dld.
Motoren zouden dan niet boven de 80dB mogen komen (geluid van een passerende vrachtwaggel of luide deurbel)...

Onze motoren hebben standaard al een aardige brom, 92 dB volgens het RDW.
Gelukkig staat er een mooie quote in het artikel "Gewetensvol rijden brengt meer veiligheid, minder lawaai en een betere kwaliteit van leven.
Om ervoor te zorgen dat bewoners langs populaire motorroutes geen last hebben van lawaai en luide motorgeluiden, moeten initiatieven zoals "Silent Rider" worden geflankeerd door wettelijke en sanctionerende maatregelen. Bij ernstige overtredingen, wanneer de uitlaat wordt gemanipuleerd en de motor extra hard wordt afgesteld, moet de politie bewijs kunnen leveren dat kan worden gebruikt in de rechtszaal en de motor ter plaatse in beslag kunnen nemen.
 

Bijlagen

  • RDW 92 db.PNG
    RDW 92 db.PNG
    9,9 KB · Weergaven: 18
pff zolang er een officiële demper onderzit.. ik vind niet dat de 1600 veel herrie maar (laten we zeggen dat als ik rustig op de dijk rijd fietsen er wandelaars denk dat er een brommertje achter ze zit en schrikken als het ineens een grote torpedojager blijkt te zijn. Misschien als je het gas lomp opentrekt.
 
Motie goedekeurd in Dld.
Motoren zouden dan niet boven de 80dB mogen komen (geluid van een passerende vrachtwaggel of luide deurbel)...

Onze motoren hebben standaard al een aardige brom, 92 dB volgens het RDW.
Die 92dB is statisch gemeten, dichtbij de uitlaatmond. De 80dB is dynamisch gemeten: een voorbij rijdend voertuig, op afstand. Ongeacht wat de statische meetwaarde is (een S1000RR doet bijvoorbeeld 103 dB) geldt dat een toegelaten motorfiets (met de originele uitlaat) niet meer dan 80dB dynamisch presteert, met een tolerantie van 1 dB meen ik, want die grens geldt al geruime tijd in de gehele EU voor elk op de openbare weg toegelaten motorvoertuig.
 
Er zit dus verschil tussen de K1600gt's want de mijne mag 95dB produceren stationair en 76dB voorbij rijdend. Ik zou best wel eens willen weten hoeveel dB de mijne nu maakt met de Remusdempers met speciale dB-killers.
 
Er zit dus verschil tussen de K1600gt's want de mijne mag 95dB produceren stationair en 76dB voorbij rijdend. Ik zou best wel eens willen weten hoeveel dB de mijne nu maakt met de Remusdempers met speciale dB-killers.

Of AC Schnitzers... rijdt er hier iemand met deze uitlaten trouwens?
 
Een familielid heeft thuis een geluidsmeter dus binnenkort ga ik de juiste opstelling maken en dan weet ik zeker of ik binnen de wettelijke grenzen blijf.
 
Dit zal voor de meesten wel een beetje te technisch worden al zijn jullie misschien allemaal wel it'ers of hobbisten.

Ik ben de laatste paar dagen bezig geweest (niet continue gelukkig) om m'n blog over te hevelen van mijn oude laptop naar een vm op mijn server. Echt een hoop gekut met port forwarding en goed krijgen van certificaten. Dat laatste lukt opzich wel, maar Wordpress werkt niet mee. Ik heb besloten om ngnix proxy manager te gebruiken en die kan http and https forwarden echter begrijp wordpress er dan helemaal nix meer van. Ik moet daar dus nog wat aan hacken. De site werkt nu op http (dus niet secure). Het moet maar even zo. Als je nu k1600gt.nl – blog van een bmw k1600 rijder in tikt, en je had de site al eens bezocht, dan is de kans groot dat je brower toch naar k1600gt.nl – blog van een bmw k1600 rijder wilt omdat die dat onthouden heeft. Enige remedie is brower-cache legen.

Maar goed - nieuwe site staat er maar dan nog eventje niet secure via k1600gt.nl – blog van een bmw k1600 rijder

edit - oh stom, hij maakt er gelijk maar een link van
 
Dit zal voor de meesten wel een beetje te technisch worden al zijn jullie misschien allemaal wel it'ers of hobbisten.

Ik ben de laatste paar dagen bezig geweest (niet continue gelukkig) om m'n blog over te hevelen van mijn oude laptop naar een vm op mijn server. Echt een hoop gekut met port forwarding en goed krijgen van certificaten. Dat laatste lukt opzich wel, maar Wordpress werkt niet mee. Ik heb besloten om ngnix proxy manager te gebruiken en die kan http and https forwarden echter begrijp wordpress er dan helemaal nix meer van. Ik moet daar dus nog wat aan hacken. De site werkt nu op http (dus niet secure). Het moet maar even zo. Als je nu k1600gt.nl – blog van een bmw k1600 rijder in tikt, en je had de site al eens bezocht, dan is de kans groot dat je brower toch naar k1600gt.nl – blog van een bmw k1600 rijder wilt omdat die dat onthouden heeft. Enige remedie is brower-cache legen.

Maar goed - nieuwe site staat er maar dan nog eventje niet secure via k1600gt.nl – blog van een bmw k1600 rijder

edit - oh stom, hij maakt er gelijk maar een link van

Stuur maar een DM als ik even moet helpen. Klinkt als een X-Forwarded-For-Proto header waar Wordpress mee om moet gaan...
 
Stuur maar een DM als ik even moet helpen. Klinkt als een X-Forwarded-For-Proto header waar Wordpress mee om moet gaan...

Ja klopt - ik krijg echter deze melding als ik je een DM wil sturen
1590829300390.png


Ik heb het inmiddels wel werken (googlen want ik ben niet de eerste met het probleem) - enige dat ik niet goed krijg zijn de ip-adressen in de apache log - die wijzen altijd naar de reverse proxy. Op het laptopje werkte dat nog wel - die zat ook achter een firewall/nat) en had ik deze twee instelling toegevoegd:

LogFormat "%{X-Forwarded-For}i %l %u %t \"%r\" %>s %b \"%{Referer}i\" \"%{User-Agent}i\"" proxy
SetEnvIf X-Forwarded-For "^.*\..*\..*\..*" forwarded

Maar dat werkt nu niet meer - terwijl de statistieken plugin het wel doet - ik zal dus weer iets anders moeten regelen
 
Heeft er iemand toevallig zijn topkofferbinnentas niet in gebruik en wil deze kwijt. Zou hem graag willen overnemen!
Hoor dan graag via PB zijn/haar reactie (vraagprijs en foto). Alvast bedankt.
 
Ik heb voor de zijkoffers 3rd party tassen uit duitsland laten komen. De topkoffer ligt meestal zooi in en een kleine weekendtas.. Vond ik de goedkoopste en meer praktische oplossing eigenlijk. Meestal dump ik daar 4 33cl flesjes water los in, telefoon, regenpak etc.. Misschien een goed alternatief aangezien bmw nogal prijzig is?
 
Dan mag je tanktas niet breder zijn als 23 centimeter, reden is dat je anders bij extreme stuuruitslag met je stuur tegen de tas aan duwt.
Zal niet vaak voorkomen, maar dat zit mij bv. ook niet lekker. Heb een bijna nieuwe Givi meegenomen van mijn RT, maar past (nog) niet lekker op mijn tank(ring).

BMW heeft er één, speciaal voor de K. Staat er één op Marktplaats, tegen een absurde prijs van 150€... Maar geen moderne quicklock of evo-ring/snelsluiting maar trekbandjes.
Ik heb een tanktas op mijn GTL van SW-Motech, de Legend Gear serie; de enige die smal genoeg is ivm stuuruitslag. Wel met bandjes maar ik heb er een beetje aan geklust met extra sluitingen zodat ik hem zo van de motor af kan pakken zonder gedoe; heb er nl een camera in! BMW heeft geen tanktas voor GTL, wel voor de GT die een wat ander stuur heeft.
 
Ik heb een tanktas op mijn GTL van SW-Motech, de Legend Gear serie; de enige die smal genoeg is ivm stuuruitslag. Wel met bandjes maar ik heb er een beetje aan geklust met extra sluitingen zodat ik hem zo van de motor af kan pakken zonder gedoe; heb er nl een camera in! BMW heeft geen tanktas voor GTL, wel voor de GT die een wat ander stuur heeft.

Heeft de GTL dan een andere tankvorm? Of is het door het andere stuur dat een GT tas niet zou passen?
 
Heeft de GTL dan een andere tankvorm? Of is het door het andere stuur dat een GT tas niet zou passen?
Dit komt door het stuur, dat van de GTL is hoger; dwz de stuurhelften zijn wat langer waardoor je ook iets rechter zit en daardoor komen de handvatten ook korter op de tank dus minder plaats voor een bredere tanktas! Bij BMW zelf wordt de eigen tanktas ook afgeraden, ik heb het gepast en het werkt ook niet..
 
Wil zelf de koelvloeistof bijvullen. Iemand ervaring met het verwijderen van het zijpaneel? Hoeveel schroeven moeten er los?
Thx

Peter
 
Ik zou beginnen met het juiste gereedschap van goede kwaliteit - noname past vaak net niet toch en dan sloop je de kopjes - torx dacht ik - Ik heb samen met Ecoboost het rechter paneel weggehaald en het viel wel mee. Enige wat lastig was, was dat het opbergvakje tegenstribbelde omdat bij mij daar een blindplaat zit (heb een poor-mans-k1600-zonder-audio). Als je niet zeker bent: fotografeer waar je de boutjes uithaalt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan